Millaiset ovat aamurutiininne?
-Herään
-Pesen kasvot ja hampaat/käyn ehkä suihkussa
-Keitän kahvia ja syön aamupalan
-Kuivaan hiukset ja meikkaan, valitsen vaatteet
-Pakkaan käsilaukun ja lähden töihin
Kommentit (47)
Herään
Laitan kahvin tippumaan
Ruokin eläimet
Käyn vessassa
Käyn tupakalla
Juon vettä ja otan samalla vitamiinit ja lääkkeet
Juon kahvit, selailen samalla avta
Käyn uudelleen tupakalla
Menen suihkuun, pesen hampaat
Puen
Lähden kotoa
Koko hommaan menee reilusti alle tunti.
Herään jotai tunti ennen töihin lähtöä, tämä riippuu siitä minne olen menossa töihin.
Alo verat suuhun
Vessa, alapesu, kasvopesu ja hiukset käsillä kosteaksi. (saunotaan joka ilta)
Muotovaahto päähän, rasva naamaan.
Munakas aamiaseksi, puol litraa vettä.
Pakkaan eväät (tooivottavasti olen illalla tehnyt valmiiiksi) ym. reppuun, täytän vesipullot.
Puen, kelin mukaan.
Pesen hampaat.
Hiukset on jo kuivat, harjaan auki ja laitan vähän vahaa, jos muistan.
Rutkasti vaatetta vielä päälle ja menoksi. Muista vielä napata ne kamat, mitä ei voi kylmässä autossa säilyttää!
Nousen sängystä, aamutakki päälle, haen miehen keittämää kahvia ja menen tupakalle. Sitten lapsille aamupalaa, kaikille vaatteet päälle, hammaspesut ja jos emme ole lähdössä mihinkään niin siivoilua ym. Mies lähtee jossain vaiheessa noiden ensimmäisten aamutoimien aikana töihin. :)
Herään usein aika aikaisin, vaikkei olisi siihen mitään tarvetta. Vessan kautta keittiöön, jossa ensin tyhjään mahaan otettava lääke, sitten kahvi tippumaan ja pari voileipää valmiiksi. Aamutakki päälle ja hakemaan lahti postilaatikosta. Telkkari auki. Selaan lehteä ja toisella korvalla kuuntelen aamutv:tä. Kahvit ja leivät katoavat ihan huomaamatta.
Koska ei ole menoa minnekään, saatan roikotella paitasillani aika pitkään. Nautiskelen kiireettömästä aamusta nyt, kun siihen vihdoin on mahdollisuus. Työaikoina oli noustava kuudelta ja pienoinen kiire oli aina, että ehti ajoissa matkaan. Olen nykyään eläkkeellä enkä kuulu niihin kauhean kiireisiin mummoihin, vaan ihan tietoisesti olen vähentänyt kaikki menot minimiin ja nautiskelen vain olostani "koko rahan edestä"!
Herään kaksi tuntia ennen töihinlähtöä.
N. 10 min pötköttelen sängyssä, käyn vessassa ja pesen hampaat. Otan vettä lasillisen mukaan ja menen pöydän ääreen neikkaamaan, katson samalla koneelta jotain sarjaa, meikkaamiseen menee puoli tuntia. Sen jälkeen syön aamupalan ja tarvittaessa laitan eväät valmiiksi. Syömisen jälkeen valitsen vaatteet ja puen. Käyn uudelleen vessassa ja pesen hampaat uudelleen. Pakkaan kamat käsilaukkuun ja lähden!
herään noin puoli tuntia ennen töihin lähtöä, eli 5.15 joten aikaa ei sen kummemmille aamutoimille ole... käyn vessassa, heräilen lopullisesti keittiön pöydän ääressä kahvia juoden ja av:ta selaten :D aamupala ei maistu, syön sen vasta parin tunnin päästä. onneks työpaikka semmonen että ei tarvi laittautua mitenkään!
Herään menen suihkuun (jos olen käynyt suihkussa edellisenä iltana sitten pelkkä kasvojen ja kainaloiden pesu) puen, meikkaan, laitan hiukset, syön aamupalan, pesen hampaat ja menoks.