Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kampaaja ja pilatut kiharat

Vierailija
16.11.2021 |

Mikä hitto siinä on, että jos selvällä suomenkielellä kysyy: onko sinulla taitoa ja osaamista leikata kiharia hiuksia niin jälleen kerran istun siinä tuolissa ja kampaaja kastelee tukan, kampaa suoraksi ja leikkaa ihan niin kuin tavallista tukkaa leikataan. Ja jos yrität siihen puuttua, niin saat ylimielisen kommentin, että näin se kuuluu tehdä. Just joo, ei kuulu. Nyt ne sitten kuivuessaan on ihan vituralleen lyhyitä ja pitkiä sieltä täältä, kun osa menee enemmän kiharaan kuin toiset.
Mä en siis tajua. Sitten lopuksi tämä ihanuus vielä föönataan harjan kanssa sellaseksi ihme hamppukasaksi, et tekis mieli itkeä.

Hitto olis tehny mieli karata kesken pois.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoitko palautetta kampaajalle?

Vierailija
2/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin annoin! Ei mennyt perille, sanoi vaan, että mulla on huonokuntoinen ja kuiva tukka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts! Tuon takia en uskalla mennä kampaajalle.

Vierailija
4/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kampaajat on kyllä niin yksinkertaisia.

Vierailija
5/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tullut siihen lopputulokseen, että kampaajakoulussa opetetaan näin.

Vierailija
6/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Etenkin tuo föönaaminen, jonka jälkeen piti juosta afgaaninvinttikoiran vauhdilla ja näköisenä kotiin pois näkyvistä. Toiseksi pahin kokemukseni oli itseään kiharaspesialistiksi kutsuva kampaaja, joka teki hiuksistani koppuraisen harakanpesän. Oikaisin kotiin lähtiessäni kauppakeskuksen aulan läpi ja sain käsipuoleeni konsultin, jonka mukaan tukkani näyttäisi paaaaaljon paremmalta, jos ostaisin häneltä X-merkkisen kihartimen. Pahin tapaus oli aikoinaan ammattiin kouluttautunut mutta vain lähipiirinsä suorahkoja hiuksia leikannut kaveri, joka ei uskonut, miten lyhyiksi märkinä leikatut kiharat nousevat. Kun olkapääpituisiksi tarkoitetut hiukseni kuivuessaan kiipesivät melkein korviini, kaveri korjasi saksensa ja kampansa eikä enää koskaan ehdottanut trimmaamista.

Muutama vuosi sitten lopetin hiusteni raidoittamisen ja siirryin yksisarvisleikkauksiin. Hiukseni ovat onneksi muuttuneet kivan värisiksi ja ovat riittävän kiharat, jotta epätasaisuudet eivät pahemmin näy. Ja jos näkyvät, se on katselijan ongelma.

Vierailija
7/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä mun kiharat leikataan kotona, yleensä mitä itse.

Vierailija
8/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen jälkeen vaatii aina yhden pesukerran että hius asettuu uuteen muotoonsa, niin etteikö muka olisi huomannut, varmasti jokainen. 

Vierailija
9/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kokemus lukemattomia kertoja. Luonnonkiharat hiukseni asettuvat sitten kotioloissa aina "mukavaan kolmiomalliin", kun niitä ei ole kampaamossa osattu oikein leikata.

Viimeksi kävin hiusten energialeikkauksessa, ja se oli hyvä juttu ainakin omille kutreilleni, nyt on hienot kiharat. 🤩

Vierailija
10/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi sanoa, että ei halua jotta hiukset föönätään.

Minä sanon aina, ja kampaaja tekee niinkuin pyydetään.

Ei tyrkytä mitään.   Asiakas päättää.  Aina.

Ja kyllä hiukset useinmiten leikataan kosteina.   En tiedä miksi, mutta siihen on varmaan syynsä.

Mutta kantapään kauttahan sitä ihminen oppii.

Srvalla kerralla asiakas voi sanoa, että hiukseni on leikattava täysin kuivina.

Vierailija
11/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksen jälkeen vaatii aina yhden pesukerran että hius asettuu uuteen muotoonsa, niin etteikö muka olisi huomannut, varmasti jokainen. 

Varmasti jokainen on pessyt hiuksensa aika monta kertaa ennen seuraavaa leikkauskertaa, joten hius on aivan varmasti löytänyt uuden muotonsa - siis sen, joka ei edelleenkään miellytä.

Vierailija
12/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti jokainen on pessyt hiuksensa aika monta kertaa ennen seuraavaa leikkauskertaa, joten hius on aivan varmasti löytänyt uuden muotonsa - siis sen, joka ei edelleenkään miellytä.

Näin juuri, ei se pesu pelasta epätasaista kiharakasaa ollenkaan. 

Vierailija
13/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole luottokampaajaa?

Vierailija
14/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kommentoin. Minä kokeilin kampaajan toisensa jälkeen ja parinkymmenen vuoden jatkuvien pikkupettymysten jälkeen - kiharaspesialisteja on harvassa - valitsin vähiten väärän ja kävin hänen luonaan kymmenisen vuotta. Hän loihti kivat raidat ja oli muutenkin mukava, vaikkei luonnonkiharoita oikein ymmärtänytkään. Muutaman vuoden olen nyt leikannut kiharani itse ihan kustannussyistä.

Vierailija
15/15 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole! Olisikin, mutta ei ole löytynyt osaajaa.