Miten ihmeessä erosta pääsee yli?
Antakaa vinkkejä, miten voi unohtaa pitkän parisuhteen jälkeen? Toisella on jo uusi nainen ja sikahan se aina oli, mutta silti vaikeaa unohtaa. Auttakaa :(
Kommentit (27)
Kauanko muilla on kestänyt, että ei enää niin pahalta tunnu? Mikä auttoi pääsemään yli? Ap
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:49"]Kai siitä sillain lopulta pääsee, että alkaa vaan elämään ja löytää uuden rakkauden sitten kun on valmis? Muuten katkeroituu ja jä hautomaan vaan kaikkea. Onhan silläkin varmaan paljon merkitystä, kuinka kauan olitte yhdessä, oliko lapsia jne? Joku nyrkkisääntl löytyi netin syövereistä, että kolmasosa suhteen kestosta. Mulla se olisi sitten 8 vuotta ja vasta vuosi mennyt:(
[/quote]
Kiitos vastauksesta! Ei ole lapsia ja vain kolme vuotta oltiin yhdessä ja nuorikin onneksi olen vielä:) tsemppiä sullekkin!
Ap
Minulla kesti pahimmillaan 5 vuotta melkein joka päiväistä itkua vaikkei seurusteltu ja mies oli jälkeenpäin ajateltuna mulkku. Kaikista ihanimmasta kesti 2 kk toipua. Nyt juuri ypermulkusta erottua olen itkenyt vuoden ja nauran jo :) minulla auttaa kun ajattelen että miten pärjäsin ennen sen miehen tultua elämään. Joka kerta huomaan että kyllä olen ennenkin pärjännyt, miksen nyt? Kliseistä kyllä, mutta aika auttaa. Ei ole poppakonsteja. Keksi mahd paljon tekemistä!
Selviytymisaika riippunee hyvin paljon ihmisestä itsestään, sosiaalisesta verkostosta ja varsinkin uuden kumppanin kuvitellusta löytymistodennäköisyydestä, joten hankala sitä lienee sanoa.
Mä en ihan ymmärrä miten tätä asiaa ei jakseta vähääkään tutkia eikä tilastoida. Mulla on 1,5 vuotta jo erosta ja vieläkin haluan vain juosta junan alle. Joku päivä sen vielä teenkin, kun ei riittävää apua löydy lääkkeistä eikä lekureista. Helpottaisi vaikka tieto siitä, että 95 % ihmisistä selviää 2 vuoteen mennessä, tai jos asiaan vaikka olisikin joku oikeasti tutkittu kaava, kuten kolmasosa suhteen kestosta (joka on tässä tapauksessa kuitenkin hatusta revitty, kun ei lähdeviitettä ole).
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:55"]Minulla kesti pahimmillaan 5 vuotta melkein joka päiväistä itkua vaikkei seurusteltu ja mies oli jälkeenpäin ajateltuna mulkku. Kaikista ihanimmasta kesti 2 kk toipua. Nyt juuri ypermulkusta erottua olen itkenyt vuoden ja nauran jo :) minulla auttaa kun ajattelen että miten pärjäsin ennen sen miehen tultua elämään. Joka kerta huomaan että kyllä olen ennenkin pärjännyt, miksen nyt? Kliseistä kyllä, mutta aika auttaa. Ei ole poppakonsteja. Keksi mahd paljon tekemistä!
[/quote]
Helpottavaa kyllä ajatella, että aina on pärjännyt joten miksi ei nytkin! Mies kertoo minulle vaan inhottavan paljon uudesta naisestaan ja kehuu häntä vaikka erosta on vasta kuukausi.. Se satuttaa eniten ja jotenkin vaikeeta ajatella ex uuden kanssa.. Mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa päivä kerrallaan ala helpottaa!
Ap
Tuu mun kainaloon.