Tyhmä kysymys, pystyykö tai kannattaako vuoden 2007 acer läppäriin ottamaan nettiyhteyttä?
Erittäin vähän käytetty. Vai kannattaako vaan mennä kauppaan ja ostaa nykyaikaiset laitteet?
Please, rehellisiä mielipiteitä tähän kiitos.
Kommentit (65)
Mikä sinua estää kokeilemasta sitä yhteyttä?
Pystyy, ei kannata. Ratkaisevin on vanhanaikainen (pyörivä) kiintolevy joka tekee koneesta käyttökelvottoman hitautensa takia. Usko pois.
Vierailija kirjoitti:
Pystyy, ei kannata. Ratkaisevin on vanhanaikainen (pyörivä) kiintolevy joka tekee koneesta käyttökelvottoman hitautensa takia. Usko pois.
Ja surkea prossu, keskusmuistia liian vähän...
Vierailija kirjoitti:
Levynhän voisi vaihtaa mutta ei kannata. Muisti on pieni ja prosessori puksu nykymittapuulla. Kierrätysarkkuun vaan. t. pro
Käyttöjärjestelmä on varmaan siinä joku seiska johon ei saa enää tieturvapäivityksiä. Ostaisin kyllä uudemman jo ihan tietoturvan takia.
Jos tuota ikivanhusta vielä nettikäyttöön halajat, niin käyttis vaihtoon ja kevyt linux-jakelu tilalle. Muutoin uutta ostoon.
Vierailija kirjoitti:
Käyttöjärjestelmä on varmaan siinä joku seiska johon ei saa enää tieturvapäivityksiä. Ostaisin kyllä uudemman jo ihan tietoturvan takia.
Käyttishän ei ole ongelma vaan kone. Linuxin voisi aina asentaa.
Toinen tyhmä kysymys.
Jos mä siirrän valokuvia muistitikun avulla uuteen koneeseen, voiko sieltä tulla jotain viruksia, vaikka nettiyhteyttä ole ollut ainakaan 10 vuoteen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toinen tyhmä kysymys.
Jos mä siirrän valokuvia muistitikun avulla uuteen koneeseen, voiko sieltä tulla jotain viruksia, vaikka nettiyhteyttä ole ollut ainakaan 10 vuoteen?Ap
Voi
Sehän riippuu ihan siitä, mitä se läppäri on syönyt. Ja mitä sillä olisi tarkoitus tehdä (muuta kuin yhdistää nettiin).
Tosin erittäin todennäköisesti mikään sen ajan mittapuulla huipputehokas läppäri ei olisi jäänyt vähän käytettynä käyttäjälle, joka ei tiedä koneensa ominaisuuksia. Eli tuskin sillä paljonkaan tekee nykypäivänä. Periaatteessa ja käytännössäkin on kuitenkin aivan hyvin mahdollista käyttää tuon ajan läppäriä vaikkapa netin selailuun.
Vierailija kirjoitti:
No hyvänen aika, voihan siihen asentaa minkä käyttöjärjestelmän haluaa.
Eiköhän tuon ikäisen, ties kuinka kauan käyttämättömänä pölyttyneen, läppärin käyttöönotto joka tapauksessa aloiteta tehdasasetusten palautuksella ja käyttöjärjestelmän asennuksella.
Vierailija kirjoitti:
Toinen tyhmä kysymys.
Jos mä siirrän valokuvia muistitikun avulla uuteen koneeseen, voiko sieltä tulla jotain viruksia, vaikka nettiyhteyttä ole ollut ainakaan 10 vuoteen?Ap
Tarvitset uuden rullan foliota
Linuksiin tarvitset linuksmiehen, jota sinulla ei selvästikään ole.
Se selviää kokeilemalla. Jos vain surffailet netissä, se onnistuu vanhemmallakin koneella.
Vierailija kirjoitti:
Linuksiin tarvitset linuksmiehen, jota sinulla ei selvästikään ole.
Siihen ei tarvita kuin asennustikku. Linuxin asentaminen ei ole rakettitiedettä.
Mä pistin vastaavaan Linuxin pyörimään ja nyt mä hoidan sillä koneella pankkiasiat.
Ihan turhaa noin vanhaa konetta enää rasittaa. Päästä se eläkkeelle ja osta uusi. Ei paljon maksa kelvollinen kone jos ei ole muuta käyttöä kuin nettiselailu.
Vierailija kirjoitti:
Toinen tyhmä kysymys.
Voi tulla.
Koronavirukseen en usko mutta isorokko, tuhkarokko, hinkuyskä, tippuri, kuppa ja sankkeri mahdollisia, ellei rokotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen tyhmä kysymys.
Voi tulla.
Koronavirukseen en usko mutta isorokko, tuhkarokko, hinkuyskä, tippuri, kuppa ja sankkeri mahdollisia, ellei rokotuksia.
Eiku mä haluaisin oikeasti siirtää niitä kuvia sieltä, miten se kannattaisi tehdä ettei tule muinaisia viruksia uuteen koneeseen?
Ap
Ei sitä siihen läppäriin oteta. Mikäli toimii ja päivitykset ajan tasalla, niin läppäriä ei tarvitse vaihtaa.