Voiko yksinhuoltajan äidin lapsesta tulla kunnon kansalaista?
Vai jatkuuko linja entisellään? En ole koskaan kuullut, että yh-äidin lapsi olisi esimerkiksi käynyt lukiota tai korkeakoulua. Harrastuksetkin lähinnä rajoittuvat kaljan juontiin.
Kommentit (18)
Ei voi tulla. Eikä akateemisten uraihmisten lapsista voi tulla kunnollisia kun eivät saa aikaa eikä rakkautta vaan rahaa.
Ja sateenkaariperheiden lapsista ei voi tulla kunnollisia.
Ja tavisten lapsista ei voi tulla kunnollisia kun kuka nyt voisi olla tavis.
Juoppojen ja narkkareiden lapsista ei yhdetäkään voi tulla kunnollista.
Uskovaisten lapsista ei tule kunnollisia eikä uusperheiden lapsista eikä yh-isin lapsista voi tulla mitään.
Koko Suomessa ei ole yhtään kunnollista äitiä, isiä tai lasta.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:25"]Vai jatkuuko linja entisellään? En ole koskaan kuullut, että yh-äidin lapsi olisi esimerkiksi käynyt lukiota tai korkeakoulua. Harrastuksetkin lähinnä rajoittuvat kaljan juontiin.
[/quote]
Kuljetko ihan täysillä?!
Hah, juupa juu. Tiedän perheen jossa on yh-äiti, jonka mies on kuollut. Ihan korkeakoulutettu nainen ja silleen. Ja no, muutenkin aika typerä provo koko aloitus. Olen itsekin yh-perheestä ja parempi vaihtoehto se oli kuin kaksi vanhempaa, joista toinen olisi juoppoudellaan antanut harvinaisen paskaa esimerkkiä.
Otsikossa hauska kirjoitusvirhe, johon en voi olla takertumatta. Tuo "yksinhuoltajan äidin lapsi" tarkoittaa siis yksinhuoltajaa itseään, eikö? Minäkin olen äitini lapsi. Hihii.
Heh mikä aloitus, no sanottaisko että esim.tutusta yh-perheestä 3 lasta väitellyt tohtoreiksi. Omasta lapsuudenperheestä 4 kirjoittanut ylioppilaiksi ja tutkinto yliopistosta tai amk:sta ja yksi pärjää muuten oikein mainiosti, yh-perheessä kasvettu mekin.
Voi ei. Meidän suvussa kaikki ovat ylioppilaita. Eikun itseasiassa kukaan poika ei ole, vain se yksi joka on yh-äidin lapsi. Minulla ei ole kumpaakaan vanhempaa ja jopa minun lapseni ovat ylioppilaita. 60-luvun kulttuurikotien kasvatteja ollaan.
Huono provo.
Mutta vastataan nyt, että olen pitkäaikaistyöttämän psyk-ongelmaisen yh-äidin kasvattama, isä on alkoholisti. Koko ala-aste minua kiusattiin erittäin rankasti. Lukion sain suoritettua, sillä sosiaalitoimi maksoi osan lukiokirjoista. Lapsilisien lakattua en saanut heti kesätöitä ja keräsin pulloja, että saimme rahaa ruokaan.
Tätä nykyä olen korkeakoulutettu ja työskentelen yhteiskunnallisesti tärkeässä asiantuntija-ammatissa.
No minä olin yksinhuoltaja ja lapseni on hyvin koulutettu lääkäri, että se siitä sun luulosta.
Minä olen totaaliyksinhuoltaja. Asun hyvässä kaupungissa huonolla alueella ja tienaan melko huonosti. Arvostan kuitenkin koulutusta ja olen panostanut lasteni koulunkäyntiin keskimääräistä enemmän. Kaksi lapsistani opiskelee yliopistossa toivomiaan aloja, pääsivät ensimmäisellä yrittämällä ylioppiaskeväänään sisään. Ahkeria ja tunnollisia, päämäärätietoisia ihmisiä. Nuorin on nyt lukiossa.
En valinnut yksinhuoltajuutta enkä arvannut sellaiseksi joutuvani. Minulla on ystäviä joista välitän paljon mutta lapseni ovat maailmani napa. Uutta miestä en ole elämääni halunnut, satuin rakastamaan sitä ensimmäistä.
Olen ylpeä lapsistani mutta olisin yhtä ylpeä jos he olivat jollain vähemmän koulutusta vaativalla alalla. Itselläni on opistotason koulutus ja olen ehdottomasti unelmatyössäni.
Ilmeisesti olen sitten astetta suuremmalla luokkaretkellä, lukio on käyty ja opiskelen yliopistossa. Ikää alle 20 vuotta, onko tämä ap sinusta väärin ja outoa?
Äitini oli yksinhuoltaja. Häneltä löytyy korkeakoulu paperit. Niin meiltä kaikilta lapsiltakin. Tai nuorin opiskelee vielä oikiksessa. Olen itse uudelleen kouluttautunut lähihoitajaksi kun olin liian korkeasti koulutettu enkä saanut töitä.
Ei voi, eikä eronneiden ja uusperhelapsistakaan!!