Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sammutan pesuhuoneen lattialämmityksen yöksi

Vierailija
05.02.2015 |

koska se alkaa aina yöllä naksuttamaan kovaa. Siis se säätömittari. Kuluuko siinä enemmän sähköä vai tuleeko jopa säästöä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil ei ees pysty sammuttaa....

Vierailija
2/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tuossa on katkaisija. aika nopeasti se lattia siitä sitten jäähtyy mutta aamulla taas parissa tunnissa lämpenee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhlä. Se alkaa naksumaan sen takia kun lämpiää yösähköllä. Todennäköisesti pelleilysi kasvattaa sähkölaskua. Pidä mielummin hieman alhaisempi lämpötila koko ajan päällä ja anna termostaatin hoitaa lämmön säätö

Vierailija
4/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö kuinka paljon se kuluttaa sähköä kun laitat lämmityksen taas päälle? Paljon.

Vierailija
5/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yösähkö siellä napsuttelee eli se halvempi sähkö. Kannattaa pitää päällä.

Vierailija
6/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lämpiää vain yöllä.

Vierailija
7/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpyhuoneessani oli vuosia sitten sähköllä toimiva lattialämmitys. Pidin lämmmitystä päällä suihkun aikana ja jälkeen, ehkä kolme tuntia päivässä.

Yksiöni sähkölasku vastasi kolmion sähkölaskua lattialämmityksen vuoksi.

Vierailija
8/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita yöksi korvatulpat, niin naksuttelu ei häiritse.

Vierailija
9/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa lattialämmitys. Edellisessäkin asunnossa oli, mutta siinä oli lisänä vesikiertopatteri. Sähkölasku tuplaantui muuton jälkeen; eiköhän mulla kulutus ole kuitenkin samassa lukemissa, tai no pyykkikone on isompi, mutta tuskin se niin paljon vaikuttaa.  Ei voi kovin pienellä pitää, koska alla ei ole lämmintä tilaa ja kylppäri on iso. Lattialämmitys on hanurista. 

Vierailija
10/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en pidä lattialämmitystä päällä ollenkaan.

Vierailija
11/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sammuta yöksi enkä edes viilennä, koska juuri aamuisin en kestä kylmää kylpyhuonetta. Meillä mittarissa asteikko 0-6 ja yleensä pidän sitä 4:lla. Joskus päivällä kun kylppärissä ei kukaan käy suihkussa, niin säädän vaikka kolmoselle. Sitten taas ennen suihkua pari tuntia ennen vitoselle ja suihkun jälkeen taas pienemmälle.

En ymmärrä, miksi nuo säädöt ovat sellaisia, että jos mittari on 3:lla, niin lattia on yhtä kylmä kuin mittarin ollessa pois päältä. 4:lla taas on jo ihan kunnolla lämmin.

Minulle tuo lattialämmitys on samaa arjen luksusta kuin pitkä ja lämmin suihku. Maksakoon, mutta niistä en tingi syksyllä ja talvella.

Vierailija
12/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjässä vika. Mulla oli aikoinaan 120 neliöinen talo sähköisellä lattialämmityksellä ja vei todella vähän sähköä. Lattialämmitystä ei ole tarkoitus paahtaa aina niin suurella että lattianpinta tuntuu lämpimältä vaan niin että tila on lämmin. Lattialämmitys on paras!

Vierailija
13/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naksutus häiritsee, sammuta se niin kuin olet tehnytkin. Ei se ainakaan enempää sähköä vie, sähkö voi kyllä olla päivällä hivenen kalliimpaa, mutta ei sen vuoksi kannata yöuniaan menettää.

Vierailija
14/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 3:lla ja tuntuu ettei ole koskaan päällä. 3,5 on jo liian kuuma ja silloin vasta lämpee.

Vierailija
15/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takan lisäksi ainoana lämmitysmuotona lattialämmitys. Ei siis pattereita tms. Ollenkaan. Jos lattialämmitystä osaa käyttää niin ei se niin kalliiksi tule. Meillä ainakin sähkölaskut on ihan kohtalaisen maltillisia. Lattialämmitettävää pinta-alaa on 100m2

Vierailija
16/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa on mulla jostain syystä ollut aina noin, että alle 3 on kylmä, yli kolmeen kun kääntää niin "napsahtaa päälle" ja parin päivän päästä paahtaa kuumana. Yli 3,5 varmaan syttyisi tavarat lattialla palamaan:) Rivi- ja omakotitaloissa on aina toiminut koko asteikko. Mistähän johtuu?

Vierailija
17/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppärin lattialämmitys kannattaa pitää yöt päivät, kesät talvet päällä, koska on kostea tila eikä niissä yleensä ole muuta lämmitystä. Lämpöjen päivittäinen sullkeminen aiheuttaa sen, että lämmitys päälle kutkettäessä joutuu taas paaahtamaan lujaa lämmittääkseen jo kylmenneet laatat. Ylläpitolämpö ei vie niin paljon sähköä, koska laatta vara lämpöä. Näin siis jos termostaatti.
Minulla oli joskus asunto, jossa laattalattiaa muuallakin kuin kylppärissä, ja laatan alla aina lämmitys. Katkaisin eteisen ja keittiön lattialämmöt vasta helteellä ja kylppärin vain jos olimme helteellä pitkään poissa. Aina kotona ollessa oli lämmöt päällä kylpärissä.
Lämmöt voi pitää niin pienellä, että ei tunnu lämpimältä jaloissa, ainoastaan ei kylmältä.

Vierailija
18/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se hyvä löytää sellainen sopiva lämpötila ja rahaa säästävä.

Vierailija
19/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteuden takiakin lattialämmitys on hyvä olla aina päällä. Siis märkätiloissa. Mutta ei sen tosiaan kuumana tarvi paahtaa.

Vierailija
20/24 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:21"]

minä en pidä lattialämmitystä päällä ollenkaan.

[/quote]

Kai sulla joku patteri siellä on ettei kämppä mätäne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan