Terapeutti puhuu itsestään
Onko kellään kokemusta psykoterapeutista, joka puhuu itsestään eikä oikein osaa mennä tärkeisiin aiheisiin? Olisi kiva kuulla kokemuksia. On sellainen olo että tekisi mieli vaihtaa kokemuksia tämän saman ihmisen asiakkaiden kanssa mutta se ei oikein onnistu tietenkään. Mietin, onko hän kaikkien kanssa samanlainen vaan vain minun kanssani.
Kommentit (13)
Oma pitkä kokemus terapiasta. Terapeutti ehdottoman tarkka siitä rajasta, ettei jaa omia asioitaan. Sitäpaitsi maksavana asiakkaana aika on minua ja minun asioita varten.
Kuulostaa kauhealta. En tiedä, millaista psykoterapia on, mutta jos joku ystävä kuuntelee, hänen pitää kuunnella eikä puhua itsestään. Jos jollekin maksetaan kuuntelemisesta, ei todellakaan ole asiallista puhua itsestään.
Sano hänelle, että lopetat potilassuhteen.
Onhan sellaisia terapeutteja aika paljonkin, jotka eivät oikein osaa. On myös aivan loistavia.
Terapeutti voi jopa itkeä potilaansa kanssa.??
Riippuu mitä puhuu itsestään. Joskus se on terapiaan sitouttamista ja rohkaisua ”tasavertaistamalla”. Ihan relevantti työkalu siis. Ei tietenkään väärin käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kauhealta. En tiedä, millaista psykoterapia on, mutta jos joku ystävä kuuntelee, hänen pitää kuunnella eikä puhua itsestään. Jos jollekin maksetaan kuuntelemisesta, ei todellakaan ole asiallista puhua itsestään.
Ei terapia ole kuuntelua.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa erittäin epäammattimaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti voi jopa naida potilaan kanssa kuten se yksi miesterapeutti, joka piti alastonta naista sylissään ja nussi häntä aina istuntojen lopuksi, ehkä niiden aikanakin. Taisivat mennä naimisiinkin, mutta erosivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä asiakkaalle pitää sellainen vaikutelma tulla, että häntä kuunnellaan.
Mulla oli sellainen terapeutti. Psykiatri. 45min maksoin yli 100 euroa ja ukko puhui puoli tuntia itsestään. Voi v....! Lopetin terapian kun en kehdannut sanoa että ole joskus hiljaa.
Nyt on ihana nainen terapeuttina ja todella taitava.
terapiat on syöpää pelkkää bisnesta, osta sillä rahalla jotain kivaa itelles tulee parempi lopputulos
Ootko sanonut hänelle, että haluat puhua asiasta X?