Halpa matkakohde Euroopassa lapsiperheelle
Tarkoitus ois jonnekkin lähteä keväämmällä lapsen ja miehen kanssa. Ei mitään rantakohdetta, vaan enemmän kulttuurikohde ja sellainen minne kaikki ei mene. Eli jossain vähän syrjemmässä mutta hyvät kulkuyhteydet. Tajusko kukaan.
Kommentit (27)
Amsterdam? Monaco? Rooma? Lontoo?
En voi käsittää, ettei aikuinen ihminen osaa itse katsoa netistä mitkä kohteet voisivat kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:23"]
Amsterdam? Monaco? Rooma? Lontoo? En voi käsittää, ettei aikuinen ihminen osaa itse katsoa netistä mitkä kohteet voisivat kiinnostaa.
[/quote]
No siinä vasta hyvät vaihtoehdot paikoiksi, joihin "ei kaikki mene".
Skotlanti, siellä on kapunkia ja maaseutua.
Gdansk. Paitsi kyllä sinne nykyisin menee aika moni suomalainen, kun halpalennolla pääsee.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:05"]
Tarkoitus ois jonnekkin lähteä keväämmällä lapsen ja miehen kanssa. Ei mitään rantakohdetta, vaan enemmän kulttuurikohde ja sellainen minne kaikki ei mene. Eli jossain vähän syrjemmässä mutta hyvät kulkuyhteydet. Tajusko kukaan.
[/quote]
Ei tajuttu, kun tuollaista paikkaa harvoin löytää tai sitten sinulla on jo joku mielessä.
Amsterdam nähty. Lontoo kallis. Ja nuo on JUST niitä turistirysiä. En voi käsittää, miten jotkut ei käsitä lukemaansa.
Viro on edullinen ja paljon kulttuurikohteita. Esimerkiksi Tarton kaupunki voisi olla kaunis ja kiva kohde keväällä. Lapsille mm Ahaa-tiedekeskus, vähän Heurekan tapainen. Puistoja ja ihania, edullisia kahviloita.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:23"]
Amsterdam? Monaco? Rooma? Lontoo? En voi käsittää, ettei aikuinen ihminen osaa itse katsoa netistä mitkä kohteet voisivat kiinnostaa.
[/quote]
No siinä vasta hyvät vaihtoehdot paikoiksi, joihin "ei kaikki mene".
[/quote]
Ja joka on halpa.
Kroatia ja etelä Italia. Espanja ja San Sebastianin seutu + Ranskan puoli rajaa. Marseillen ympäristö. Bretagne
Löytyy kulttuuria, nähtävää mutta myös rannat
Riippuu, missä asut, mutta oat jokin halpalento. vaikka AirBaltic Riikaan. Kohteessa hyppäät bussiin tai junaan ja matkustat johonkin pikkukaupunkiin. Ei vaaraa, että törmäisi liikaa suomalaisiin. Vielä Parempi olisi, jos lentäisi vaikka Bukarestiin...
Sen kulttuurisisällön joutuisit ihan itse keksimään.
Itse menisin Kroatiaan (tässä yhdistäisin rannan ja kaupungin), Itävaltaan Salzburgiin tai Tsekin tai Slovakian kaupunkeihin (ei Prahaan).
Pietari. Löytyy kulttuuria ja on nykyään halpa. Eettisesti sitten kyseenalainen matkakohde.
Miten olisi Budapest? Ihana kaupunki ja todella halpa.
Jos rahaa ei ole paljon ja silti haluaa lähteä niin Tallinna ja muut Eestin kohteet ovat varteenotettava vaihtoehto. Kannattaa katsoa risteily-yhtiöiden tarjouksia, siel on usein hyvään hintaan matkoja koko perheelle. Tai sitten äkkilähtö jos päivää ei ole pakko tietää etukäteen sekunnintarkasti vaan on joustoa viikko-pari
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:41"]
Riippuu, missä asut, mutta oat jokin halpalento. vaikka AirBaltic Riikaan. Kohteessa hyppäät bussiin tai junaan ja matkustat johonkin pikkukaupunkiin. Ei vaaraa, että törmäisi liikaa suomalaisiin. Vielä Parempi olisi, jos lentäisi vaikka Bukarestiin...
Sen kulttuurisisällön joutuisit ihan itse keksimään.
Itse menisin Kroatiaan (tässä yhdistäisin rannan ja kaupungin), Itävaltaan Salzburgiin tai Tsekin tai Slovakian kaupunkeihin (ei Prahaan).
[/quote]
Mihin Slovakiassa voi mennä muualle kuin Bratislavaan? Onko siellä MITÄÄN muuta?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:39"]
Kroatia ja etelä Italia. Espanja ja San Sebastianin seutu + Ranskan puoli rajaa. Marseillen ympäristö. Bretagne Löytyy kulttuuria, nähtävää mutta myös rannat
[/quote]
Kroatia on kyllä kaikkea muuta kuin halpa tavalliselle rivituristille. Lennot myös kustantavat helposti useita satasia per lähtijä. Vielä jos haluaa olla huoneiston sijasta hotellissa voi varautua 70-80e/hlö/vrk. Pakettihinnat ovat 1300-> per hlö
Riihimäki.