Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraalle ei tarjota mitään, onko jokin trendi?

Vierailija
06.02.2015 |

Olen nyt ollut kaksi kertaa kylässä eri paikoissa, kutsuttuna. Kummassakaan ei tarjottu kuin lasi mehua. Ei kysytty, otatko teetä. Ei ollut edes keksiä tai voileipää tai edes omena. Siis tarkoitan, ettei tarvi olla leivonnaisia tai jotain ihmeellistä. Mutta en mä osaisi olla tarjoamatta vieraalle mitään.

Ihmettelin asiaa siskolleni, että oliko kyseessä jokin mielenilmaus. Hän sanoi ihnetelleensä samaa. Oli mennyt kutsuttuna kylään 200 km päähän ja viipynyt kylässä yli 4 tuntia. Oli tarjottu vain lasi limonadia.

Mikä juttu tämä on?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaupungissa ole aina tuoreet nisut, kun naiset käyvät töissä

Vierailija
2/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho...yllähän sen nyt ymmärtää jos itse kysyy jos vois kahville mennä, ettei ole välttämättä mitään tarjottavia kotona ja silloin voi käydä nappaamassa vaikka keksipaketin mukaan jos haluaa, mutta jos oset pyytää kahville niin kyllä minulla on ainakin oletuksena että jotain tarjotaan myös sen kahvin kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan olen törmännyt minäkin... Paras oli kun isäntäväki rupes syömään itse lohta ja salaattia, kattoivat vaan itselleen ja kysyivät oltaisko me otettu jotain? Mitä vitun jotain? Venttaa mä kollaan teidän kaapit ja katson mitä haluan. Mies sentään sai autotallissa tarjoiltua kaljaa, minä tohdin ottaa oma-aloitteisesti lasin vettä... Emäntä dieetillä niin vieraille ei keitetä edes kahvia.

Vierailija
4/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikilla on nykyään joku dieetti tai allergia kuitenkin. Mikään ei kelpaa. Ei syödä jauhoja, ei maitoa, ei lihaa, ei soijaa, ei sokeria, ei hiivaa, ei sipulia, ei mansikkaa, ei tomaattia... lista on loputon.

Vierailija
5/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Minulle se on ihan fine, kun yleensä tiedän etukäteen kyläpaikasta, että siellä ei saa mitään. Luulen myös, että jotkut eivät vaan halua tuhlata rahaa vieraiden ruokkimiseen tai kahvitteluun. Olen myös huomannut, että jotkut vieraat eivät enää syö mitään tarjottua meillä kyläillessään. Sekin on ok, sillä onhan ihmisillä nykyään monenlaisia ruokavalioita ja rajoitteita.

Vierailija
6/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en odota, että mua varten olisi leivottu. Mutta olisi kohteliasta kysyä vaikka, että otatko mandariinin. Esimerkiksi. Jotenkin todella outoa. Ehkä mäkään en enää tarjoa kellekään mitään, jos se on uusi kohteliaisuustapa.

Vierailija
7/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 08:37"]

Olen huomannut saman. Minulle se on ihan fine, kun yleensä tiedän etukäteen kyläpaikasta, että siellä ei saa mitään. Luulen myös, että jotkut eivät vaan halua tuhlata rahaa vieraiden ruokkimiseen tai kahvitteluun. Olen myös huomannut, että jotkut vieraat eivät enää syö mitään tarjottua meillä kyläillessään. Sekin on ok, sillä onhan ihmisillä nykyään monenlaisia ruokavalioita ja rajoitteita.

[/quote]Tuhlata ruokkimiseen ja kahvitteluun? Melko naurettava ajatus. Sellainen perhe ei ilmeisesti myöskään halua tuhlata ystävyyssuhteisiin. Kiertäisin itse sellaiset moukat jatkossa kaukaa.

Vierailija
8/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on kanssa kutsuttu kahville.. Kolme tuntia mä odotin sitä kahvia juttelun ohessa ja sitten sanoin lähteväni kahville.. Siis kotiin. En kutsunut vasta vierailulle, tavataan puistossa ym.

Vierailija
9/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä on vuosikaudet valitettu kun kyläpaikassa oli huonot tarjoilut ei ollut gluteenitonta vegaani vaihtoehtoa vaikka minä karppaan.

Ruokailemassa ja kahvittelemassa on käyty jo matkan varrella ihan siksi kun kyläpaikan tarjoilut on mitä on.

Nyt kun huutoon on vastattu jättäytymällä pois tarjoiluista itku alkaakin siitä miksei meille tarjota mitään.

Vierailija
10/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vähintään kahvia/teetä tarjoan vieraille. Olisi noloa olla tarjoamatta yhtään mitään.

Vierailija
11/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 08:52"]

Mut on kanssa kutsuttu kahville.. Kolme tuntia mä odotin sitä kahvia juttelun ohessa ja sitten sanoin lähteväni kahville.. Siis kotiin. En kutsunut vasta vierailulle, tavataan puistossa ym.

[/quote]
mä olisin sanonut: hei, onks sulla kahvia? Mulle niin maistuis. En usko oikeasti kenenkään pahastuvan.

Vierailija
12/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 08:37"]

Koska kaikilla on nykyään joku dieetti tai allergia kuitenkin. Mikään ei kelpaa. Ei syödä jauhoja, ei maitoa, ei lihaa, ei soijaa, ei sokeria, ei hiivaa, ei sipulia, ei mansikkaa, ei tomaattia... lista on loputon.

[/quote]

Juuri näin. Järkevintä, että jokainen syö kotonaan ja kyläpaikkaan mennään vain tapaamaan ystäviä/sukulaisia.

Vierailija
13/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein ostan vierasvaraa,keksejä, pasteijoita pakkaseen, suklaata yms.mut oon niin possu, että usein ehdin syödä ne itse ennenkun kukaan tulee kylään.
Mutta kahvia ja teetä on aina, tarjoan ainakin niitä.

Vierailija
14/14 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kutsutuille vieraille tarjoon, mutta jos yllärivieraita tulee niin voi olla että jää ilman tarjoiluja. En voi muuten ymmärtää yllätysvieraita- kuka voi olettaa että työssäkäyvät perheelliset ilahtuis esim.arkena just töistä tulon jälkeen tulevista vieraista? Lapsillakin harrastuksensa joihin pitää viedä ja muutenkin omat kuviot. Viikonloppunakin voi olla ihan muuta puuhaa kuin vieraita kestitä, parhaat tulleet just kun aamupäivällä herätty, kesken siivouksen ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi