Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wilma aiheuttaa välillä vain stressiä

Vierailija
05.02.2015 |

Vanhimman lapsen kohdalla homma toimii kylläkin ihan hyvin. Lapsi saa paljon positiivista palautetta ja niitä onnistuminen oppitunnilla-merkintöjä ja kritiikkikin on hyvin rakentavaa silloin kun sitä tulee. Ekaluokkalaisen kohdalla opettaja taas ei ole laittanut mitään positiivista koskaan, mutta sitä muuta viestiä tulee kyllä senkin edestä. Lapsi ei ilmeisesti kiusaa ketään tai ole häiriöksi (vasu-keskustelun perusteella) ja on taitavakin varsinkin matematiikassa, mutta mitään hyvää palautetta wilmaan ei ole tullut kertaakaan. Suurin osa tuntimerkinnöistä on sellaisia etten edes tiedä miten niihin reagoisin. "Piti kynää laiskasti kädessä" oli esim. yksi ihmetyksen aihe viime syksyltä. Silloin kyselin, että eikö lapsi siis ole tehnyt tehtäviä tms., mutta ilmeisesti oli tehnyt ne ihan reippaastikin, kunhan vain oli ollut kynä laiskasti kädessä. Mitäpä siihen sitten. Niin ja yksi merkintä sanoi, että lapsi ei ollut keskittynyt hyvin kyseisellä tunnilla, että pelaakohan hän liikaa tietokonepelejä? En kyllä edes vastannut siihen mitään.

Nyt sitten huomasin taas uuden merkinnän: "märät sukat. voisitteko jatkossa katsoa lapselle kuivat sukat jalkaan aamuisin?" Huoh. Aivan kuin lapsi olisi lähtenyt aamulla kotoa märissä sukissa... Eikö opettajallekin loogisin selitys olisi se, että ovat kastuneet välitunnilla tms. No joo. Ongelma ei sinänsä ole siinä wilmassa, mutta tänään tämä viestittely kyseiseltä opelta ärsyttää ja halusin purkaa tuntoja.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset opettajat kyttäävät ja raportoivat joka ainoan inahduksen, toiset osaavat puuttua oleelliseen.

Meidän kutosluokkalaisella vaihtui opettaja nyt vuodenvaihteessa. Yhtään viestiä ei ole tullut, paitsi yleiset tiedotteet siitä, mitä kuukauden aikana tehdään liikunnassa ja niihin tulleet muutokset.

Syyslukukauden opettajalta tuli lähes joka päivä jotain, minkä olisi voinut itsekin hoitaa siinä tilanteessa auktoriteetillaan.

Kyllä on helpottavaa.

Vierailija
2/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin saanut vuosisadan naurut ja pistänyt todella nokkavat piilovittuilut takaisin. T m32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:10"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:04"]

Ehkä lapsi itse vastasi opettajalle, että hän laittoi märät sukat jalkaan aamulla.

Jos pitää kynää tahallaan huonosti kädessä eikä ota kunnon kynäotetta, voi oppia väärän kirjoitustavan, mistä kärsii koko loppuiän.

Yksi keskittymiskyvyttömyyden syistä on tietokonepelien pelaaminen.

Miksi et keskustele opettajan kanssa vaan ihmettelet asioita täällä? Wilmaan ei ole tarkoituskaan kehuskella lasta vaan ilmoittaa, missä mennään vikaan, jotta kotona voidaan puhua lapsen kanssa asioista.

[/quote] Tsiisus, toivottavasti et ole opettaja. Wilkaan, kuten koko koulumaailmaan kuuluu myös positiivinen palaute. Monesti sillä saa enemmän aikaiseksi kuin negatiivisella. Ihan älytön viesti joku märät sukat, tosin vanhempi voi nyt laittaa reppuun varasukat jos kastuu toistamiseen. Ihan yhtä hölmöjä tuli mun yläkoululaisen opettajalta muutama viikkoa ennen peruskoulun päättymistä. Vai mitä tein tiedolla "syö purkkaa tunnilla" koulun toka vika viikolla? [/quote]

Purkan syöminen oppitunnilla on vastoin sääntöjä ja lisäksi ylipäänsä ruma tapa muutoin kuin ruokailun jälkeen. Sääntöjen rikkominen aiheuttaa jälki-istuntoa ja käytösnumeron alenemisen. Tällä tavoin ilmoitetaan kotiin, että käytös ei ole toivottavaa vaan sääntöjä rikotaan eri tavoin.

Oppilaat saavat positiivista palautetta koulussa, jos ja kun sille on tarvetta.

Lähtökotainen oletus on, että oppilas käyttäytyy sääntöjen mukaisesti ja hoitaa koulutyönsä parhaalla mahdollisella tavalla, kuten lakikin vaatii, ja jos tästä poiketaan, se merkitään ylös ja ilmoitetaan huoltajille, jotka ovat osaltaan vastuussa oppilaan käyttäytymisestä ja kasvatuksesta. Merkinnät ovat myös opettajan muistiinpanoja itselleen, jotta hän voi antaa oikeanlaisen käytösarvosanan ja numeron todistukseen jakson lopussa.

Vierailija
4/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä nyt ensimmäisenä kysyisin siltä lapselta kun tulee koulusta, miksi pakkaskelillä ne sukat oli märät? kenties saappaat rikki? kävelty ulkona sukkasillaan, vai mitä on tapahtunut. ja miksi opettaja olettaa lapsen lähteneen kotoa märillä sukilla? lapsi kenties sanonut niin? tämän voi sitten ihan fiksusti sinne wilmaan opettajalle vastata, ei se sen vaikeampaa ole. tutkikaa ja hutkikaa ennen kuin haukutte palstalla!

Vierailija
5/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:10"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:04"]

Ehkä lapsi itse vastasi opettajalle, että hän laittoi märät sukat jalkaan aamulla.

Jos pitää kynää tahallaan huonosti kädessä eikä ota kunnon kynäotetta, voi oppia väärän kirjoitustavan, mistä kärsii koko loppuiän.

Yksi keskittymiskyvyttömyyden syistä on tietokonepelien pelaaminen.

Miksi et keskustele opettajan kanssa vaan ihmettelet asioita täällä? Wilmaan ei ole tarkoituskaan kehuskella lasta vaan ilmoittaa, missä mennään vikaan, jotta kotona voidaan puhua lapsen kanssa asioista.

[/quote] Tsiisus, toivottavasti et ole opettaja. Wilkaan, kuten koko koulumaailmaan kuuluu myös positiivinen palaute. Monesti sillä saa enemmän aikaiseksi kuin negatiivisella. Ihan älytön viesti joku märät sukat, tosin vanhempi voi nyt laittaa reppuun varasukat jos kastuu toistamiseen. Ihan yhtä hölmöjä tuli mun yläkoululaisen opettajalta muutama viikkoa ennen peruskoulun päättymistä. Vai mitä tein tiedolla "syö purkkaa tunnilla" koulun toka vika viikolla? [/quote]

Purkan syöminen oppitunnilla on vastoin sääntöjä ja lisäksi ylipäänsä ruma tapa muutoin kuin ruokailun jälkeen. Sääntöjen rikkominen aiheuttaa jälki-istuntoa ja käytösnumeron alenemisen. Tällä tavoin ilmoitetaan kotiin, että käytös ei ole toivottavaa vaan sääntöjä rikotaan eri tavoin.

Oppilaat saavat positiivista palautetta koulussa, jos ja kun sille on tarvetta.

Lähtökotainen oletus on, että oppilas käyttäytyy sääntöjen mukaisesti ja hoitaa koulutyönsä parhaalla mahdollisella tavalla, kuten lakikin vaatii, ja jos tästä poiketaan, se merkitään ylös ja ilmoitetaan huoltajille, jotka ovat osaltaan vastuussa oppilaan käyttäytymisestä ja kasvatuksesta. Merkinnät ovat myös opettajan muistiinpanoja itselleen, jotta hän voi antaa oikeanlaisen käytösarvosanan ja numeron todistukseen jakson lopussa.

[/quote]

Mutta katos tossa vaiheessa oli annettu ja laitettu eteenpäin päästötodistuksen numerot. Jälki-istunnolla ei olisi ollut mitään merkitystä. Hiukan tilannetajua teille opettajillekin. Sillä ei ole mitään merkitystä ysiluokkalaisen purkansyönnillä toka vika viikolla. Ja toiseksi odotan ammattilaiselta sen verran auktoriteettia että puuttuu asiaan heti ja suoraan oppilaalle.

Nykyään jälki-istunto ei ole ainut toimenpide, niitä ei mun lapsen yökoulussa ole enää ollenkaan, siellä on käytössä kasvatuskeskustelut. Lapseni ei ikinä ollut sellaisessa, joten en nyt hirveesti antanut painoa näille syö purkkaa-viesteille. Lähinnä säälin opea jonka piti päteä vielä tuossa vaiheessa koulua moisella viestillä. Tokihan keskustelimme tästä pahasta käytöksestä lapsen kanssa. Lupasi ettei toistu koulussa :D

Vierailija
6/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että on olemassa sellainen järjestelmä kuin Wilma.

Mutta nuo opettajan viestit vaikuttavat pikkumaisilta. Taitaisi olla kyllä parasta, jos juttelet opettajan kanssa suoraan, niin jatkossa viestintä voisi olla kumpaakin osapuolta paremmin palvelevaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:10"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:04"]

Ehkä lapsi itse vastasi opettajalle, että hän laittoi märät sukat jalkaan aamulla.

Jos pitää kynää tahallaan huonosti kädessä eikä ota kunnon kynäotetta, voi oppia väärän kirjoitustavan, mistä kärsii koko loppuiän.

Yksi keskittymiskyvyttömyyden syistä on tietokonepelien pelaaminen.

Miksi et keskustele opettajan kanssa vaan ihmettelet asioita täällä? Wilmaan ei ole tarkoituskaan kehuskella lasta vaan ilmoittaa, missä mennään vikaan, jotta kotona voidaan puhua lapsen kanssa asioista.

[/quote] Tsiisus, toivottavasti et ole opettaja. Wilkaan, kuten koko koulumaailmaan kuuluu myös positiivinen palaute. Monesti sillä saa enemmän aikaiseksi kuin negatiivisella. Ihan älytön viesti joku märät sukat, tosin vanhempi voi nyt laittaa reppuun varasukat jos kastuu toistamiseen. Ihan yhtä hölmöjä tuli mun yläkoululaisen opettajalta muutama viikkoa ennen peruskoulun päättymistä. Vai mitä tein tiedolla "syö purkkaa tunnilla" koulun toka vika viikolla? [/quote]

Purkan syöminen oppitunnilla on vastoin sääntöjä ja lisäksi ylipäänsä ruma tapa muutoin kuin ruokailun jälkeen. Sääntöjen rikkominen aiheuttaa jälki-istuntoa ja käytösnumeron alenemisen. Tällä tavoin ilmoitetaan kotiin, että käytös ei ole toivottavaa vaan sääntöjä rikotaan eri tavoin.

Oppilaat saavat positiivista palautetta koulussa, jos ja kun sille on tarvetta.

Lähtökotainen oletus on, että oppilas käyttäytyy sääntöjen mukaisesti ja hoitaa koulutyönsä parhaalla mahdollisella tavalla, kuten lakikin vaatii, ja jos tästä poiketaan, se merkitään ylös ja ilmoitetaan huoltajille, jotka ovat osaltaan vastuussa oppilaan käyttäytymisestä ja kasvatuksesta. Merkinnät ovat myös opettajan muistiinpanoja itselleen, jotta hän voi antaa oikeanlaisen käytösarvosanan ja numeron todistukseen jakson lopussa.

[/quote]

Mutta katos tossa vaiheessa oli annettu ja laitettu eteenpäin päästötodistuksen numerot. Jälki-istunnolla ei olisi ollut mitään merkitystä. Hiukan tilannetajua teille opettajillekin. Sillä ei ole mitään merkitystä ysiluokkalaisen purkansyönnillä toka vika viikolla. Ja toiseksi odotan ammattilaiselta sen verran auktoriteettia että puuttuu asiaan heti ja suoraan oppilaalle.

Nykyään jälki-istunto ei ole ainut toimenpide, niitä ei mun lapsen yökoulussa ole enää ollenkaan, siellä on käytössä kasvatuskeskustelut. Lapseni ei ikinä ollut sellaisessa, joten en nyt hirveesti antanut painoa näille syö purkkaa-viesteille. Lähinnä säälin opea jonka piti päteä vielä tuossa vaiheessa koulua moisella viestillä. Tokihan keskustelimme tästä pahasta käytöksestä lapsen kanssa. Lupasi ettei toistu koulussa :D[/quote]
Ei yökoulussa vaan yläkoulussa.

Vierailija
8/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:04"]

Ehkä lapsi itse vastasi opettajalle, että hän laittoi märät sukat jalkaan aamulla.

Jos pitää kynää tahallaan huonosti kädessä eikä ota kunnon kynäotetta, voi oppia väärän kirjoitustavan, mistä kärsii koko loppuiän.

Yksi keskittymiskyvyttömyyden syistä on tietokonepelien pelaaminen.

Miksi et keskustele opettajan kanssa vaan ihmettelet asioita täällä? Wilmaan ei ole tarkoituskaan kehuskella lasta vaan ilmoittaa, missä mennään vikaan, jotta kotona voidaan puhua lapsen kanssa asioista.

[/quote]

Selvästikään kaikki opettajat eivät ole sitä mieltä, että wilma on tarkoitettu vain tuohon "missä mennään vikaan"-viestintään. Ja hyvä niin.

Kynäotteessa ei ole kuulemma mitään vikaa. Se kynä oli laiskasti kädessä yhdellä tunnilla. Vasu-keskusteluissa kävimme joulukuussa läpi mm. tätä pelaamisasiaa ja kerroin, kuinka meillä ei saa pelata kuin viikonloppuisin. Puhuimme myös tästä palautteen antamisesta jne. Tänään nyt vaan sattui turhauttamaan astetta enemmän ja halusin purkaa tuntojani hieman. En koe, että tästä viestittelystä on järkevää keskustella opettajan kanssa jatkuvasti, koska se voisi vain aiheuttaa lisäharmeja. Otan ehkä taas seuraavassa vasu-keskustelussa asian puheeksi, mutta toistaiseksi näillä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:27"]

kyllä mä nyt ensimmäisenä kysyisin siltä lapselta kun tulee koulusta, miksi pakkaskelillä ne sukat oli märät? kenties saappaat rikki? kävelty ulkona sukkasillaan, vai mitä on tapahtunut. ja miksi opettaja olettaa lapsen lähteneen kotoa märillä sukilla? lapsi kenties sanonut niin? tämän voi sitten ihan fiksusti sinne wilmaan opettajalle vastata, ei se sen vaikeampaa ole. tutkikaa ja hutkikaa ennen kuin haukutte palstalla!

[/quote]

Lapsi oli kavereiden kanssa leikkinyt jossain lumipenkassa ja lunta oli mennyt kenkiin. Ei sen kummempaa. Laitoin jo opettajalle viestiä, jossa sanoin lapsella olleen kuivat sukat aamulla kouluun lähtiessä ja että varasukat löytyvät repun sivutaskusta. Lapsen mukaan opettaja ei ollut kysynyt häneltä mitään ja oli itse muistanut varasukat sillä tuli ne jalassa kotiin. Tietysti vastasin enkä ole opea tämän takia hutkimassa, mutta kunhan nyt vain on sellainen päivä, että tälläinen viestittely tuntuu täysin turhalta.

Vierailija
10/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:28"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:22"]

 Mutta katos tossa vaiheessa oli annettu ja laitettu eteenpäin päästötodistuksen numerot. Jälki-istunnolla ei olisi ollut mitään merkitystä. Hiukan tilannetajua teille opettajillekin. Sillä ei ole mitään merkitystä ysiluokkalaisen purkansyönnillä toka vika viikolla. 

Lähinnä säälin opea jonka piti päteä vielä tuossa vaiheessa koulua moisella viestillä. [/quote]



Viesti + aihe oli minunkin mielestäni vähän turha (jos asia ei ole ollut pitkäkestoinen ongelma, johon on päätetty tarttua joka kerta tms. mutta koulun linjahan voi hyvin olla, että tuosta on niin paljon jankattu, että viestiä lähtee joka kerta).

 

Mutta noista perusteluista olen kanssasi täysin eri mieltä. Minusta ääliömäistä opettaa lapsille, että ei niillä koulun säännöillä ole enää mitään väliä, kun kohtahan koulu jo loppuu ja numerotkin on annettu. Oma pärse pelastettu, mitä sitä enää toimimaan kuten kuuluu. Toivon myös, ettei lapseni opettaja ajattelisi samalla tavalla ja sen takia jättäisi esim. viestejä laittamatta.

 

En halua, että lapseni oppii sellaiseen silmänpalvontaan ja numeron takia elämiseen. Koulun, yhteiskunnan jne. sääntöjä noudatetaan, koska niitä kuuluu noudattaa, että homma toimii. Silloinkin, kun ne tuntuvat itsestä vähän tylsiltä (eri asia nyt jotkut omatuntoa vastaan menevät jutut, joihin purkka tuskin kuuluu). Ei vaan valvovan silmän alla siksi, että se oma arvosana ja saatu hyöty ei laskisi.

 

Toki ymmärrän, kuten alussa totesin, että tämä purkka-asia on vähän pieni tähän pohdintaan. Mutta toisaalta, sekin on yhteinen sääntö jota tulee kouluaikana noudattaa, eikä leikkiä opejen kanssa kissaa ja hiirtä, että huomaako ne ja tuleeko sanomaan. Vaan antaa niiden keskittyä työnsä tärkeämpiin puoliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:10"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:04"]

Ehkä lapsi itse vastasi opettajalle, että hän laittoi märät sukat jalkaan aamulla.

Jos pitää kynää tahallaan huonosti kädessä eikä ota kunnon kynäotetta, voi oppia väärän kirjoitustavan, mistä kärsii koko loppuiän.

Yksi keskittymiskyvyttömyyden syistä on tietokonepelien pelaaminen.

Miksi et keskustele opettajan kanssa vaan ihmettelet asioita täällä? Wilmaan ei ole tarkoituskaan kehuskella lasta vaan ilmoittaa, missä mennään vikaan, jotta kotona voidaan puhua lapsen kanssa asioista.

[/quote] Tsiisus, toivottavasti et ole opettaja. Wilkaan, kuten koko koulumaailmaan kuuluu myös positiivinen palaute. Monesti sillä saa enemmän aikaiseksi kuin negatiivisella. Ihan älytön viesti joku märät sukat, tosin vanhempi voi nyt laittaa reppuun varasukat jos kastuu toistamiseen. Ihan yhtä hölmöjä tuli mun yläkoululaisen opettajalta muutama viikkoa ennen peruskoulun päättymistä. Vai mitä tein tiedolla "syö purkkaa tunnilla" koulun toka vika viikolla? [/quote]

Purkan syöminen oppitunnilla on vastoin sääntöjä ja lisäksi ylipäänsä ruma tapa muutoin kuin ruokailun jälkeen. Sääntöjen rikkominen aiheuttaa jälki-istuntoa ja käytösnumeron alenemisen. Tällä tavoin ilmoitetaan kotiin, että käytös ei ole toivottavaa vaan sääntöjä rikotaan eri tavoin.

Oppilaat saavat positiivista palautetta koulussa, jos ja kun sille on tarvetta.

Lähtökotainen oletus on, että oppilas käyttäytyy sääntöjen mukaisesti ja hoitaa koulutyönsä parhaalla mahdollisella tavalla, kuten lakikin vaatii, ja jos tästä poiketaan, se merkitään ylös ja ilmoitetaan huoltajille, jotka ovat osaltaan vastuussa oppilaan käyttäytymisestä ja kasvatuksesta. Merkinnät ovat myös opettajan muistiinpanoja itselleen, jotta hän voi antaa oikeanlaisen käytösarvosanan ja numeron todistukseen jakson lopussa.

[/quote]

Mutta katos tossa vaiheessa oli annettu ja laitettu eteenpäin päästötodistuksen numerot. Jälki-istunnolla ei olisi ollut mitään merkitystä. Hiukan tilannetajua teille opettajillekin. Sillä ei ole mitään merkitystä ysiluokkalaisen purkansyönnillä toka vika viikolla. Ja toiseksi odotan ammattilaiselta sen verran auktoriteettia että puuttuu asiaan heti ja suoraan oppilaalle.

Nykyään jälki-istunto ei ole ainut toimenpide, niitä ei mun lapsen yökoulussa ole enää ollenkaan, siellä on käytössä kasvatuskeskustelut. Lapseni ei ikinä ollut sellaisessa, joten en nyt hirveesti antanut painoa näille syö purkkaa-viesteille. Lähinnä säälin opea jonka piti päteä vielä tuossa vaiheessa koulua moisella viestillä. Tokihan keskustelimme tästä pahasta käytöksestä lapsen kanssa. Lupasi ettei toistu koulussa :D[/quote]
Hyvää käytöstä odotetaan ihan loppuun asti, vaikka todistukset olisi jo kirjoitettu. Voiko mielestäsi eism. hautajaisissa ruveta riehumaan tai räkimään surijoita naamaan, jos ollaan jo loppupuolella tilaisuutta? Kyse ei ollut pätemisestä vaan kasvatuksesta, jota ilmeisesti teidän perheessänne ei tarpeeksi paljon ole ollut.

Vierailija
12/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Aika pösilö ope sun lapsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kummalliselta, enkä toisaalta osaa ottaa kantaa ala-asteen Wilma-merkintöihin. Opiskelen aineenopettajaksi ja ohjaavat opettajat ovat sanoneet, että usein on "helpompaa" laittaa negatiivista palautetta Wilmaan näkyville. Tai siis että se tulee vain jotenkin luonnollisemmin kuin positiivinen palaute. Lisäksi jotkut opettajat ajattelevat, että positiivisia merkintöjä aletaan odottaa jokaisesta normaalista jutusta, jonka tekee hyvin vaikkapa tunnilla. Olisikohan taustalla jotain tällaista?

Vierailija
14/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsi itse vastasi opettajalle, että hän laittoi märät sukat jalkaan aamulla.

Jos pitää kynää tahallaan huonosti kädessä eikä ota kunnon kynäotetta, voi oppia väärän kirjoitustavan, mistä kärsii koko loppuiän.

Yksi keskittymiskyvyttömyyden syistä on tietokonepelien pelaaminen.

Miksi et keskustele opettajan kanssa vaan ihmettelet asioita täällä? Wilmaan ei ole tarkoituskaan kehuskella lasta vaan ilmoittaa, missä mennään vikaan, jotta kotona voidaan puhua lapsen kanssa asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan kuitenkin parhaiten, että keskustelisit asiallisesti tunteistasi opettajan kanssa suoraan.

Vierailija
16/16 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:04"]

Ehkä lapsi itse vastasi opettajalle, että hän laittoi märät sukat jalkaan aamulla.

Jos pitää kynää tahallaan huonosti kädessä eikä ota kunnon kynäotetta, voi oppia väärän kirjoitustavan, mistä kärsii koko loppuiän.

Yksi keskittymiskyvyttömyyden syistä on tietokonepelien pelaaminen.

Miksi et keskustele opettajan kanssa vaan ihmettelet asioita täällä? Wilmaan ei ole tarkoituskaan kehuskella lasta vaan ilmoittaa, missä mennään vikaan, jotta kotona voidaan puhua lapsen kanssa asioista.

[/quote]
Tsiisus, toivottavasti et ole opettaja. Wilkaan, kuten koko koulumaailmaan kuuluu myös positiivinen palaute. Monesti sillä saa enemmän aikaiseksi kuin negatiivisella. Ihan älytön viesti joku märät sukat, tosin vanhempi voi nyt laittaa reppuun varasukat jos kastuu toistamiseen.

Ihan yhtä hölmöjä tuli mun yläkoululaisen opettajalta muutama viikkoa ennen peruskoulun päättymistä. Vai mitä tein tiedolla "syö purkkaa tunnilla" koulun toka vika viikolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi