Pienyrittäjä, mitä jos saat selville, että kirjanpitäjälläsi
On vain ammattikoulutasoinen tutkinto. Mitkä muut asiat saavat epäilemään pätevyyttä?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:14"]
Ekonomi-kirjanpitäjät ovat niin usein todellisuudesta vieraantuneita, etteivät ole kovin hyviä hoitamaan käytännön asioita. Merkonomikin voi olla tosi hyvä, kunhan on kurssittanut itseään riittävästi verolainsäädäntöön liittyen. Kaikkea ei tarvitse osata itse. Riittää, kun tietää, milloin on otettava tarkemmin selvää asiasta. Kokemusta merkonomien, tradenomien ja ekonomien esimiehenä.
[/quote]
Osaako kukaan noista kertoa asiakkeelle jotain, mitä ei löydä vero.fistä? Tai yrittäjät.fistä?
Merkonomin koulutuksessa opetetaan riittävät perusasiat. Tunnen ekonomin, joka ei ymmärrä verotuksesta edes miten, verovähennykset toimivat. Kirjanpitäjällä säästää aikaa, eli vaikka osaisikin sen itse, voi käyttää aikaa perustoimintoihin. Henkilöstä se on kiinni. Isotkin toimijat antavat pienyritykset yleensä harjoittelijoiden hoiviin. Kokemusta on asiasta nimenomaan harjoittelijana, kun olen aiemmin opiskellut kaupallista alaa. Nykyään olen insinööri, joka osaa taloushallinnon perusteet.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:33"]
Merkonomin koulutuksessa opetetaan riittävät perusasiat. Tunnen ekonomin, joka ei ymmärrä verotuksesta edes miten, verovähennykset toimivat. Kirjanpitäjällä säästää aikaa, eli vaikka osaisikin sen itse, voi käyttää aikaa perustoimintoihin. Henkilöstä se on kiinni. Isotkin toimijat antavat pienyritykset yleensä harjoittelijoiden hoiviin. Kokemusta on asiasta nimenomaan harjoittelijana, kun olen aiemmin opiskellut kaupallista alaa. Nykyään olen insinööri, joka osaa taloushallinnon perusteet.
[/quote]
No, raha ratkaisee, ei pätevyys. Ja suurin osa yrittäjistä on tyhmiä kuin saapas, eivätkä ymmärrä että kirjanpitäjä hukkaa heidän rahojaan.
Ekonomi-kirjanpitäjät ovat niin usein todellisuudesta vieraantuneita, etteivät ole kovin hyviä hoitamaan käytännön asioita. Merkonomikin voi olla tosi hyvä, kunhan on kurssittanut itseään riittävästi verolainsäädäntöön liittyen. Kaikkea ei tarvitse osata itse. Riittää, kun tietää, milloin on otettava tarkemmin selvää asiasta.
Kokemusta merkonomien, tradenomien ja ekonomien esimiehenä.