Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Survivalisti paikalla

Vierailija
07.02.2015 |

Kysy jotain.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
2/12 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 01:29"]

Miksi?

[/quote]

Miksi kysyä vai miksi olen survialisti?

Aloituksia saa vapaasti tehdä ja voi jotain kiinnostaakin ja haluan tunnustella ilmapiiriä. 

Olen survialisti koska olen turvallisuushakuinen ja tykkään varautumisen tuomasta varmuuden tunteesta. Maailman ja Suomen tilanne yleisesti epäilyttää. Varautuminen on myös hyödyllinen ja opettavainen harrastus arkielämäänkin. Kun ei mennä minnekään bunkkeritasolle niin harrastuksena/ elämäntapana ei kovin kallis. Muun muassa kotivaran ylläpito antaa hyvät mahdollisuudet tarjousten rohmuamiseen, ja rahakin tärkeimpiä osia varautumisessa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selviydyt naisen puutteesta?

Vierailija
4/12 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkäksi ajaksi, kuinka monelle ja moniako erilaisia tuotteita olet varannut ravinnoksi?

Vierailija
5/12 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 01:42"]

Miten selviydyt naisen puutteesta?

[/quote]

Oman käden kautta.

Ap

Vierailija
6/12 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita tarvikkeita kuin ruokaa olet hommannut varastoon ja millaisten uhkien varalta?

Vierailija
7/12 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kotivarat ovat sinusta tärkeimmät? Mitä kannattaisi hommata kerrostaloon jossa pienet säilytystilat?

Vierailija
8/12 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 01:42"]

Miten pitkäksi ajaksi, kuinka monelle ja moniako erilaisia tuotteita olet varannut ravinnoksi?

[/quote]

Olemme varastoineet ruokaa kahden kuukauden tarpeisiin riittämään perheelleni. Riisiä, makaroonia, herneitä, perunoita yms. Sokeria ja etenkin suolaa on enemmän sillä halpaa. Ruokaöljyä on muutama pullo, mutta rasvan suhteen puutetta vaikka tiedostan rasvan olevan mainio energianlähde. Pääasiallinen varastointimuoto on heraproteiinijauhe, mikä on halvimpia proteiininlähteitä ja säilyy pitkään. Harrastan myös kuntosalia, joten proteiini kiertää siinä. Vitamiineja minulla on kahden vuoden tarpeisiin. Vedessä on petrattavaa. Vain 12l per henkilö + 250l akvaario.  Säilykkeitä minulla ei ole paljoa sillä ne painavat ja olen valmistautunut lähtemään sukulaisille jos uhkana on yli kuukauden poikkeustila.

Ap

Vierailija
9/12 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 01:52"]

Mitä muita tarvikkeita kuin ruokaa olet hommannut varastoon ja millaisten uhkien varalta?

[/quote]

Olen valkokaulustyöläinen joten minulla ei ole ihmeempiä taitoja joihin liittyviä työkaluja olisi. Perus työkaluja. Käteiskassana 40*50 €. Ensiapuvälineet. Retkeilyvaatteita ja välineitä (keitin+ tulentekoon...). Rahaa ja kokemusta. Varsijousi. Tuliaseen hankkimista olen jo pitkään miettinyt, mutta en ole hankkinut vaikka varsin kannattava hankinta olisi. 

Uhkia en ole niin tarkkaan eritellyt.

Ap

Vierailija
10/12 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 01:54"]

Mitkä kotivarat ovat sinusta tärkeimmät? Mitä kannattaisi hommata kerrostaloon jossa pienet säilytystilat?

[/quote]

Suosittelen hankkimaan vähintään parin viikon kotivaran säilykkeitä ja hiilihydraatteja(pasta/riisi), mitä voit kierrättää ruuanlaitossa. Sekä vitamiineja ja pullovettä. Työkaluja kannattaa mitä osaat käyttää ja ase olisi hyvä hankinta. Kerrostalossa ja kaupungissa missä asiat voivat eskaloitua nopeastikin kannattaa tehdä ns. Bug out bag. Eli pakkaat valmiiksi muutamaan reppuun kuivamuonaa, keittimen, heti syötävää ruokaa, ensiaputarvikkeita, majoitusvälineet, hygienian, vettä, työkaluja(ainakin multitool, puukko (pieni saha tai kirves)) hieman rahaa. 

Kerrostalossa kannattaa huomioida poistumismahdollisuus tulipalon sattuessa. Jos käytävää ei voi käyttää niin pääsetkö muuten alas. Alastulovälineitä on mutta ne ovat kohtuu hinnakkaita ja käyttö pitäisi varmistaa ja harjoitella. 

Ap

Vierailija
11/12 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää vielä jos haluatte. Lähden kohta varautumaan huomiseen.

Ap

Vierailija
12/12 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.survivalisti.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=54

Käykää tutustumassa. Tutustukaa myös foorumiin. Siellä ehkä kattavimmin tietoa (tosin tieto hankalampi seuloa ja foorumi vasta uudehko ylläpidon vaihdettua). 

Öitä

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän