Kynsien pureskelu
Onko muita kohtalontovereita jotka kärsivät tästä kamalasta vaivasta tai siitä eroon päässeitä?
Kommentit (7)
Oon pureskellut aina! Teen itselleni välillä rakennekynsiä ja sillätapaa koittanut päästä eroon pureskelusta, mut älkkiäkös ne kuitenkin saa tuhottua :/
Mullekin vinkkejä miten lopettaa pureskelu!
Mä olen huomannut omalla kohdallani, että jos jätän käyttämättä kynsinauhaöljyä, kynnet ja kynsien ympärykset alkavat kuivua niin paljon, että se aiheuttaa minulla tuota pureskelua. Ensin alkaa joku kuiva kohta ärsyttää, jota alan repiä ja pureskella, joka aiheuttaa sitten lisää kuivumista. Eli mulla auttaa siis kynsinauhaöljy.
Voitko suositella hyvää kynsinauha öljyä?
Kokemusta on. Lapsena äiti laittoi Kynneliä mulle, mutta minusta se maistui hyvälle...
Nykyään yritän pitää kynnet lakattuna (värittömällä vahvistavalla lakalla), jotta ne kestäisi paremmin, revin niitä vaan jos ne alkaa lohkeilla (mitä ne tekee paljon).
Minä kärsin, enkä pääse siitä eroon. Nyt viimeksi olin melkein puoli vuotta pureskelematta, sitten sorruin taas :( Mikään ei tunnu auttavan - heti kun tulee työstressiä, kynnet tulee syötyä.
Mulla ei oo kynsiä enää olenkaan..