Sammutan pesuhuoneen lattialämmityksen yöksi
koska se alkaa aina yöllä naksuttamaan kovaa. Siis se säätömittari. Kuluuko siinä enemmän sähköä vai tuleeko jopa säästöä?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:44"]
Kylppärin lattialämmitys kannattaa pitää yöt päivät, kesät talvet päällä, koska on kostea tila eikä niissä yleensä ole muuta lämmitystä. Lämpöjen päivittäinen sullkeminen aiheuttaa sen, että lämmitys päälle kutkettäessä joutuu taas paaahtamaan lujaa lämmittääkseen jo kylmenneet laatat. Ylläpitolämpö ei vie niin paljon sähköä, koska laatta vara lämpöä. Näin siis jos termostaatti.
Minulla oli joskus asunto, jossa laattalattiaa muuallakin kuin kylppärissä, ja laatan alla aina lämmitys. Katkaisin eteisen ja keittiön lattialämmöt vasta helteellä ja kylppärin vain jos olimme helteellä pitkään poissa. Aina kotona ollessa oli lämmöt päällä kylpärissä.
Lämmöt voi pitää niin pienellä, että ei tunnu lämpimältä jaloissa, ainoastaan ei kylmältä.
[/quote]
Kylppärin voi sulkea jos jättää oven auki. Siis pidemmän poissaolon ajaksi.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:21"]
minä en pidä lattialämmitystä päällä ollenkaan.
[/quote]
Kai sulla joku patteri siellä on ettei kämppä mätäne?
[/quote]
Ei mätäne. Pidän ovea auki suihkun jälkeen, jotta kylpyhuone kuivuu kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:21"]
minä en pidä lattialämmitystä päällä ollenkaan.
[/quote]
Kai sulla joku patteri siellä on ettei kämppä mätäne?
[/quote]
Ei mätäne. Pidän ovea auki suihkun jälkeen, jotta kylpyhuone kuivuu kunnolla.
[/quote]
Kuinkas kauan luulet kuivumisen kestävän?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:44"]
Kylppärin lattialämmitys kannattaa pitää yöt päivät, kesät talvet päällä, koska on kostea tila eikä niissä yleensä ole muuta lämmitystä. Lämpöjen päivittäinen sullkeminen aiheuttaa sen, että lämmitys päälle kutkettäessä joutuu taas paaahtamaan lujaa lämmittääkseen jo kylmenneet laatat. Ylläpitolämpö ei vie niin paljon sähköä, koska laatta vara lämpöä. Näin siis jos termostaatti.
Minulla oli joskus asunto, jossa laattalattiaa muuallakin kuin kylppärissä, ja laatan alla aina lämmitys. Katkaisin eteisen ja keittiön lattialämmöt vasta helteellä ja kylppärin vain jos olimme helteellä pitkään poissa. Aina kotona ollessa oli lämmöt päällä kylpärissä.
Lämmöt voi pitää niin pienellä, että ei tunnu lämpimältä jaloissa, ainoastaan ei kylmältä.
[/quote]
Juuri näin. Laske lämpöä, älä sammuta.