Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet Välimeren ihmiset harmaantuvat nuorina?

Vierailija
16.11.2021 |

Johtuuko auringosta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu geeniperimästä

Vierailija
2/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai siitä, että tummissa hiuksissa harmaa näkyy selvemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat tummahiuksiset mutta vaaleaihoiset harmaantuu. Itselläni alkoi noin 30 v:nä. 35v asti olen värjännyt, koska en tahdo vielä olla harmaapää.

Vierailija
4/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai siitä, että tummissa hiuksissa harmaa näkyy selvemmin?

Tuo on totta. Itselläni eivät vieläkään harmaat näy, kun on vaaleat hiukset ja ikää on jo yli 70 v. Mustassa tukassa harmaat suortuvat näkyvät heti.

Vierailija
5/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että ne harmaat vaan näkyy paremmin tummissa hiuksissa.

Esim. omassa tummanvaaleissa hiuksissani olen havainnut muutamia harmaita haivenia, mutta hukkuvat "aurinkoraitojen" sekaan.

Vierailija
6/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi ilmi, että harmaat hiuskarvat alkoivat saada alkuperäistä väritystään takaisin, kun ihmisen elämässä alkoi aiempaa stressittömämpi vaihe.

Tutkijat totesivat ilmiön todeksi esimerkiksi yhden koehenkilön kohdalla, kun hän lähti kahden viikon lomamatkalle.

Toinen esimerkki ilmiöstä nähtiin naisen kohdalla, joka pääsi irti eron aiheuttamasta stressistä.

MIKÄLI TUTKIMUSRAPORTTIA on uskominen, on ”anti-harmaantumista” havaittu nyt siis toistaiseksi vain yksittäisten hajanaisten hiuskarvojen kohdalla, joten ei ole tiedossa, voisivatko harmaahiuksisen henkilön kaikki hiuskarvat saada värinsä takaisin stressin helpottaessa.

Vierailija
7/7 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä näy. Ex-anoppi, espanjalainen 75- vuotiaana näyttää n. 65-vuotiaalta, ei harmaita ja aina huoliteltu. En tosin tiedä värjääkö harmaat peittoon. Exällä oli muutama harmaa rintakarva, pari harmaata yksittäistä hiusta n. 40- 45- vuotiaana, hiukset mustat. Muutenkaan harmaantuminen ei pistä silmiin ainakaan espanjalaisissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan