Milloin joit edellisen kerran kirkkaita alkoholijuomia?
Vieläkö olut-, viini- ja siiderikulttuurin omaksuneessa Suomessa juodaan vahvoja alkoholijuomia?
Kommentit (28)
Eilen ravintolassa ruoan päälle konjakki.
Vierailija kirjoitti:
Viime lauantaina avasin XO konjakin otin yhden lasillisen.
Sama itsellä. Joskus lasi hyvää konjakkia, joskus lasi hyvää viskiä.
Varsinaisia kirkkaita on varmaan tullut juotua viimeksi osana boolia jossain sukujuhlissa kymmenisen vuotta sitten.
Viime juhannuksena join viskiä. En juo muita alkoholijuomia kuin ns. kirkkaita.
En todellakaan muista. Itse en yleensä aktiivisesti hakeudu kirkkaiden pariin. Luulen, että se on ollut Irish Coffee jonain kylmänä viime talven iltana.
Kuukausi sitten viskiä lähibaarissa, lääkettä harvinaisen pahaan vetutukseen.
Tänään aamulla ennen töitä pieni (ehkä vajaa 1cl) napsu yrttiviinaa lääkkeeksi kurkkukipuun.
Viime lauantaina.
Voin juoda saunaoluen maun takia, mutta jos haluan seitinohuen ja luovan nousun, juon ainoastaan kirkasta.
Snapseina tai vissyn kera, pikkusuolaista nauttien (hieman venäläsittäisellä otteella, määrät vain huomattavasti miedommat)
Parisen viikkoa sitten kossuvissyjä.
Mä en enää juo kun kirkkaita. Niistä ei tuu niin hirveetä krapulaa ja osaan ottaa niin että ei mee yli. Muisti säilyy, omin jaloin kotiin ja välillä juon ihan vettäkin.
Käyn parisen kertaa vuodessa viihteellä ja aina kossuvissyjä tai muuta vastaavaa.
Viina ei saa maistua juurikaan kun en pidä mausta. En pidä minkään alkon mausta. Juon siis vaan humaltuakseni ja ainoastaan hyvässä seurassa.
Noin kolme vuotta sitten join yhden gin tonicin.
Just tein kupin, vodkaa ja karpalomehua
Varmaan joskus alta kaksikymppisenä kun kaikkea piti kokeilla. Ja huonoksi havaitsin.
Pelkkä haju oksettaa saati sitten maku.
En juo muutenkaan ja jos jotain otan niin viiniä tai pullon pari olutta.
Viime lauantaina kuumaa rommia kun on vähän yskää.
Just menossa. No, vähän on blandista. Kahtotaan jos huomenna uudestaan, palttiaralla 20.00-22-00 aikoihin.
Drinkkejä baarissa joka kerta. Näyttää maistuvan muillekin.
Ehkä joskus 2019. Väkevistä en pahemmin välitä ja niistä nouseva humala on ikävän "terävä". En kyllä ole ollut humalassakaan pariin vuoteen. Tuli korona, raskaus ja vauva-aika. Olutta olen juonut satunnaisesti, lähinnä alkoholitonta.
Viime lauantaina avasin XO konjakin otin yhden lasillisen.