Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työmatkalle ulkomaille pakko mennä?

Vierailija
06.02.2015 |

Tai kotimaassakaan, yön yli kestävälle? Saati usean yön matkalle.
Voiko työnantaja pakottaa?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys. On aika paljon sellaisia töitä, joissa ei koskaan tarvitse olla sen oman kiinteän työpaikan ulkopuolella työtehtävien vuoksi.

Ei kannata alkaa lentoemännäksi vaan pysyä paikallispubin tarjoilijana, jos ei halua yöpyä ulkomailla.

Vierailija
42/51 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:56"]

Tosi noloa ja rasittavaa, etenkin kun huomaa ettei täälläkään ymmärrystä heru ihmisten erilaisuudelle.

[/quote]

Mistä luulet johtuvan? Nyt on työnantajan markkinat, eli on varaa valita pilvin pimein terveitä, työkykyisiä ja työhaluisia, jotka mielellään matkustavat.

Ei ole kyse pelkästään erilaisuuden ymmärtämisestä vaan siitä, että työantaja haluaa parasta mahdollista vastinetta rahalle, eli maksamallaan palkalla sekä työhön pystyvän, osaavam että haluavan tekijän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 09:27"]jos työnantaja sitä edellyttää niin siten varmaan kustantaa myös lastenhoitajan työmatkalaisen kotiin [/quote]No, ei se nyt ihan noin mene kuin ehkä erikoistapauksissa ja pomotason tyyppien kohdalla. Mun tuttu on urheilutoimittaja ja sillä on lapsia eikä kukaan kyllä kustantanu sille hoitajaa lapsille kotiin työreissun ajaksi. Ihan joutui itse järjestämään lasten hoidon.

[/quote]eiköhän sen muija hoitanut lapset joten turha tyhjäntoimittelijan leikkiä marttyyria!

Vierailija
44/51 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 09:27"]jos työnantaja sitä edellyttää niin siten varmaan kustantaa myös lastenhoitajan työmatkalaisen kotiin [/quote]No, ei se nyt ihan noin mene kuin ehkä erikoistapauksissa ja pomotason tyyppien kohdalla. Mun tuttu on urheilutoimittaja ja sillä on lapsia eikä kukaan kyllä kustantanu sille hoitajaa lapsille kotiin työreissun ajaksi. Ihan joutui itse järjestämään lasten hoidon.

[/quote]eiköhän sen muija hoitanut lapset joten turha tyhjäntoimittelijan leikkiä marttyyria!

[/quote]IDIOOTTI! Ei sulle tullut mieleen että kyseinen henkilö voi olla nainenkin!

Vierailija
45/51 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhyhyhyyyy, onko pakko mennä töihin jos ei halua! voiko työnantaja pakottaa?

Vierailija
46/51 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi pakottaa mitään mistä ei ole sovittu

Vierailija
47/51 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työantaja ilmoitti heti ekana työpäivänä, että tulossa parin päivän työmatka ulkomaille noin kuukausi töiden aloittamisesta. Ei edes kysynyt, onko minulla pasi voimassa. Työsopimuksessa ei matkoista ollut mainintaa. Matka hiukan ahdistaa ihan terveydellisistä syistäkin.

Vierailija
48/51 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
49/51 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä AP olen nyt työttömänä. Minua ei kiinnostanut matkustaa mihinkään. Se siitä.

Vierailija
50/51 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä AP olen nyt työttömänä. Minua ei kiinnostanut matkustaa mihinkään. Se siitä.

työt voi saada/joutua pitämään vaikka noudattaisi työsopimukseen kirjattuja ehtoja. 

Vierailija
51/51 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työsopimuksessa niin on sovittu. Jos ei, ei ole pakko. Jos pakotetaan, työnantaja varmaankin järjestää lapsenhoidot jne.

Huvittava ajatus että työsopimuksessa pitäisi lukea. Täällä on aika paljon porukkaa joiden työsopimuksen kirjoittamisesta on esim 20 ta 35 vuotta. Toimenkuva vaihtunut sen jälkeen esim 7 kertaa täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi