Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaimon sisustusharrastus, menikö liian pitkälle?

Vierailija
04.02.2015 |

Vaihtaa sisustusta muutaman kuukauden välein. Eletään mun palkalla ja netto jää alle kolme tonnia kuussa. Vaimon äippäripäivärahukan kanssa käteen jää puoltoista donaa ja kaikki ylimääräinen menee sisustuskrääsään. Ikeasta kantaa rojua harvase viikko ja ja jotaki kalliita designi juttuja pitäis saaha kun muillakin on. Sisustuslehtiä tilaa useampaa ja niistä ottaa mallia. Vaatteensa kattoo jostain pieni elämä ja ihana elämä ja mitä näitäon, bloggareilta ja samanlaista pitää olla. En ymmärrä mihin niitä rättejä tarvii niin jumalattomasti, kun päivät istuu kotona tai kahvittelee toisten mamien kanssa. Mullei ole ollu varaa ostaa edes uusia verkkareita rikkoutuneitten tilalle ja kaikista sukistakin varpaat ulkona. Saati että raaskisin mennä kavereitten kanssa joskus lätkämatsiin...Autoon pitäis ostaa uudet kesärenkaat keväällä. En tiedä uskaltaako mainita...

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet mies! sä tuot rahat taloon ja sä päätät mitä niillä tehdään. jos vaimos haluu tehdä jotain unelmien eteen niin hän tekee työt sen eteen.

Vierailija
22/52 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 23:57"]

olet mies! sä tuot rahat taloon ja sä päätät mitä niillä tehdään. jos vaimos haluu tehdä jotain unelmien eteen niin hän tekee työt sen eteen.

[/quote]

Vaimo hoitaa yhteistä lasta. Näin on alkuun sovittu..Mulla vaki homma ja vaimo osa-aikaisia tehny koko aikuisikänsä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen vaimosi on? 

Vierailija
24/52 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 23:39"]

Rakastan vaimoa ja haluan, että se on onnellinen. Homma on joka tapauksessa menny liian pitkälle ja nyt olis jotenkin stopattava. Puhetta ei kuuntele, selittelee intoa täynnä mikä sopis mihinkin ja mitä seuraavaksi tarvitaan. Näytin kaapista sukatkin, että missä kunnossa, muttei ota korviinsa. ap

[/quote]

Uskomatonta. Rakastaako vaimosi sinua yhtä paljon kuin sinä vaimoa? En ikinä antaisi mieheni olla tuollaisessa tilassa. Molempien tarpeet pitää huomioida tasa-arvoisesti. 

[/quote]

Ei se pahalla. Tyttökavereitten ukoilla on paremmat palkat, yrittää siinä perässä hiihdellä...Jotenkin pitäis saada järkeä sille. Rooman matkaa suunnittelee kevääksi, ei tietoa mistä rahat revitään. Tuntee alemmuutta, kun toiset tytöt ukkoineen reissaa siellä sun täällä. ap

[/quote]

Itselläni ei ole ukkoa ollenkaan, enkä tunne siitä mitään alemmuutta. Kustannan itse kaiken ja olen aina tehnyt niin. En ymmärrä miksi ihmisten täytyy olla sosiaalisen vertailemisen vankeja. En edes odota että joku mies jotain minulle maksaisi, jos sellaisen joskus haluaisin itselleni löytää.

Itse olisin vaimonasi kiitollisempi siitä mitä hänellä jo on. Ei se ole mikään itsestäänselvyys kaikille ihmisille. 

Vierailija
25/52 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustaminen jo sanana on ruvennut etomaan. Ennen vanhaan sisustus muotoutui ajan mittaan. Ei sitä koko ajan sisustettu. Mielenkiinto oli aivan muissa asioissa. Nyt tuntuu, että ihmiset jopa miettivät, mikä esine sitä minkin lipaston päälle sopisi ja minkävärinen torkkupeitto sohvan reunalle. 

En tosiaankaan välitä sisustaa. Tavarat ovat vain kulkeutuneet kotiini sieltä ja täältä. Hyvin viihdyn. On myös hauska värien sekamelska, vihreää, keltaista jne. 

Kuules aloittaja, jos vain mitenkään saat rahat kokoon sitä Rooman matkaa varten, niin menkää sinne. Sitten kiertelette Rooman ikiaikaisilla nähtävyyksillä saamassa hieman perspektiiviä nykyhetkeen. 

Vierailija
26/52 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan vaimoa ja haluan, että se on onnellinen. Homma on joka tapauksessa menny liian pitkälle ja nyt olis jotenkin stopattava. Puhetta ei kuuntele, selittelee intoa täynnä mikä sopis mihinkin ja mitä seuraavaksi tarvitaan. Näytin kaapista sukatkin, että missä kunnossa, muttei ota korviinsa. ap

[/quote]

Ei mikään määrä sisustustasi tee vaimoasi onnelliseksi, jos hän ei muuten ole onnellinen.

Meillä on myös niin, että mies tienaa ja minä maksan laskut. Avioliiton ensimmäisinä vuosina tuli shoppailtua vähän liikaa lastenvaatteita (ei kuitenkaan överisti niin kuin nykymammoilla on tapana) ja muutenkin käytettyä rahaa vähän löysin rantein. Sitten jossain vaiheessa tulin järkiini ja aloin pitää kirjaa menoista. Nyt ollaan tolkullisia rahankäyttäjiä ja näkyyhän se jo siinäkin, että säästöt ja sijoitukset ovat kummasti karttuneet noista ajoista.

Minulla tuohon auttoi ihan silkka järkeily. Mitään ei tarvita määräänsä enempää. Jos lapsella on jo 10 paitaa, niin ei se 11. paita tuo minkäänlaista lisäarvoa lapsen elämään. Ja sama juttu kaikessa muussakin. Ostetaan mieleiset tavarat, mutta laatua ja mieluista. Ja lapsikin on tähän tottunut. Olimme asuneet ensin 7 vuotta ilman verhoja ja sitten riehaannuimme miehen kanssa ostamaan olohuoneeseen verhot. No tästä ei tullut mitään kommenttia lapselta. Mutta muutama vuosi eteenpäin ostimme toiset verhot, ihan vain vaihtelun vuoksi, ja lapsi ihmetteli kovasti, kun meillähän oli jo verhot! 

Mitään Ikea-huonekaluja en voi sietää, ne on huonolaatuista kertakäyttöistä kuraa. Kun meille ostetaan huonekalu, on ehdottomana edellytyksenä, että se kestää vähintään 10 vuotta. Ensimmäinen ruokailuryhmä ja astiakaappi oli käytössä 12 vuotta. Ja olivat vielä ehjät ja hyväkuntoiset, mutta eivät sopineet uuden asunnon pienempään keittiöön. Nyt kun ostimme uudet, katsoimme että ovat sellaiset, että vähintään 20 vuotta kestävät. Kerralla kunnolliset ja laadukkaat, eikä jatkuvasti sitä Ikea-krääsää!

Astiat on mieluisat ja jotkut pitää niitä kalliina. Mutta alennuksia on niidenkin hankinnassa käytetty hyödyksi ja mitään juhla-astioita meillä ei ole erikseen, vaan arkiastiat on sellaiset, että ne kelpaa juhlaankin.

Kyllä minäkin vielä shoppailen ja olen ihan innoissani, kun pääsen ostamaan jotain kivaa. Mutta se shoppailu suuntautuu nykyisin Helsingin tai New Yorkin pörssiin. Vaatteita ja tavaraa ostetaan tarpeen mukaan. Sekä minä että tyttö inhotaan shoppailua emmekä todellakaan huviksemme käy ostoksilla. 

Tärkeintä on käyttää rahaa tulojen mukaan ja käyttää se sellaisiin juttuihin, joista itse tykkää. Teidän tapauksessa ongelma on nyt siinä, että vaimo käyttää rahat itsekkäästi (ja typerästi!) ja sabotoi koko perheen hyvinvointia. Yksi ihminen ei vaan voi käyttää koko perheen shoppailurahoja omiin huvituksiinsa. Meidänkin perheessä pidetään huoli siitä, että kaikki saa itselleen tärkeitä juttuja. Lapsi saa harrastaa, mies ostella tietokonejuttuja ja olutta, ja sitten koko perhe matkustelee yhdessä koska siitä me tykätään kaikki. 

Ainoat maksulliset, ei-jäsenlehdet mitä meille tulee on sellaisia, jotka saan vähennettyä pääomatuloista. Minulle tulee siis tilattuna Arvopaperi ja Talouselämä - ja nämäkin jäsenalennuksilla. Mitään akkojen kotkotuslehtiä meille ei tule. Eikä ukkojenkaan. Tyttö on niin tarkka rahankäyttäjä että minua pidetään ihan natsina. Mutta ihan itse hän on hoksannut, että kannattaa vähän harkita rahojen kanssa, kun on 7-vuotiaasta asti pitänyt kirjaa omista menoistaan. 

Se yhteiset rahat -kuvio toimii niin pitkään, kun molemmilla on tolkku ja vastuu siinä rahankäytössä. Nyt ihan reippaasti asia puheeksi vaimon kanssa, että loppuu se holtiton tuhlailu ja löydätte molempia tyydyttävän ratkaisun. 

Vierailija
27/52 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pahalla. Tyttökavereitten ukoilla on paremmat palkat, yrittää siinä perässä hiihdellä...Jotenkin pitäis saada järkeä sille. Rooman matkaa suunnittelee kevääksi, ei tietoa mistä rahat revitään. Tuntee alemmuutta, kun toiset tytöt ukkoineen reissaa siellä sun täällä. ap

[/quote]

Aina on joku, joka tienaa paremmin ja matkustaa enemmän. Tuohon kilpailuun ei kannata lähteä eikä tuo vaimon korvien välissä oleva ongelma korjaannu sillä, että hän matkustaisi enemmän.

Auttaisko, jos sitä nussis ihan kunnolla? :-D

Vierailija
28/52 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:23"]

[/quote]

Aina on joku, joka tienaa paremmin ja matkustaa enemmän. Tuohon kilpailuun ei kannata lähteä eikä tuo vaimon korvien välissä oleva ongelma korjaannu sillä, että hän matkustaisi enemmän.

[/quote]

Jonkunlaista kilpailuahan tuo näyttäisi olevan. Mielelläni nussisin, heh. Vaimo tosin tahtoo olla iltaisin sen verran väsyksissä tuon vauvelin takia, ettei jaksa. ap

Vierailija
29/52 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:32"]

[/quote]

[/quote]

Jonkunlaista kilpailuahan tuo näyttäisi olevan. Mielelläni nussisin, heh. Vaimo tosin tahtoo olla iltaisin sen verran väsyksissä tuon vauvelin takia, ettei jaksa. ap

[/quote]

Onneksi sisustamiseen riittää energiaa? Ja muiden mamien kanssa kahvitteluun? Käythän sinäkin töissä ja silti riittäisi virtaa. 

Vierailija
30/52 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Onneksi sisustamiseen riittää energiaa? Ja muiden mamien kanssa kahvitteluun? Käythän sinäkin töissä ja silti riittäisi virtaa. 

[/quote]

Mullon istumatyö. Enempi siitä vauvelista hommaa on. Jos se vaimokin siitä innostus kun vauveli kasvaa. Kovastihan tuo toista suunnitteli, kun joku blogimamma odottaa perheen lisäystä. Oishan siinä mullakin oma hommani.  ap

Vierailija
31/52 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon auta muu kuin tiukka keskustelu. Exä tosin lähti keskustelun seurauksena kävelemään, koska oli selvää, että meillä oli sovittelemattomia mielipide-eroja aiheesta. Minun mielestäni viiden vuoden aikana ei ole tarpeellista uusia olohuoneen sohvakalustoa kolmea kertaa, varsinkin kun se uusiminen maksoi joka kerran 5000-10000e, vaan tuon hintaisen sohvan nojatuoleineen pitäisi kestää se 5-10v kovaakin käyttöä. Hänen mielestään taas minä olin pihi ja ikävä ihminen, joka ei ymmärrä eikä arvosta häntä, rajoittaa hänen luovuuttaan, ei ole valmis panostamaan perheeseensä tai kotiinsa ja ei osaa arvostaa sitä työtä ja vaivannäköä jonka hän yhteisen viihtyvyytemme eteen tekee. 

Jälkikäteen ajateltuna olen kuitenkin todella tyytyväinen lopputulokseen ja erityisen kiitollinen siitä, että lastenteossa ei tärpännyt vaikka jonkun aikaa yritettiinkin. Elarit olisi varmasti tähtitieteelliset, enkä usko että se lapsi sen onnellisempi olisi, vaikka viiden tonnin sohvalle puklaisikin. 

Vierailija
32/52 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mullon istumatyö. Enempi siitä vauvelista hommaa on. Jos se vaimokin siitä innostus kun vauveli kasvaa. Kovastihan tuo toista suunnitteli, kun joku blogimamma odottaa perheen lisäystä. Oishan siinä mullakin oma hommani.  ap

[/quote]

OMG, blogimamma inspiraation/lasten hankkimisen lähteenä? Kuinka vanha vaimosi on? 

Vierailija
33/52 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän vaimoasi. Jos itse olisin kotona lapsen kanssa ja minulla olisi noin kiltti mies olisin ihan samassa tilanteessa. Itse olen syyllistynyt siihen, että olen käyttänyt viimeisiä rahojani sisustamiseen. Mieheni on ollut tästä tosi tuohtunut ja nykyisin olen varovaisempi ostamaan tavaroita. Koska joudun perustelemaan miehelleni hankinnat joudun kaupassakin miettimään; miksi ostan tämän? Sen takia moni tavara on jäänyt kauppaan, mikä on ihan hyvä asia.
Sanoit että vaimosi ostaa kalliimpaa designia, jota itsekkin suosin. Sen pointtina kuitenkin itselleni on se, että kun kerralla ostaa esim. kunnon lampun, tai muita sisustusesineitä, niihen tulee olla niin tyytyväinen, ettei niitä saa olla vaihtamassa, vaan kalliimpien juttujen kanssa eletään loppuelämä.
Nuo blogit ovat kyllä nykymaailman syöpiä. Ihmiset esittelevät kauneinta osaa heidän maailmastaan ja minä ainakin otan sieltä suunnattomasti vaikutteita. Suosittelen, että ehdottaisit vaimollesi blogitaukoa. Silloin huomaa miten ajatukset alkavat pyöriä oman elämän ympärillä, eikä ainaisessa kateellisessa ihailussa, joka ei tee kellekkään hyvää.

Vierailija
34/52 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:28"]

Onhan toi ihan mahdollista Porvoossa. Missä kaupunginosassa asutte?

[/quote]

Ja sinä juntti perkele et ymmärrä, että tuo Porvoo on niin vanha juttu. Ihan uskomatonta, että melkein jokaiseen ketjuun ilmaantuu joku pösilö kertomaan muka niin vitsikkäitä "Porvoosta päivää" letkautuksiaan. 99% ihmisistä osaa jo välttää ilmaisemasta tyhmyyttään, mutta osa on hitaita.

Vierailija
35/52 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:48"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

OMG, blogimamma inspiraation/lasten hankkimisen lähteenä? Kuinka vanha vaimosi on? 

[/quote]

Se on 26.v. Nyt on kömmittävä punkkaan. Vaimokin kuuluu piereskelevän minkä kuorsaukselta ehtii. ap

Vierailija
36/52 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 23:42"]

[/quote]

Uskomatonta. Rakastaako vaimosi sinua yhtä paljon kuin sinä vaimoa? En ikinä antaisi mieheni olla tuollaisessa tilassa. Molempien tarpeet pitää huomioida tasa-arvoisesti. 

[/quote]

[/quote]

Vaimosi ei ole vielä ymmärtänyt, ettei kaikki ole yhtä varakkaita. Enemmän vaatisi sinulta nyt. Voit kieltäytyä maksamasta. Sanot vaan ettei käy.

Yhtä minä aina ihmettelen sisustajissa ja olisi kiva saada vastaus. Että mihin helevettihin te ne roinat oikeen laitatte? Siis ne mitkä siirretään uuden ja hienomman tieltä? Myyttekö ne? Eikö siinä ota takkiin reippaasti, kun esine on esillä kuukauden ja lähtee kiertoon?

Vierailija
37/52 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm! Meillä on sama tilanne, mutta ikean tilalla laatua ja miehen palkkapussikin on 10 000 e luokkaa. 

Vierailija
38/52 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi ihan mahdollista Porvoossa. Missä kaupunginosassa asutte?

Vierailija
39/52 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gamppulassa

Vierailija
40/52 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah aatelkaa että tuollasia nössykkätossukka miehiä on oikeesti olemas :') onneks mun mies osaa olla isäntä <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi