Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidinrakkaus vs. äidin romanttinen rakastuminen lapsen syntymän jälkeen

Vierailija
07.02.2015 |

Itselläni ei ole lapsia, mutta olen ajatellut tuota äidinrakkauden voimakkuutta... Onko enää lapsen saamisen jälkeen mahdollista rakastua aivan päätä pahkaa hulluna johonkin uuteen ihmiseen romanttisesti siten että se olisi samanlaista kuin ennen lapsen saamista?

Koska itselläni ainakin voi olla vain yksi "iso" rakkaus samanaikaisesti. Aina jos olen rakastunut/ihastunut uuteen, on tunteet sitä vanhaa kohtaan laimenneet. Ymmärrän, ettei lapsen kanssa ole sama asia, mutta voiko tosiaan kaksi näin isoa tuntemusta olla olemassa samaan aikaan? Vai onko se uusi romanttinen rakastuminen lievempää, jos on jo lapsi sen kaikista suurimman rakkauden kohteena? Henk koht kokemuksia olisin kiinnostunut kuulemaan :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Mulla on kolme lasta. Ajattelitko että uusi lapsi vie vanhan lapsen rakkauden pois, vai ettei ensimmäisen lapsen jälkeen rakastu seuraaviin lapsiin?

Vierailija
2/6 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinrakkaus ja romanttinenrakkaus on kaksi täysin eriasiaa :D ei niitä voi verrata. Ihmisen elämään mahtuu monenlaista rakkautta. Tärkein niistä on kuitenkin rakkaus itseä kohtaan. Sillä ellei rakasta itseään ei voi rakastaa muitakaan. Eikä itsensä rakastaminen ole sama, kun itsekkyys.

Itselläni on lapsia ja mies. Rakastan miestäni valtavasti ja nautin kahdestaan olemisesta. Joskus jopa niinpaljon, että vien lapset hoitoon saadakseni olla miehen kanssa kahden. Rakastanko siis miestä enemmän? En. Rakastan erilailla ja lapset ovat osa arkea, mutta joskus on kiva olla vain kahden ja nauttia rakkaudesta mieheensä. Rakkaus lapsiin on silti aina läsnä.

Näitä on vaikea ymmärtää, jos ei ole lapsia :) mutta sanotaan näin, että rakastat vanhempiasi, ystäviäsi ja miestäsi. Kutakin tavallaan. Samoin he joilla on lapsia rakastavat lapsiaan tavallaan. Ja useamman lapsen vanhempi vielä jopa useampaa lasta tavallaan ja silti yhtälailla, kun muita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös rakastaminen vai lisää rakkauden määrää. Onni lisää onnellisuutta jne.

Vierailija
4/6 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 01:45"]

Voi. Mulla on kolme lasta. Ajattelitko että uusi lapsi vie vanhan lapsen rakkauden pois, vai ettei ensimmäisen lapsen jälkeen rakastu seuraaviin lapsiin?

[/quote]

Käsittääkseni tästä ei ollut kysymys. Totta kai (todennäköisesti) rakastuu jokaiseen lapseen, mutta nyt oli vastakkain äidinrakkaus ja muu rakkaus (romanttinen?).

Vierailija
5/6 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin rakkaus ja romanttinen rakkaus on kaksi eri asiaa.
Romanttisen n rakkauteen kuuluu seksi ja sitä kautta vahvistuva yhteenkuuluvuuden tunne. Mikä on aivan ihanaa.

Äidin rakkauteen kuuluu erilainen rakkaus. Esim. Oisin valmis uhraamaan tältä seisomalta henkeni oman lapsen puolesta. Samaa en välttämättä lupaus jonku miehen puolesta....

Vierailija
6/6 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattini puolesta olin uusperhekoulutuksessa, jossa puhuttiin rakastumisesta. Todellakin äiti tai isä voi rakastua, hullaantua. Sillä ruusunpunaisen rakastumisen hetkellä usein lapset jäävät hieman taka-alalle. Ei se äidinrakkaus tietenkään lopu, mutta hetkellisesti äiti voi kinniittää huomiotaan huomattavan paljon siihen rakastumisen kohteeseen. Tämän sanottiin olevan lapsille joskus yllättävää, kun eivät ehkä ole nähneet sellaista paloa ennen äidissään.

Eli, voi samanaikaisesti kokea äidinrakkautta ja olla rakastunut. Nämä ovat aivan eri asioita. Huumavaiheessa se huuma saattaa hetkellisesti täyttää suuren osan aivoista, kuten kellä tahansa rakastuneella.