Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitään pankkiasioita ei saa hoidettua ilman rahastotyrkytystä!

Vierailija
06.02.2015 |

Ei voi olla todellista. Ollaan tässä muutaman vuoden sisällä asioitu omassa pankissa asuntolainan, uuden asuntolainan, opintolainan ja muiden tuommoisten takia. Ihan sama mikä tilanne on, tyrkyttää virkailija aina niitä perkeleen rahastoja. Tänään kävin viimeksi hoitamassa lapsen tiliasioita ja sanoin leikkisästi heti alkuun, ettei sitten mitään puhetta rahastoista. Las kummaa, kun nokkela virkailija sitten sai lopussa käännettyä keskustelun taas niihin rahastoihin "kun mainitsit rahastosäästämisen heti tapaamisen alussa, niin..." jatkoi sitä samaa tuttua propagandaa. Voi aaaaaaa, en kestä! Joka kerta sama homma. Olenko ainut vai tyrkyttääkö virkailijat noita rahahevosiaan muillekin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei rahastoissa varmasti mitään pahaa ole mutta ei vaan ole meidän juttumme. Aina vaan sama tyrkyn tyrkyn, vaikka suoraan sanoisi. Ja ei kun paperinippu käteen ja "mieti edes!". En.

Vierailija
2/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vissiin ole sellaisia rahoja että moista tyrkytettäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli, kun oltiin säästetty sisukkaasti 15% asunnon myyntihinnasta ja mentiin sitten hakemaan lainalupausta. Virkailija ihmetteli, miksi meillä on niin paljon rahaa emmekä ole laittaneet niitä tuottaviin rahastoihin. No öö siksi, että laitettiin ne siihen vatun asuntoon, jota varten täytyy tilillä ollakin joku käsiraha, jotta edes lainaa myöntävät. Saako noi virkailijat provikkaa rahastopyramidiin saamisesta? Sehän ei ole tuottoisaa kuin pankille.

Vierailija
4/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu. Siksi en asioi pankissa koskaan.

Vierailija
5/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano leikkisästi, sano tosissasi.

AInakin Nordeassa asuntolainaa neuvoteltaessa virkalija ymmärsi ihan kerrasta, kun kerrottiin haluavamme lainan ja että muut raha-asiat on juuri niin kuin pitääkin, kiitos. Asiaan ei sitten enää palattu.

Vierailija
6/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas melkein päinvastaista kokemusta. Soitin kerran pankkiin tehdäkseni rahastosijoituksen (oli sellainen tarjous, jota ei saanut netin kautta). Kun soitin sinne, niin ne hänki, että älä tee sitä, että et tajua mitä olet tekemässä jne. Jouduin topakasti sanomaan puhelimessa, että olen ihan aikuinen ihminen ja saan tehdä omilla rahoillani juuri mitä haluan, koska minulla ei ole edunvalvojaa. Tällä hetkellä nuo sijoitukseni ovat n. 30%, 40% ja 80% plussalla...

Vierailija
7/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska pankkitädeillä on tosi kovat myyntitavoitteet rahastomyyntiin. Jos et saa asiakkaalle myytyä, tulee pomo kysymään miksi et? Ja syyksi ei kelpaa edes se että asiakas on yhdeksänkympin ja kuoleman välillä eikä tajua kuusta eikö maasta mitään...

Ei siinä mitään, itselläni on rahastoja ja ne on tositosi hyvin tuottaneet. Kohta nostan pelkästään tuotoista monta sataa ja ostan itselleni jotain kivaa :)

T. Pankkitäti

Vierailija
8/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin siitä käy kun asioi väärän pankin kanssa. Handelbankenissa toimii kassapalvelut läpi päivän. Turhat köyhät puuttuu ja eläkeläiset, eli pääset aina heti kassalle. Eikä kukaan tyrkkää yhtään mitään.

Vierailija
9/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla 9:n kanssa samaa mieltä. HB on sijoitusasioissa ihan omaa luokkaansa pankeissa.

Vierailija
10/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hölmö, jos säästät tilille. Olen pannut jemmaan 200 euroa kuukaudessa jo kymmenisen vuotta. Nyt mulla on melkein 40 000 euroa säästössä. Ihan kivasti! Jos olisin säästänyt tilille niin tilanne ois toinen.

Osakkeita en jaksa seurata, eikä tuolla kuukausisummalla onnistu useampaan yhtiöön hajauttaminen ilman liian isoja kuluja. Tulot ei ole mitkään huiput, olen luokanopettaja ja mies on poliisissa. Rauhottaa, että on jo 39-vuotiaana vähän säästöjä asuntolainan lisäksi. Eläke tulee kuitenkin olemaan surkea. 

Vierailija
11/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11: kun kaikilla ei ole, mistä säästää.

Vierailija
12/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:54"]Olet hölmö, jos säästät tilille. Olen pannut jemmaan 200 euroa kuukaudessa jo kymmenisen vuotta. Nyt mulla on melkein 40 000 euroa säästössä. Ihan kivasti! Jos olisin säästänyt tilille niin tilanne ois toinen.

Osakkeita en jaksa seurata, eikä tuolla kuukausisummalla onnistu useampaan yhtiöön hajauttaminen ilman liian isoja kuluja. Tulot ei ole mitkään huiput, olen luokanopettaja ja mies on poliisissa. Rauhottaa, että on jo 39-vuotiaana vähän säästöjä asuntolainan lisäksi. Eläke tulee kuitenkin olemaan surkea. 
[/quote]

No mikä se sun jemmas on, sukanvarsi vai? Kun tilille ei mukaasi kannata säästää.

Vierailija
13/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakesijoittaminen ei ole sen kalliimpaa kuin kuin kuin mikään muukaan, ostoksestasi maksat pienen palkkion, sama menee rahastosijoittamisessa. No osakesijoittajalla pitää olla arvo-osuustili ja sen kk. maksut ovat pankista riippuen (vähäinen) kuitenkin.

Vierailija
14/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä rahoitusneuvojana sanon, että töissä kuin töissä täytyy tehdä niinkuin pomo sanoo. Pankissa pomo sanoo näin: myyt joka asiakkaalle joka ovesta kävelee jotain. Rahaston, kuukausisäästämisen, lainaturvan, edes verkkopankin. Näistä ei makseta provikkaa, mutta virkailijat rankataan kerran kuukaudessa tuotekohtaisesti paremmuusjärjestykseen kaikkien nähtäväksi. Asiakkaiden tulee muistaa, että pankki ei ole hyväntekeväisyyslaitos, vaan voittoa tavoitteleva yritys siinä kuin paikallinen Prismakin. Siellä ei ole töissä pankkivirkailijoita, vaan myyjiä.

Tässä ei sinänsä ole mitään pahaa, kunhan molemmat osapuolet ymmärtävät kupletin juonen. Et sinä asiakkaana kävele esim. kodinkoneliikkeeseenkään olettaen että pulju palvelee asiakkaitaan vain hyvää hyvyyttään, ilman katteita.

Mitä tulee rahastoihin: aivan ehdottomasti kannattaa pitkällä aikavälillä säästää osakerahastoon tai indeksirahastoon. Ei ole mitään järkeä, varsinkaan tässä korko-, ja inflaatiotilanteessa pitää vähääkään enempää rahaa tilillä, tai säästää nollakorkotilille. Jos pankin myyntipuheet ahdistavat, tee säästösopimus vaikkapa netissä Nordnetin kanssa. 

Vierailija
15/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova paikka kun joku ehottaa ilmaista rahaa.

Siksi onkin erityisen tärkeää raivostua asiasta vauva-palstalla.

Vierailija
16/16 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alettiin puhua rahastoista, kun menin valuuttaa vaihtamaan. Ei ihme, että pankissa joutuu aina jonottamaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi