Miksi Sinä matkustat bussilla?
Kommentit (26)
En halua ottaa autoilun riskiä enkä raaputtaa ikkunoita.
En omista autoa. ajokortti kyllä. Auton voi vuokrata jos sitä tarvitsee, kuten meillä pari kertaa vuodessa. Helsingin keskustassa asuvalle ja työskentelevälle auto on aika turha. Kuljen ratikalla töihin, en siis bussilla.
ei ole autoa eikä edes ajokorttia joten vähän vaikeeta kulkee autolla :D niih
1. Minulla ei ole ajokorttia.
2. Minulla ei ole autoa.
3. Bussimatka, jonka kuljen olisi pyörällä noin 8 km.
4. Oulussa ei pyöräteitä liiemmin aurata.
5. Bussi on talvisin pyörää nopeampi edellämainitusta syystä.
Lumettomana aikana poljen. Silloin pyörä on nopeampi.
Mulla ei ole autoa, kävelen töihin ja palvelut löytyy kävelyetäisyydellä. Tarvittaessa käytän taksia, noin 4-6 kertaa kuukaudessa.
Autoillessa matka kuluu liikennettä seuratessa ja keliä kiroillessa. Bussissa matka kuluu kirjaa lukiessa.
Ei ole ajokorttia ja asun kaupungissa, jossa on toimiva julkinen liikenne. Bussia useammin kuljen metrolla ja ratikalla, välillä myös junalla. Taksillakin pääsee tarvittaessa.
Jos menen Helsinkiin katsomaan vaikka keikkaa ja juon pari tuoppia, matkustan bussilla tai junalla. Katsos kun ei saa ajaa jos ottaa. T. Espoolainen
Oon aamuisin niin aivokuollu et haluun vaan mennä bussiin kuuntelemaan musaa ja juomaan salaa kahvia
Koska haluan käyttää rahani muuhun kuin auton vakuutukseen ja bensoihin ynnä muihin kuluihin + asun Helsingissä, en tarvitse + luonto kiittää
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:05"]
Oon aamuisin niin aivokuollu et haluun vaan mennä bussiin kuuntelemaan musaa ja juomaan salaa kahvia
[/quote]
Varo, ettei tippa roisku lattialle, ettet joudu pyyhkimään sitä paidallas pois, kuten se poika kerran joutui..
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:57"]En halua ottaa autoilun riskiä enkä raaputtaa ikkunoita.
[/quote]
Riskejä varten on vakuutukset. Eli rahastako se taisi olla ennemmin kiinni.
Itse jos ei uskalla ajaa, niin on jotenkin ylipelokas
Minulla ei ole ajokorttia enkä koskaan ole nähnyt sitä (riittävän) tarpeelliseksi hankkia. Kotialueellani bussiyhteydet ovat runsaat ja hyvät, kulkeminen on helppoa. Etenkin nyt tulee myös halvemmaksi, kun kuljen vaunujen kanssa, mutta ihan työmatkakin menee kivemmin julkisilla kun voi vaan istua rauhassa ja kuunnella musiikkia.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:01"]1. Minulla ei ole ajokorttia.
2. Minulla ei ole autoa.
3. Bussimatka, jonka kuljen olisi pyörällä noin 8 km.
4. Oulussa ei pyöräteitä liiemmin aurata.
5. Bussi on talvisin pyörää nopeampi edellämainitusta syystä.
Lumettomana aikana poljen. Silloin pyörä on nopeampi.
[/quote]
osta auto ja aja ilman korttia hermanni
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:57"]En halua ottaa autoilun riskiä enkä raaputtaa ikkunoita.
[/quote]
Riskejä varten on vakuutukset. Eli rahastako se taisi olla ennemmin kiinni.
Itse jos ei uskalla ajaa, niin on jotenkin ylipelokas
[/quote]
Vakuutus ei suojaa vahingolta...
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 18:03"]Autoillessa matka kuluu liikennettä seuratessa ja keliä kiroillessa. Bussissa matka kuluu kirjaa lukiessa.
[/quote]Ai. Minä laitan musat täysille ja laulan koko työmatkan, ei vituta koskaan.
Siksi etten halua kännissä/aineissa mennä rattiin. Mikä vuosi muuten nyt on?
Koska asun Helsingissä. Auto on maakuntamatkoja varten, sillä mennään mökille ja maalle anoppilaan. Tai kuljetetaan remonttimaalit, joita on työlästä raijata julkisilla.
Julkiset liikennevälineet / kävely ja kesäisin pyörä on minulle paras liikkumistapa perusarkimatkoihin. Se, että voi pitää silmiä kiinni edetessään, on aika luksusta.
En omista autoa, eikä huvita kävellä.