Päästäisitkö 13 vuotiaan tytön 14 vuotiaan pojan luokse yöksi?
Tyttö ja poika on seurustelleet kuukauden ajan ja nyt tyttö kysyi voiko mennä huomenna pojan luokse yökylään. Eka vastaukseni oli ehdoton ei, mutta he nukkuisivat olohuoneessa, pojalla useampi sisarus, joten ei kauheasti yksityisyyttä ja pojan äitikin olisi kotona.
Tämä on tytön ensimmäinen poikaystävä. Olen nähnyt pojan monta kertaa ja mielestäni fiksu ja mukava sälli.
Lupasin vielä miettiä asiaa.
Kommentit (43)
Soita äidille vielä. Kerro huolestasi
En päästäisi. Mulla on vähän tiukemmat standardit. Ja joo, ei kiinnosta vaikka joku WT-mamma tulee tähän kokemuksesta kertomaan et bylsiin ehtii vaikka koulun välkällä, se ei ole tässä se pointti.
No, nehän panee, se on selvä. Jos se on ok niin.. kortsut matkaan ja tyttö yökylään vaan.
Miksi ei teille kotiin? Minä kyllä odottaisin rippikouluikäiseksi.
14-vuotiaan pojan äitinä olisi todella vaikea kuvitella hänen yöpyvän tyttöystävän luona tai tyttöystävä täällä. Joten en.
En päästäisi. Liian nuori viettämään öitä poikakaverin kanssa. Näin se vain on.
Ei. Liian nuoria muutenkin seurustelemaan.
Itse en varmasti päästäisi, mutta onhan noita aina ollut...
No sit nussii koulun jälkeen ennen kuin ap ehtii kotiin. Ja taatusti paljaalla. Onnea vaan tulevalle mummolle!
Tai nussivat koulun vessassa tai huoltamon vessassa.
Taitaa jäädä yökyläilyt tällä kertaa. Itsekin olen sitä mieltä että liian nuoria ovat. Halusin vain kuulla mitä mieltä te muut olette.
Tietty voisin soittaa huomenna pojan äidille ja kysyä nukkumis järjestelyistä ja ilmoittaa huoleni. No juttelen ainakin tytön kanssa vielä huomenna.
Ap
Kyllä ne pääsee panemaan jos ne molemmat haluaa :D
T.14v poika
Ettekö te äityliinit tiedä että nuo teinit pupustelevat (jos ovat pupustellakseen) tultuaan koulusta, kun ketään muita ei ole kotona...oli kiva yllättää pikkusisko ja sen kundi, tai paremminkin aktin jälkeen kun olin tullut kotiin eivätkä olleet oikein innoissaan kuulleet saapumistani kotiin. "Pliis, älä kerro mutsille ja ainakaan faijalle, ne tappaa mut..." - huoh, 14-vuotiasta joka on päässyt kikkelin makuun voi olla vähän vaikea enää pyytää lopettamaan. Sen verran ärisin että kumia on sitten käytettävä...
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:25"]
Tyttö ja poika on seurustelleet kuukauden ajan ja nyt tyttö kysyi voiko mennä huomenna pojan luokse yökylään. Eka vastaukseni oli ehdoton ei, mutta he nukkuisivat olohuoneessa, pojalla useampi sisarus, joten ei kauheasti yksityisyyttä ja pojan äitikin olisi kotona.
Tämä on tytön ensimmäinen poikaystävä. Olen nähnyt pojan monta kertaa ja mielestäni fiksu ja mukava sälli.
Lupasin vielä miettiä asiaa.
[/quote]
Ei todellakaan!
Kerro, että suojaikärasta, että sille on syynsä kehityspsykologiassa - kerro hyrräävistä hormoneista nuorilla ja että kaikkea ei tarvitse toteuttaa, mikä mieleen tulee. Ensirakkauskaan ei välttämättä kestä jne. Vanhempana ja viisaampana kun ehtii aivan helposti - eikä tarvitse katua jälkikäteen.
Eivätkö tällaiset lapset ja nuoret saa kotona vanhempien huomioita, rakkautta ja halauksia - kun pitää jo lapsena hakea kumppania? Kuitenkin perheen ja kavereiden pitäisi vielä tuossa vaiheessa riittää - ja monen nuoren kiinnostuksen kohteetkin ovat ulkomaisia julkkiksia, kaukorakkauksia, jotka eivät ikinä realisoidu.
On sairasta, jos lapset yrittävät elää kuin aikuiset.
Onko poika muuten muslimimamu? - silloin on tosi vaarallista ja tyttö nähdään huorana. Ja onko poika oikeasti 14 - ettei vain olisi 24?
Yleensä aikaisin seurustelun aloittavat, ovat ongelmaperheistä - ja päätyvät teiniäideiksi ja kiertopalkinnoiksi - kun järki ei riitä, eikä kukaan vanhempi ole neuvomassa.
Mielipiteitä? Neuvoja? Anyone?