Ylioppilaan äidin asu joulukuussa?
Tytär pääsee ylioppilaaksi nyt joulun alla ja mulla on hirveä paniikki mitä laitan päälle. Musta on suojavärini ja melkein kaikki vaatteeni ovat mustia, ja aion laittaa mustaa päälle nytkin. Mies on yrittänyt saada minua laittamaan edes jotain värikästä, mutta olen tilannut ja palauttanut useita ylä- ja alaosia, koska mikään väri ei vain tunnu omalta tai pukevalta kuten se musta. Kaapissa on jokunen värikkäämpi juhlavaate, jotka ei ole kertaakaan olleet päälläni.
Toisaalta, eihän Kirsti Paakkanenkaan ikinä pukeutunut kuin mustaan, ja oli tyylikäs lady…
Minulla on siis musta pitkä hame ja musta juhlava yläosa, jalassa mustat korolliset saapikkaat. Asustan hopeisilla koruilla ja tyttären ostamalla lyyralla. Saa kelvata.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Saapikkaat?🤣
Hahahahaaa, nilkkurit tai mitkä lie. Pitäisikö kesäkengissä kulkea keskellä talvea, vaikka sisällä juhlitaankin? Ulkona pitää kuitenkin vastaanottaa jokunen vieras ja saatella ulos lähtiessä. Tyhmä 🙄
Joulupukiksi pukeutuen saisit tarvitsemasi huomion. Parran kasvattaminen aloitettava heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuukohan nuo inhottavat ihmiset livenäkin ihmisille noin tympeästi, vai onko netissä helpompi olla v*ttumainen? Mä en ole ikinä lukenut yhtään ketjua, jossa joku ei v*ttuilisi aloittajalle tai jollekin kommentoijalle!
Jäi vähän epäselväksi sinun mielipiteesi aiheeseen?
On se tässä ketjussa jo. Yksi niistä mukavimmista, koska mulla ei ole tapana vastata ilkeästi muutenkaan.
Et tunnista itsestäsi käytöstä, josta syytät muita? Aiempi lainaus oli tarpeellinen? Ja nyt voi sen varjolla kehuskella itseäsi?
Jääkää tänne keskenänne tappelemaan. Laitan päälleni mitä haluan, koska mielipiteitä on näköjään yhtä monta kuin niiden esittäjiä.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Saapikkaat?🤣
Paksut korot? Maire 72v menossa Saleen?
Vierailija kirjoitti:
Jääkää tänne keskenänne tappelemaan. Laitan päälleni mitä haluan, koska mielipiteitä on näköjään yhtä monta kuin niiden esittäjiä.
Ap.
Girl power💪
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Höh, mä en enää leiki teidän kanssa ku kaikki ei tykkää.
Mun yks entinen työkaveri pukeutui kans aina mustiin, ja oli mustissa myös lastensa rippijuhlat ja lakkiaiset ja muut kissanristiäiset, koiran hautajaiset ja hiiren häät. Ei siihen kukaan mitään huomiota kiinnittänyt, kun nainen oli muutenkin aina täysmustissa kynsiään myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten miehesi pukeutuu? Miehen pukeutuminen määrää etiketin mukaan naisen asun.
Tummaan todennäköisesti hänkin. Mahdollisesti tummanvioletti tai tummansininen kauluspaita ja musta puku, tai puvuntakki ja tummat housut.
Ap.
Eli mies vois laittaa väriä ihan itse ja antaa sun pukeutua kuten itse haluat :)
Mua nyt kovin ihmetyttää nämä kommentit. Onhan se musta paljon luontevampi asuvalinta näin talven kynnyksellä kuin touko-kesäkuussa.
Niin kauan, kun vaatetus on juhlan arvolle sopiva ja pääosin säänmukainen (siis tyyliin ei tippa astetta kesällä) muuten, niin väri on melko yhdentekevä useimmissa juhlissa.
Valmistujaisissa juhlitaan sinnikkään työn tulosta ja yhden elämänvaiheen loppua, joten totta kai äiti voi pukeutua suruasuun. Näissä hyvän fiiliksen juhlissa ei siis kannata ottaa pukeutumistakaan mitään irtiottoa totutusta.
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen juhlaväri on nimenomaan musta yleensä. Ei diskohileitä, ei riemunkirjavaa, ei kovin paljastavaa. Ei edes sille tyttärelle.
Akateeminen juhlaväri…ei nyt mitään tohtoria juhlisteta.
Mustasta juhlapukeutumisesta tulee mieleen heikossa taloudellisessa asemassa oleva rouva, jonka ainoa ilo on työpaikan pikkujoulut. Kirsin meikki myös suunnitteilla?
Vierailija kirjoitti:
Valmistujaisissa juhlitaan sinnikkään työn tulosta ja yhden elämänvaiheen loppua, joten totta kai äiti voi pukeutua suruasuun. Näissä hyvän fiiliksen juhlissa ei siis kannata ottaa pukeutumistakaan mitään irtiottoa totutusta.
Hei boomer, ei musta ole pelkkä surun väri. Tervetuloa tälle vuosikymmenelle.
Siis oot menossa hautajaisiin? Vai juhliin? Musta kokoasu saappailla.
Ylioppilaan äiti voi hyvin pukeutua mustaan, mielummin tyylikäs kuin näyttävä. Musta on hyvä taustaväri, josta päivän päähenkilö erottuu.
Ei se äiti siellä pääosassa ole. Riittää kun on siisti eikä nolaa lastaan.
Jos se kokomusta arveluttaa, asusta se muulla värillä.
Juhlissa on varmasti joku joka ajattelee vastaavasti, mutta ei sitä ääneen sano.