Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oman ajan tarve ilman aikatauluja

Vierailija
16.11.2021 |

Oon huomannut et joskus ärsyynnyn ja ahdistun jos esim joku kaveri toistuvasti pyytää tapaamaan tai ns lyömään lukkoon jotain lenkki-iltaa tai muuta yhteistä tekemistä tyyliin viikkoja aikaisemmin, tekeminen mikä ei loppujen lopuksi ole edes mihinkään päivään tai aikatauluun sidottu kuten esim joku konsertti tai muu tapahtuma. Työpäivät teen tiiviisti töitä muiden ihmisten kanssa ja muutamina iltoina mulla on omia sovittuja harrastuksia. Tarvitsen ihan vapaita iltoja tai viikonloppuja etenkin jos huomaan sosiaalisen kuorman kasvavan enkä pidä siitä että kaikki vapaat on täyteen tikutettu jotain ohjelmaa. Mutta musta tuntuu et kaverit ei oikein ymmärrä sitä vaikka olen yrittänyt kertoa ettei syy ole heissä. Miten muut, miten suuri oman ajan ja tilan tarve teillä on ja milloin? Onko muita ketä tämä etukäteen aikataulutus häiritsee? Itse kun haluaisin mahdollisimman paljon tehdä vapaalla asioita fiiliksen mukaan tai olla tekemättä mitään. Töissä saa kelloa ja aikataulua miettiä niin paljon. Miten ootte saaneet kanssaihmiset ymmärtämään teidän oman ajan tarvetta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolet joskus hyvin yksinäisenä ihmisenä .

Vierailija
2/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙋‍♀️ Ystävät tuntee mut ja ymmärtää tuon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ymmärrä. Sen sijaan heitä pitäisi olla ymmärtämässä ja viihdyttämässä. Ei enää jaksa tuollaista kitinää.

Vierailija
4/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuule sinäkin, vaikka sinulla olisi 10 miljoonaa seuraajaa somessa tai tuhat ystävää.

Vierailija
5/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aikatauluta, jos se tuntuu raskaalta. Siinä tosin on se riski, että kaverit lakkaavat ehdottelemasta, etkä saa sovittua heidän kanssaan enää mitään tekemistä ennalta sopimatta. Mikä siis on lopputulos?

Vierailija
6/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuule sinäkin, vaikka sinulla olisi 10 miljoonaa seuraajaa somessa tai tuhat ystävää.

Mitä vielä! En ole missään somessa eikä minulla ole yhtään seuraajaa. Vaan vain oikeita ystäviä joiden kanssa sovitaan tapaamiset, ja niistä pidetään kiinni. Jos joklekin ei sovi niin ei sovi, mitä stressiä siitä ottamaan? Hyvät ystävät huomaa juuri siitä että he kaikkien muiden menojen keskellä ajattelevat ystäviään ja haluavat antaa heille aikaansa. Jos se jotain ainaisen-ahdistujaa haittaa, se on tämän ahdistujan epäonni! Joten kuolee yksinäisenä. Piste!

Vierailija
7/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole pakko olla ystäviä, jos et halua. Kerro heille suoraan, että tarvitset omaa aikaa työn jälkeen, etkä ehdi enää näkemään heitä.