Turun Nummi (Nummenpakka), millaista aluetta?
Suunnitteilla on muutto Turkuun ja vuokra-asuntoa etsitään miehen kanssa. Mieluiten itäisestä Turusta olisi asunto hakusessa ja yksi suht varteenotettava vaihtoehto tuli Oikotiellä vastaan. Sijainti on Nummessa, vuokra oikein kohtuullinen ja kuvien perusteella kämppä on ihan ok!
Kysyisinkin nyt, jos täällä aavella sattuu tietävämpiä olemaan, niin millaista aluetta Nummi on? Olen kuullut/lukenut hieman ristiriitaisia mielipiteitä: jotkut ovat sitä mieltä että mukava, rauhallinen, idyllinen (puutaloja jne.) ja jotkut taas ovat sitä mieltä että alueella on rauhatonta, nistejä (varmaan vain tietyt talot, mitkähän ne on :D ). Hintataso tuolla alueella on suhteellisen kohtuullinen, ja tämä johtuu sitten joidenkin mielestä just siitä että levotonta ja ryyppy/nistihörhöjä siellä(kin) pyörii.
Kuvissa kun alue näyttää niin mukavalta: puita, puutaloja, hiekkateitä....
Kommentit (16)
Up! Vieläkö olisi jollain Nummesta tietoa? :)
Täällä yksi Nummessa asuva! :) Tämä ei ole todellakaan niin huonoa aluetta kuin väitetään, päinvastoin. Palvelut pelaavat, lähikauppa on avoinna pyhäpäivinäkin ja Nummenpakan koulu sekä Aurajoen koulu ovat ihan vieressä jos teillä on lapsia. Keskustaan lyhyt matka ja itse esim. taitan työmatkat pyörällä tai kävellen. :) Olen siis yksin asuva 20-vuotias enkä ole koskaan joutunut pelkäämään esim. yksin illalla ulkona kävelemistä. Naapurit ovat pääosin mukavia ja ihmisiä on ihan laidasta laitaan. Tervetuloa!:)
Olen asunut reilut kymmenen vuotta sitten, oli kiva asuinpaikka. Yhdessä asuntoyhtiössä on nyt lutikoita, mutta kai niitä yhtiöitä on siellä täällä ainakin isommissa kaupungeissa.
Kiitos teille vastanneille, meillä ei ole lapsia, joten koulujen/päiväkotien tarvetta ei ole.
ot, harmittaa asuntoilmoitukset, joissa joko ei ole ollenkaan kuvia tai on kuvia vain osasta asuntoa (keittiö tai kylppäri jätetty kuvaamatta). Ärh! Täältä Oulusta kun ei ihan noin vain käväistä asuntonäytössä :/
Suosittelisin ennemmin Hannunniittua. Esim. Talikkokatu, Vanha Hämeentie jne. Olen molemmissa alueissa koko ikäni viettänyt ja parempi vaikutelma on Hannunniitusta. On vielä kaikkien bussiyhteyksien yms. vieressä ja kaupat löytyy myös. Keskustaan alle 4km.
Ruukinkadulla olevissa vuokrataloissa on tietysti vaikka mikälaista eläjää. Lähimmistä naapureistahan se on paljon kiinni, että kuinka rauhatonta on. Ja pääseehän sitä muttamaan pois, jos ei viihdy.
Olen asunut koko lapsuuteni Nummessa ja mun mielestä se on ihana alue :) Ei mitään valitettavaa. Asuin Peronkadulla.
Kiitos teille, "Nummi" ilmeisesti käsittää laajemmassa mielessä sekä Nummenmäen (Nummenpakka?), Kuuvuoren kuin ne Paaskunnan kerrostalot (entiset Paasmajat, ne lienevät aikamoisia yhä edelleen. Ainakin kymmenisen vuotta sitten Paasmajalla oli aika hurja maine).
Olen siis ex-turkulainen, joka suunnittelee muuttoa 10 vuoden jälkeen takaisin rakkaaseen Turkuun, mutta tuo Nummen alue on minulle ollut aina melko vierasta.
Juu aivan ihanaa aluetta, siellä olen lapsuuteni ja nuoruuteni pyörinyt :)
Töykkälänkadun talot on ne nistiseudut, joita kannattaa välttää.
Asun Töykkälänkadulla eikä nämäkään talot ole ihan niin hirveitä kuin väitetään, vaikka värikästä sakkia täällä on. Muuten alue on mielestäni rauhallinen. Eli hyvällä alueella on yksi sossutapausten talo.
Lähdin Turusta jo ajat sitten, joten en ota kantaa alueen nykyiseen menoon. Sen sijaan muistutan, että kyseessä ei ole Nummenpakka vaan Nummenpaka. Mää asu Nummenpakal, sanno oikkia pakalaine.
Kiitosta vaan vastanneille :) niinhän se taitaa olla melkein alueella kuin alueella, että ei tarvitse olla kuin pari rauhattomampaa taloa, niin helposti jonkun mielestä koko alue on rauhatonta. Katsellaan tarjontaa ja mietitään!
Onko kenelläkään kokemusta Hakapellonkadulta Nummesta?
Hakapellonkatukin on hyvin rauhallinen paikka! Moni ystäväni asuu siellä, ei mitään valittamista. Paasmajan touhut (Nummen kirjaston vieressä olevat valkoiset kerrostalot) eivät onneksi vaikuta oikein muualla kun nimenomaan siellä pihapiirissä, sinne asuntoihin en muuttaisi. Muuten Nummen alueella rauhallista, turvallista. Ja tämähän on aika nättiä aluetta asustella.
Turkuun muuttava kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta Hakapellonkadulta Nummesta?
Täällä asunut nyt pari vuotta ja aika ihanteellista on! Nuorena ihmisenä keskusta lähellä, mutta lähiympäristö silti rauhallista ja viihtyisää, hyvät kulkuyhteydet, korkeakoulut ihan vieressä ja runsaasti erikokoisia ruokakauppoja kolmen kilsan säteellä :)
Nummi on kiva paikka asua, ei huonoja kokemuksia, pyörällä pääsee 10 min keskustaan ja busseja kulkee koko ajan. Kauppoja lähellä. Nyt asun Hannuniitussa ja tämänkin on ihana paikka. Molemmissa luonto lähellä. Talikkokatu ja sen vieressä olevat Vanhan Hämeentien kerrostalot kiertäisin kaukaa. Riitaisa taloyhtiö ja remontteja viivästetään, mitkään asiat eivät etene.