Supistelee kivasti, voiko silti mennä vaikka päiviä h-hetkeen?
Aamuyöllä alkoi supistelemaan, ei tee kauhian kipeetä, mutta huomattavasti kuitenkin tuntuu, kun vertaa Braxton Hicks-supistuksiin, jotka eivät tunnu miltään. Supistellut on nyt siitä asti aina välillä, muttei ole lisääntynytkään tai voimistunutkaan.
Kuinka yleistä on, että näin voi jo aika kivasti supistella, mutta silti h-hetkeen voi mennä vielä pitkäkin aika, kenties muutama päiväkin?
Olen parhaillaan flunssassa, enkä todella olisi mielissäni, jos lähtö tulisi nyt :( Ei olisi energiaa sellaiseen ollenkaan, unet on jäänyt tod vähiin, ja muutenkin on kurja olo. Toisekseen, äitini tulee meille esikoista hoitamaan lauantaina, eli toivoisin kovasti, että vauva pysyisi vielä siihen asti masussa. Onkohan turha toivo?...
Onhan tämä tunne, kun ei tiedä, että voiko tosiaan mennä vielä vaikka päiviä vai sitten tuleeko lähtö jo tämän päivän puolella, hui hui...
Miten muilla? Kiitos ihan tosi paljon jo etukäteen!
Seiskaseiska rv39+2
Kommentit (8)
Mulla esikoisesta supisteli parina päivänä muutaman tunnin putkeen aika tiheästikin ja otin kellolla aikaa, soittelin kättärille, mutta sanoivat että jos pystyn nukahtamaan niin ne ei ole synnytys supistuksia. Tämä siis pari viikkoa ennen synnytystä ja poika syntyi rv 39+1.
Sinulla tämä on muistaakseni toinen raskaus. Itsekin mietin kakkosen kohdalla että mistä tiedän onko ne oikeita suppareita, ja mentiin yhden kerran sairaalaan ja tultiin maitojunalla kotiin... Vaikka olin synnyttänyt esikoisen vain vuotta aikaisemmin.
Mutta usko mua, tulet varmasti huomaamaan eron harjoitusten ja synnytys supistusten välillä. Mullakin kakkosen synnytyksen alettua tiesin heti ekasta kunnon supistuksesta että nyt on menoa ja nopeasti mentiinkin, kokonaiskesto 2h 45min ja ponnistus 1min.
Toivotaan että vauva odottelis lauantaihin asti, jotta saisitte lasten hoitajan, voi olla että synnytys alkaa kun stressi helpottuu ja itsestä tuntuu että nyt on hyvä hetki. Synnytyksen käynnistys syytähän ei tiedetä, oletetaan että vauvasta vapautuu hormooneja mitkä aloittais synnytyksen, mutta voihan olla että hormooneja vapautuu toisinkin päin-äidistä vauvaan.
Joka tapauksessa, Onnea synnytykseen!
Mulla suunnilleen rv 37 lähtien oli säännöllisesti kerran tai pari viikossa sellanen ilta, että supistuksia tuli 10-6 minuutin välein ja ne kyllä ihan tuntuivat niin ettei kauheasti tehny mieli istua.. Mutta pikkuneiti syntyi rv 42+2. Ja noi supistukset kesti muutaman tunninkin kerrallaan. Sitte ku meni illalla nukkumaan, huomaskin aamulla, että aha, ei vieläkään :)
Mutta eiköhän sen eron todellakin sitte huomaa..
Leeti rv 12
Ei varmaan oo oikeaa vastausta tuohon(kaan), tapauskohtaista.
Esikoisesta supisteli useamman päivän ja lapsivettä lorahteli enne kuin mitään alkoi tapahtua.
Kakkosen kohdalla olin jo valmiiksi laitoksella verenpaineista kun alkoi supistella, ei mitään erityisen kivuliaita mutta kuitenkin. Kätilökin sanoi ettei noilla supistuksilla vielä synnytetä. Näitä kesti 12 tuntia ja sitten kaikki muuttui kerrasta, supistukset kovenivat ihan yhtäkkiä ja tästä 2 h niin oli vauva maailmassa 1 min ponnistuksella.
Viikothan sulla on jo niillä malleilla että koska vaan voi syntyä. Itse en koskaan ole noin pitkälle päässyt edes ;-) saa nähdä kuinka nyt käy kun esikoinen syntyi rv 36, kakkonen rv 38. Kolmonen on nyt menossa vasta rv 16...
Tsemppiä joka tapauksessa, lähellähän se on!
T.Jaffa
Varsinkin öisin alkoi supistella, välillä aika napakastikin ja säännöllisestikin, mutta sitten tunnin-parin kuluttua hiipuivat. Lisäksi poju oli ollut jo noin kuukauden päivät pää ihan kiinnittynyt lähtöasemiin, niin olin ihan varma, että kohta mennään... Lopulta hän syntyi sitten vasta rv.41+5, mutta synnytys oli nopea ja helppo! Ilmeisesti mulla ne supparit vaan hiljalleen valmistivat paikkoja tulevalle...
Tuli kuin tulikin lähtö. Sairaalassa kerittiin olla vain 1h 20min ja max 1min ponnistusajalla tyttö tuli 14.08.2008 03:12. Pikaista toimintaa oli.
Miten sitten loppujen lopuksi saitte synnytyksen järjestettyä?
Jos supistelut loppuvat levossa, eivät ole oikeita synnytyssupistuksia. Kerran minulla alkoi ns. harjoitussupistukset rv 20 lähtien ja meni rutkasti yli lasketunajan.
kokemusta ei kyllä ole, esikoistani vasta odotan, mutta olin juuri eilen valmennuksessa, ja siellä ainakin terkkari sanoi että hiljalleen voi alkaa supistelemaan kovemminkin jo muutama päivä ennen kuin synnytys alkaa...
eli et sä vielä välttämättä tänään vielä lähde synnärille.... koskaan ei tietenkään tiedä!
sellaisen neuvon terkkari myös antoi että silloin kun alkaa tuntumaan ettei ole varma ovatko supistukset niitä "oikeita" eli synnytyssupistuksia, hän käski mennä kotona suihkuun/ammeeseen ja lämpimällä vedellä huljutella ala-vatsaa ja alaselkää (jos supparit tuntuu sielläkin). jos supistukset siitä hiljalleen rauhoittuvat, ne eivät vielä ole synnytyssupistuksia.
tämä siis vain neuvona jonka itse sain!
onnea matkaan joka tapauksessa!
Nasu_ rv 35