Ylioppilaan äidin asu joulukuussa?
Tytär pääsee ylioppilaaksi nyt joulun alla ja mulla on hirveä paniikki mitä laitan päälle. Musta on suojavärini ja melkein kaikki vaatteeni ovat mustia, ja aion laittaa mustaa päälle nytkin. Mies on yrittänyt saada minua laittamaan edes jotain värikästä, mutta olen tilannut ja palauttanut useita ylä- ja alaosia, koska mikään väri ei vain tunnu omalta tai pukevalta kuten se musta. Kaapissa on jokunen värikkäämpi juhlavaate, jotka ei ole kertaakaan olleet päälläni.
Toisaalta, eihän Kirsti Paakkanenkaan ikinä pukeutunut kuin mustaan, ja oli tyylikäs lady…
Minulla on siis musta pitkä hame ja musta juhlava yläosa, jalassa mustat korolliset saapikkaat. Asustan hopeisilla koruilla ja tyttären ostamalla lyyralla. Saa kelvata.
Kommentit (58)
Syksyn yo juhlat on pienet, tuskin kannattaa hirveästi stressata.
Kehukaa minua osaan jo valita itse vaatteeni.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lähes 60 vierasta🤣
Paakkanen oli tunkkainen matami ja muinaisjäänne, liekö viimeinen lepopaikkansa kansallismuseossa.
Vedä vaan päällesi mustakaapu, totuttele valmiiksi siihen, mihin nykyhallitus on meitä ajamassa.
Tai iloitse, juhli ja näytä riemusi ja vapautesi värein!
Sinä voit pukeutua kuten yleensäkin
Juhla on tytön kumminkin
Vierailija kirjoitti:
Miksi otsikossa on kysymys?
Tarkoitin kysyä mitä muilla on ollut päällä lastensa yo-juhlissa, ja myös sitä onko oma Milla Magia-asuni ok.
Voi pukeutua vaikka joulutontuksi. Siinä sitten tonttupuku päällä toimisit kuitenkin tarjoilijana niin se on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin kysyä mitä muilla on ollut päällä lastensa yo-juhlissa, ja myös sitä onko oma Milla Magia-asuni ok.
Asusi ei ole ok.
Mitä väliä mitä muilla on päällä? Sinä olet sinä etkä ne muut
Vierailija kirjoitti:
Ihan lähisukua tulossa nelisenkymmentä, ja siihen päälle sitten ystävät ja muut tuttavat. Ei kovin pienet minun mielestäni.
Ap.
Nainen pukeutuu ylioppilasjuhliin tyypillisesti mekkoon, jakkupukuun, housupukuun tai hameen ja paidan yhdistelmään. Materiaaleiksi kannattaa valita silkkiä tai kevyttä villaa, ei esimerkiksi farkkua.
Miten miehesi pukeutuu? Miehen pukeutuminen määrää etiketin mukaan naisen asun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asusi ei ole ok.
Sinä olet toistaiseksi ainoa, joka sanonut niin, joten pukeudun siis niin kuin haluan, vaikka aluksi musta väri mietitytti.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan vuodesta on sitten isot juhlat?
Kuoliko joku ja vietätte hautajaiset samaan aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten miehesi pukeutuu? Miehen pukeutuminen määrää etiketin mukaan naisen asun.
Tummaan todennäköisesti hänkin. Mahdollisesti tummanvioletti tai tummansininen kauluspaita ja musta puku, tai puvuntakki ja tummat housut.
Ap.
Asu on se missä itse parhaiten viihdyt ja kenelläkään muulla ei ole siihen mitään sanomatta. Vai miksi luulet, että joku pukeutuu esim omissa häissään tennareihin? Koska he voi ja uskaltaa!