Tarttuuko klamydia TODELLA helposti yhdynnässä?
Eli jos X ja Y harrastavat yhdyntää ilman kortsua 5x niin onko suuri todennäkösyys, että X jolla on klamydia, tartuttaa sen Y:hyn? Oletteko edes kuulleet tapauksesta, jossa tarrtuntaa ei olisi tapahtunut?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:32"]
Ai että tarttuuko! Käytin suhteen alussa testeissä miehen kanssa, kummallakin klamydia, ei tiedetä kumpi sen toiselle antoi. Saatiin lääkkeet ja käskettiin olla jälkitarkastukseen asti jalat ristissä. Oltiinkin, ihan pientä käsipeliä harrastettiin niin että kumpikin koski vain toiseen eikä itseensä ollenkaan ja pestiin kädet ensin saippualla. Kuinka turhauttavaa kuulla jälkitarkastuksesssa, että se saamari oli tarttunut uudestaan...
[/quote]
Tuskin se on ns. uudestaan tarttunut, aina se ei vaan häviä elimistöstä ensimmäisellä antibioottisatsilla, ja jälkitarkastus onkin sitä varten, että katsotaan onko lääke tehonnut eli bakteeri hävinnyt.
Siis aikuiset ihmiset harrastaa suojaamatonta seksiä ennen kuin on testattu, ettei kummallakaan ole tauteja. Millä planeetalla te oikein elätte?
Minulla oli klamydia joka hoidon ja negatiivisen näytteen jälkeen uusiutui. Harrastin sen jälkeen mieheni kanssa seksiä melkein päivittäin puoli vuotta ilmsn kortsua ja sitten minulla todettiin uusiutuminen. Miehell ei tsrtarttunut, kahdesti kävi varmuuden vuoksi testissä
Juu, tiedän että olen ollut TODELLA typerä. Uusi mies tietää tästä, suhtautui ihan ok:sti ja sanoi että odotetaan nyt ne testit ja tulokset. ´Tämä oli mulle nyt todellakin opetus ihan kantapään kautta.