Mitä tuli yläasteluokkasi parhaimmista oppilaista?
Kommentit (173)
Minusta tuli aineenopettaja ja opo, toisesta tytöstä ilmeisesti sairaanhoitaja.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:15"]
Lääkäri, lakimies, opettaja
[/quote]klisee
Miksi tämä aihe pyörii täällä vähän eri sanamuodoin viikosta toiseen? Onko tässä joku pointti tavoitteena, esim. koulumenestys vaikuttaa/ei vaikuta tulevaan ammattiin? Eiköhän tuosta nyt löydy tutkimustietoakin, ettei tarvi av-otantoihin tyytyä.
Lääkäri. Mutta lääkiksessä opiskelee myös luokan häirikkö, joka siirrettiin kasiluokalla tarkkikselle :D
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:12"]
Minusta ei ole tullut vielä oikein muuta kuin vähän sitä sun tätä. Keskeytettyjä opintoja kolmesta eri yliopistosta. Nyt neljännellä kerralla, kun oma ala on vihdoin löytynyt, aion edetä väitöskirjaan asti. Tai saapa nähdä....
Onnellinen olen joka tapauksessa.
[/quote]
Mulla sama juttu, keskeytyneitä opintoja useammasta yliopistosta ja muuten olen IT-alalla valkokaulusduunari. Keskiarvoni oli parhaimmillaan 9,9 ja kävin ns. eliittilukion. Ihmissuhdekriisien ja yli kaksikymppiseksi venähtäneen teiniangstin takia meni opiskelu- ja uraputki hieman ketuilleen ainakin minulla. Tosin unelmissa minullakin siintävät tohtoriopinnot jossain vaiheessa.
Luokkamme priimus 9.7 keskiarvolla meni lukioon, siitä yliopistoon opiskelemaan kieliä ja nyt työskentelee siwan kassalla. Käsittääkseni on hyvin tyytyväinen elämäänsä jne. Ihan turha halveksia ihmisten aspoina työskenteleviä, monet tykkäävät sellaisista ammateista ihan oikeasti.
Minusta tuli äikänope. Luokan hiljaisesta, koulussa hyvin menestyvästä pojasta taisi tulla lääkäri.
Olen muuttanut paikkakunnalta kauan sitten, joten en tiedä, mitä muista tuli. Minusta tuli kääntäjä. Havahduin juuri siihen, että kello on jo yli kolmen - hetkisen surffailen tässä vielä ja sitten nukkumaan........ onneksi työaika on vapaa tässä hommassa.
Kirjallisuuden parissa työskentelen, ja opiskelin ulkomailla yliopistossa.
Meidän luokan toinen yli 9 keskiarvolla yläasteelta lähtenyt opiskeli fysiikkaa suomessa ja siitä tuli tutkija.
Ei aavistustakaan. Itse olin varmaan kolmanneksi paras ja ulkomailla asuva kotirouva (ei lapsia, koulutus FM, en saa tukia valtiolta) on toistaiseksi tullut. En silti ole kateellinen lääkäreille, juristeille tms., ainakaan vielä.
Av-ämmät on kovia valehtelemaan. Nyt ne on professoreja yms. ja yleensä poskettoman rikkaita. Kivahan se on olla jotain edes netin keskustelupalstoilla.
Kenkäkaupan myyjä... Tosin nyt lähti opiskelemaan ammattikorkeaan, tavoitteet hänellä oli kyllä vähän korkeammalla.
Toinen parhaimmista "opiskelee" tällä hetkellä isän rahoilla Viron business-schoolissa...
Ei siis mitenkään erityisen huikeita uranäkymiä kummallakaan. Meistä ihan keskiverto-oppilaista osa opiskelee parhaimmiston tavoin ammattikorkeassa.
ovat nyt oikiksessa, lääkiksessä ja kauppiksessa.
kotiäiti, yksi jäi auton alle ja kolmas muistaakseni on hammaslääkäri. vähintään 9,5 keskiarvot kaikilla oli.
Luokalla oli pelkkiä tyttöjä. Kympin tytöistä tuli kotiäitejä. Itse en ollut kärkikastia, mutta valmistuin KTM. Syy tyttöjen uravalinnalle on harras lestadiolaisuus.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:12"]
Minusta ei ole tullut vielä oikein muuta kuin vähän sitä sun tätä. Keskeytettyjä opintoja kolmesta eri yliopistosta. Nyt neljännellä kerralla, kun oma ala on vihdoin löytynyt, aion edetä väitöskirjaan asti. Tai saapa nähdä....
Onnellinen olen joka tapauksessa.
[/quote]
Mulla myös opintoja sieltä sun täältä, vielä en tosin ole löytänyt sitä omaa alaa. Sitä ei taida olla olemassakaan. Niinpä olen onneton, mielenterveysongelmainen ikuisuusopiskelija, josta tuskin tulee koskaan yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:20"]
Helsingin ranskalais-suomalaista koulua. Luokastani (se sama porukka) 80% kirjoitti L:n paperit, suurin osa opiskeli pitkän matikan (ja kirjoitti L:n). Itse olin keskinkertainen ja kirjoitin M:n. Melkein kaikki luokkani pojat ovat diplomi-insinöörejä. Tytöistä moni opiskeli kauppakorkeassa tai meni lukemaan kieliä yo:lle. Kaikenlaisia polkuja mahtuu, mutta monilla, jotka eivät ehkä heti lukion jälkeen mitään ihmeellistä opiskelleet, on myöhemmin menneet amkiin tai yliopistoon. Moni on edennyt esimiehiksi myös vanhalta opistoasteelta tai ihan lyhyenkin tutkinnon perusteella. Yllättävän hyvin kaikilla menee.
[/quote]
Milloinkas suurin piirtein valmistuit? Itse kävin myös HRSK:n ja ei meillä läheskään noin hyviä tuloksia tullut yo:sta.