Ruoan siunaaminen koulussa
Vieläkö tätä tehdään ala-asteilla ohjatusti ja kaikkien on "pakko" osallistua? Ainakin 10 vuotta sitten vielä tehtiin. Lisäksi raamatun tarinoita opeteltiin totena.
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:19"]
Kuulin taannoin, että luokiossa on vielä tänäkin päivänä oppiaineena ev.lut. uskonto. Voiko tämä olla mahdollista?
[/quote]
lukiossa*
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:19"]Kuulin taannoin, että luokiossa on vielä tänäkin päivänä oppiaineena ev.lut. uskonto. Voiko tämä olla mahdollista?
[/quote]
Et oo tosissas? Missä tynnyrissä oikein elät?
Minä olen kuullut, että jotkut vielä ihan oikeasti luulevat jonkin henkiolennon ohjailevan maailmaa.
Kyllä minäkin muistan saaneeni joskus jälki-istuntoa, kun en halunnut ruokarukousta lausua. :D
t. 21-vuotias
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:23"]
Minä olen kuullut, että jotkut vielä ihan oikeasti luulevat jonkin henkiolennon ohjailevan maailmaa.
[/quote]
Todista, ettei ohjaa, niin saadaan tällekin kiistalle päätös.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:19"]Kuulin taannoin, että luokiossa on vielä tänäkin päivänä oppiaineena ev.lut. uskonto. Voiko tämä olla mahdollista?
[/quote]
Ei ole pakko opiskella jos eroaa kirkosta. Näin minä tein heti kuin täytin 18 enkä käynyt ainuttakaan uskonnon kurssia.
Tunnustuksellisuus ei enää kuulu kouluruokailuun, onneksi.
MIssä te oikein olette asuneet? Mä kävin ala-asteen 70- ja 80 -luvuilla eikämeilä kyllä mitään ruokarukousta ollut. Helsingissä tämä siis. Ja siis omilla lapsilla ei ole ruokarukousta koulussa.
Kuinka rukouoseen voi pakottaa osallistumaan?
Aika hijattain on ruokarukouksesta koulussa luovuttu. Itse se taas olen vastikään ottanut tavaksi töissä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:19"]Kuulin taannoin, että luokiossa on vielä tänäkin päivänä oppiaineena ev.lut. uskonto. Voiko tämä olla mahdollista? [/quote] Et oo tosissas? Missä tynnyrissä oikein elät?
[/quote]
Kävin lukion vuosikymmeniä sitten ja kauhistelin asiaa jo silloin.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:34"]
MIssä te oikein olette asuneet? Mä kävin ala-asteen 70- ja 80 -luvuilla eikämeilä kyllä mitään ruokarukousta ollut. Helsingissä tämä siis. Ja siis omilla lapsilla ei ole ruokarukousta koulussa.
[/quote]
Eikä meillä Turussa. Eniten traumoja on liikunnanopettajan 30 cm löysästä lerssistä kun käytiin aina tunnin jälkeen saunassa.
Kuulin taannoin, että luokiossa on vielä tänäkin päivänä oppiaineena ev.lut. uskonto. Voiko tämä olla mahdollista?