Keskustelupalstojen kuolema
Av-palstasta on tullut mielenvikaisten ja kakaroiden riehumispaikka. Mistä se johtuu? Aktiivisia keskustelupalstoja oli pilvin pimein joskus 10 vuotta sitten, nyt suurin osa on kuollut ja kuihtunut. Av ja suomi24 ovat niitä harvoja, joihin voi kirjoittaa rekisteröitymättä. Siksikö tämä on houkutellut niin paljon sekopäitä ja palsta on mennyt pilalle? Enää Iltiksen toimittajat teeskentelevät, että täällä kirjoittavat hormonihuuruiset äidit. Muut ovat jo nähneet totuuden.
Kommentit (22)
Tai no, itse asiassa ikävin sivuvaikutus on, että tärkeistä asioista keskusteleminen muuttuu kärkevien mielipiteiden, yleisen sekoilun ja trollien temmellyskentäksi. Maltilliset ja järkevät mielipiteet huudetaan kentältä ulos; tavalliset ihmiset alkavat pelätä mielipiteidensä ilmaisemista eivätkä enää tiedä, mitä mistään pitäisi ajatella, vaan keskittyvät mieluummin turhanpäiväisiin aiheisiin.
Se on itse asiassa yksi kybersodankäynnin muoto: hämmennetään ja sotketaan keskustelua kunnes todellinen keskustelu on mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:33"]
Pelottavin ajatus on se että nämä palstat heijastelevat ehkä todellisuuttakin.. On helppo sanoa että nämä trollit täällä ja provo aloitukset. Itse kuitenkin olen alkanut miettiä että onko ihmisillä oikeassakin elämässä niin paha olla kuin tekstinsä antavat ymmärtää kaiken tuon kärkevyyden ja 'huumorin' takana, täällä kun voi sanoa mitä tuntee ja ajatella, livenä pitää koittaa edes vähän kaunistella jos jotain sosiaalisia kontakteja edes on.
[/quote]
Onhan se pelottava ajatus, mutta minä uskon kyllä vakaasti, että tosielämässä kuten palstoillakin suuri hiljainen enemmistö on ihan tavallisia ihmisiä, jotka katsovat näiden keskustelujen ylilyöntejä ja miettivät juuri samaa - "heijastaako tämä todellisuutta?"
Ikävin sivuvaikutus tällaisilla sekoboltsipalstoilla on varmaan se, että se saa tavalliset mukavat ihmiset jollain tasolla vähän epäluuloisiksi toisiaan kohtaan.
[/quote]
Ihan näin. Varsinkin, jos jollain on vain melko vähän oikeita sosiaalisia kontakteja, hän voi alkaa ajatella, että palstoilla riehuvat umpikatkerat kaikenvihaajat ovatkin normaalia väkeä. Eivät onneksi ole!