RV 35 ja painonnousu +5,5 kg
Ja en todellakaan ole vahtinut syömisiä, muuta kuin sen suhteen että sokeria ja valkoisia jauhoja en syönyt paljoa ennen raskauttakaan, niin empä ole alkanut niitä mättämään niitä nytkään.
Lähtöbmi normaali.
Olen onnekas kun olen ollut hyvässä kunnossa niin olen päässyt liikkumaan ihan näihin päiviin saakka.
Ei se raskaus aina tarkoita automaattiosesti paljoa kilojen karttumista, eikä vähäinen kilojen karttuminen tarkoita aina mitään raskausajan laihduttamista, mikä todellakaan ei ole järkevää. Ja ei näytä menevän aina samalla kaavallakaan tämä asia. Edellisessä raskaudessa 8v sitten tuli +13 kg jo viikkoon 30 mennessä, mutta silloin söinkin paljon epäterveellisemmin kaikkea makeeta yms. epäterveellistä ja olo oli arvatenkin huono.
Kommentit (2)
Näinhän se on. On minulekin tullut toisilta äidelitä raskaudessani kommenttia kun on asiasta tullut puhe että "aivan liian vähän on paino noussut ja vauvalle vaarallista ja blaah blaah..." kun on paino noussut vain sen n. 5-6 kg enkä todellakaan ole laihduttanut. Yksilöllisiä nämä asiat on ja kyllä mä sanon sen että jos terveellisesti syöt etkä liho enempää millään niin vauvalle on huomattavasti terveellisempää se kuin mässyttämällä makeaa ja makaamalla sohvalla keräät se 30 kg laardia ympärilles.
So? Mulla tullu 4-6kg painoa koko raskausaikana kuudessa raskaudessa. Ja oon syöny pullaa ja makaronia. Erot on yksilöllisiä. Toki syöminen vaikuttaa, mutta ei oo ainoa tekijä painon nousussa. Toisille myös kertyy nestettä, toisille ei. Ja mä oon niitä onnellisia, joilla ei ole kertyny nestettä, vaikka siinäkin suhteessa saattaisin olla "riskiryhmää" verenpainetaudin takia.