Miksi Sinä matkustat bussilla?
Kommentit (26)
1.Minulla ei ole ajokorttia 2. Minulla ei ole autoa 3. Auton pitäminen on kallista 4. Meillä on hyvä julkinen liikenne+pyörätiet 5. Säästän luontoa 6. Voisin kuvitella, että vihaisin parkkipaikan etsimistä enemmän kuin myöhästyneen bussin odottelua 7. Voisin kuvitella, että vihaisin kaikkia muita liikenteessä 8. Voin käyttää matka-ajan uutisten lukemiseen 9. Voin käyttää matka-ajan vauvapalstailuun 10. Kerro minulle, miksi sinä et matkustaisi bussilla?
Lapsuudesta lähtien olen ollut sitä mieltä, että kannattaa asua siellä missä "elämä" on, vaikka (tai ehkä juuri siitä syystä) itse asuin lapsuuden maalla ison kaupungin kupeessa.
Työni on keskustassa, samoin harrastukseni, en kuitenkaan halua asua aivan "pahimmassa vilinässä", vaan alueella jossa on rauhallisempaa ja luonto lähempänä --> asun lähiössä josta kulkee hyvin julkiset keskustaan.
Kaikki on tässä lähellä, ja bussilla pääsee kätevästi kaikkialle (niin töihin kun harrastuksiin ja myös teatteriin ymv.) en oikein ymmärrä sitä että aina pitäisi lähteä omalla autolla joka paikkaan. Hyvä lapsillekin että pystyvät kulkemaan itse kouluun kävellen/pyörällä ja harrastuksiin samoin, isompana pääsevät bussilla hyvin lukioon/amatsuun ja harrastuksiinsa vaikka olisivat pidemmälläkin.
En ole maahanmuuttaja, joten sossu ei maksa ajokorttiani.
Mulla on auto, mutta matkustan myös julkisilla. Keskustaan ei vaan kannata mennä autolla. Halvempi, helpompi ja nopeampi on maksaa metrolippu ja kulkea jalkaisin.
Kehälle kun lähtee kauppaan tai monen bussivaihdon päähän vierailulle, käytän mieluummin autoa.
Asun kampissa ja olen duunissa stockalla niin en kulje dösällä enkä autolla.