Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veikkaa persujen kannatus tulevissa vaaleissa!

Vierailija
05.02.2015 |

Itse veikkaan 18%.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:19"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:03"]

Toivottavasti 50%,ainut puolue joka puhuu asiaa ja ajattelee köyhiä. Äänestäkää Soinia

[/quote]Ju ja muistakaa kirjoittaa Soinin nimi tosi isolla siihen lappuun!

[/quote]

kannattaa laittaa myös etunimi siihen ettei sitä sekoiteta johonkin toiseen ehdokkaaseen, jolla on mahdollisesti sama sukunimi.

Vierailija
22/87 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:38"]

17-18% ja kolmanneksi. Hallitukseen menevät varmasti tällä kertaa. Jos eivät mene, pettymys on suuri. Äänestän tälläkin kertaa rehtejä persuja. Joku sanoi että muualla naurettaisi suomen mamu hysterialle, kun tänne ilmeisesti ei ole vielä tullut niin paljon oita kuin muihin euroopan maihin. No naurakaa ihan rauhassa, ei se minua harmita. Jos he ovat tyhmiä, niin suomalaiset olkoot ajoissa jo viisaita. Sanotaan 10-20vuoden kuluessa muiden maiden nauru hyytyy, mutta suomessa hymyillään kun tavataan!

[/quote]

No mitä te aiotte mamuasialle sitten tehdä että teitä hymyilyttää?

[/quote]rajoitetaan maahanmuuttoa ja otetaan kanadan malli, eli valikoiva! muualla euroopassa autot palaa ja suomessa on rauhallista

Vierailija
24/87 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti 50%,ainut puolue joka puhuu asiaa ja ajattelee köyhiä. Äänestäkää Soinia

[/quote]

Äänestyslippuun EI selvyyden vuoksi kannata rustata muuta kuin numero. Voi tulla ääni hylätyksi.

Vierailija
25/87 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa Perussuomalaisten kannatus tulee olemaan korkeampi kuin gallupeissa. Minusta on hienoa, että saamme uusia, rohkeita ja ryvettymättömiä poliitikkoja. Perussuomalaisilla on todella paljon korkeakoulutettuja, asiantuntevia ja tervettä järkeä omaavia ehdokkaita. Menen huomenna ilolla äänestämään, turvallisemman tulevaisuuden ja Suomen puolesta!

Vierailija
26/87 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:49"]

[/quote]

Äänestyslippuun EI selvyyden vuoksi kannata rustata muuta kuin numero. Voi tulla ääni hylätyksi.

[/quote]

ai ei kannata? siihen nimenomaan ei saa kirjoittaa mitään muuta kuin se numero. Muuten se hylätään.

Vierailija
27/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut on neljänneksi suosituin puolue heti kokoomuksen perässä. En usko, että lopulta pääsee hallitukseen vaikka Soini, Terho ja Niinistö ovat jo jakaneet itselleen ministeripaikat.

Vierailija
28/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50%

Vierailija
29/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:09"]

Mun veikkaus:

- keskusta 20%

- persut 19%

- kokoomus 19%

- Sdp 17%

- vihreät 8%

- vasemmisto 7%

- rkp 5%

- kristilliset 4%

- muut 1%

[/quote]

Minäpä laitan perään oman ennustukseni ja katotaan vaalien jälkeen, kumpi on osunut lähemmäksi ;)

Sinun ongelmasi on se, että teet ennustuksesi omien toiveidesi mukaan, kun taas minä teen neutraalin arvion hyödyntäen julkista dataa.

Eli tässä minun veikkaukseni:

Keskusta              23%

SDP                      18%

Kokoomus            16%

Perussuomalaiset 15,5%

Vasemmistoliitto   9%

Vihreät                 8,5%

RKP                     4,2%

Kristilliset             3,8%

muut                   2%

Vierailija
30/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuista kuitenkaan ei ole ottamaan vastuuta viimeksi eivät menneet kokoomuksen takia hallitukseen. Mutta jotenkin näyttää että eivät menisi minkään muunkaan puolueen kanssa oppositiossa on helpompi olla saa vain puhua.

Vierailija
31/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:09"]

Mun veikkaus:

- keskusta 20%

- persut 19%

- kokoomus 19%

- Sdp 17%

- vihreät 8%

- vasemmisto 7%

- rkp 5%

- kristilliset 4%

- muut 1%

[/quote]

Minäpä laitan perään oman ennustukseni ja katotaan vaalien jälkeen, kumpi on osunut lähemmäksi ;)

Sinun ongelmasi on se, että teet ennustuksesi omien toiveidesi mukaan, kun taas minä teen neutraalin arvion hyödyntäen julkista dataa.

Kokoomus            16%

Perussuomalaiset 15,5%

Vasemmistoliitto   9%

[/quote] Tämä kuulostaa paljon realistisemmalta

Vierailija
32/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 02:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:09"] Mun veikkaus: - keskusta 20% - persut 19% - kokoomus 19% - Sdp 17% - vihreät 8% - vasemmisto 7% - rkp 5% - kristilliset 4% - muut 1% [/quote] Minäpä laitan perään oman ennustukseni ja katotaan vaalien jälkeen, kumpi on osunut lähemmäksi ;) Sinun ongelmasi on se, että teet ennustuksesi omien toiveidesi mukaan, kun taas minä teen neutraalin arvion hyödyntäen julkista dataa. Eli tässä minun veikkaukseni: Keskusta              23% SDP                      18% Kokoomus            16% Perussuomalaiset 15,5% Vasemmistoliitto   9% Vihreät                 8,5% RKP                     4,2% Kristilliset             3,8% muut                   2%     [/quote] Tämä kuulostaa paljon realistisemmalta

[/quote]

Kyllä persut on taatusti 3 joukossa.

Vierailija
33/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 %

Vierailija
34/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 03:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 02:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:09"] Mun veikkaus: - keskusta 20% - persut 19% - kokoomus 19% - Sdp 17% - vihreät 8% - vasemmisto 7% - rkp 5% - kristilliset 4% - muut 1% [/quote] Minäpä laitan perään oman ennustukseni ja katotaan vaalien jälkeen, kumpi on osunut lähemmäksi ;) Sinun ongelmasi on se, että teet ennustuksesi omien toiveidesi mukaan, kun taas minä teen neutraalin arvion hyödyntäen julkista dataa. Eli tässä minun veikkaukseni: Keskusta              23% SDP                      18% Kokoomus            16% Perussuomalaiset 15,5% Vasemmistoliitto   9% Vihreät                 8,5% RKP                     4,2% Kristilliset             3,8% muut                   2%     [/quote] Tämä kuulostaa paljon realistisemmalta

[/quote]

Kyllä persut on taatusti 3 joukossa.

[/quote]

No se 0,5 prosenttiako nyt oli ainut syy alapeukuttaa ja kommentoida? Tuon arvion tekijänä lähdin esisijaisesti kunkin puolueen prosenttimääristä, en niiden sijoituksista. Jos nyt arvioni ainut virhe tulisi olemaan se, että Kokoomus saisikin sen 15,5% ja Perussuomalaiset  16%, niin olisin kyllä hemmetin tyytyväinen arviooni, varsinkin, kun tuollainen puoliprosenttia mahtuu hulppeasti tiukimpienkin virhemariginaalien raameihin.

Minä siis tein täysin neutraalin arvion, jossa käytin apunani eri tutkimustuloksia, sekä viimeaikojen puolueiden esiintymisiä, sekä arvioiden tulevaa äänestyskäyttäytymistä.

Sinä sen sijaan et omassa arviossasi perussuomalaisten sijoituksesta tainnut olla ihan neutraali, vaan pikemminkin halusit nostaa omaa suosikkiasi.

On täysin mahdollista, että perussuomalaiset on kolmen sakissa, mutta jos näin tulisi käymään, niin se ei suinkaan muuttaisi arviotani huonoksi, jos virhemariginaalit pysyisivät pieninä.

Seison siis suoraselkäisesti arvioni takana ja vaalien jälkeen sitten nähdään, kuinka oikeassa, tai väärässä olin. Selkeä tavoitteeni on osua lähemmäksi kuin yksikään ennen vaaleja tehty viimeisin virallinen gallup.

Tietenkin jos jotain todella dramaattista tapahtuu ennen vaaleja, joka radikaalisti heilauttaisi puolueiden kannatuslukuja, niin silloinhan tuolla arviollani voisin luonnollisesti pyyhkiä vaikka harmonikkani.

Vierailija
35/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta voittaa Kirkkaasti. Perus tulee toiseksi 18 % kannatuksella. Kokoomus kolmanneksi ja SDP neljänneksi.

Siinä minun veikkaukseni suurista.

Vierailija
36/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 02:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:09"]

Mun veikkaus:

- keskusta 20%

- persut 19%

- kokoomus 19%

- Sdp 17%

- vihreät 8%

- vasemmisto 7%

- rkp 5%

- kristilliset 4%

- muut 1%

[/quote]

Kokoomus            16%

Perussuomalaiset 15,5%

Vasemmistoliitto   9%

[/quote]

Tämä oli tähän asti ylivoimaisesti realistisin veikkaus. Kokoomus, Vasemmistoliitto, Vihreät, RKP ja Krisitiiliset tulee varmaankin olemaan kokolailla noissa lukemissa, mutta Kepun ja Perussuomalaisten lopullista tulosta on vaikea veikata. Keskustan nousukiito on kalkkiviivoilla hieman taittunut ja jonkun verran on ollut siirtymää persujen suuntaan.

Toisaalta taas Perussuomalaiset on itsessään on iso kysymysmerkki. Sillä on on paljon symppaajia niissä piireissä jotka ei ole niitä kaikkein aktiivisimpia äänestäjiä. Jytky oli buumi joita harvoin tulee ja niihin lähtee mukaan lähes kaikki kynnelle kykenevät. Jytky oli ja meni. Sen jälkeen on käyty kolmet vaalit, joita edeltävissä gallupeissa lupailtiin persuille yli 16%:n kannatusta, mutta noiden kolmen vaalin saldoksi persuilla jäi ainoastaan 11,5 prosentin keskikannatus. Eduskuntavaalit on toki kiinnostavimmat vaalit ja se persujen tilanteesta tekeekin ison kysymysmerkin, eli kuinka suuri joukko persujen symppaajista aktivoituu uurnille asti, nyt kun on kyseessä the vaalit.

SDP on myös pienoinen kysymysmerkki. Kysymys on siitä, että jatkuuko se tasainen noususuuntaus joka alkoi viime vuoden lopulla. Jos jatkuu, niin silloinhan se tasainen nousukäyrä päätyisi juurikin tuohon 18 prosenttiin. Jos ei jatku ja jopa kääntyy pienoiseen laskuun, niin SDP voi päätyä 16 prosentinkin lukemiin ja jopa neljännelle sijalle. Nyt kuitenkin ennusteiden mukaan näyttäisi siltä, että SDP olisi pitämässä edellisvaalien kakkossijansa ja kolmospaikasta tiukkaa taistoa kävisi Kokoomus ja Perussuomalaiset.

Vierailija
37/87 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti 22,3

Vierailija
38/87 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

viidentoista pinnassa ja nelossija.

Vierailija
39/87 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitukseen persut ei mene tälläkään kertaa, koska silloin pitäisi ottaa vastuuta. 

Tämän palstan ja parin muun persut ovat jo varmistaneet kannatuksen romahtamisen sinne alle kymmeneen. Kukaan aivoilla varustettu ei äänestä sellaista puoluetta, jonka kannattajat kirjoittelee aivopierujaan hyvin avoimesti ja jopa omilla nimillään. 

Vierailija
40/87 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä