40-50 vuotias nainen, mikä on sinulle sopivin määrä seksiä?
Keskustelin vaimon kanssa eilen siitä, mikä hänen mielestä olisi optimaalisin määrä seksiä ja kuinka usein hän sitä harrastasi, jos itse saisi valita. Yllätyin vähän vastauksesta. Miten muilla?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Toisen käytöksellä ja sillä, tunteeko olevansa rakastettu ja onnellinen, on iso merkitys seksihaluihin.
N41
Minusta ei niinkään seksihaluihin ole, mutta siihen toki haluaako seksiä oman kumppanin kanssa. Kyllä minulla aina seksihaluja on, mutta jos huonosti menee parisuhteessa niin ei ne omaan mieheen kohdistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisen käytöksellä ja sillä, tunteeko olevansa rakastettu ja onnellinen, on iso merkitys seksihaluihin.
N41
Minusta ei niinkään seksihaluihin ole, mutta siihen toki haluaako seksiä oman kumppanin kanssa. Kyllä minulla aina seksihaluja on, mutta jos huonosti menee parisuhteessa niin ei ne omaan mieheen kohdistu.
Näin sinulla, muilla sitten kenties toisella tavalla. Itseltäni kyllä parisuhteen ongelmat tappaa libidon kokonaan eikä tuolloin ylipäätään seksi käy mielessä. Edellisessä huonossa avioliitossa ollessa olin jo itseni lähes frigidiksi/aseksuaaliksi hyväksynyt, kun en tajunnut että minulla on kyllä halut, mutta se suhde vain tappaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41
Näin sinulla, muilla sitten kenties toisella tavalla. Itseltäni kyllä parisuhteen ongelmat tappaa libidon kokonaan eikä tuolloin ylipäätään seksi käy mielessä. Edellisessä huonossa avioliitossa ollessa olin jo itseni lähes frigidiksi/aseksuaaliksi hyväksynyt, kun en tajunnut että minulla on kyllä halut, mutta se suhde vain tappaa ne.
Juuri näin. Olin ikävuodet 33-38 käytännössä totaalihaluton enkä esim. masturboinut kertaakaan tuo aikana. Eron jälkeen halut palasivat.
Kovasti haluan ovulaation aikaan. Sitten tuon lisäksi yleensä ehkä kerran kuussa, joskus jopa kaksi. Seksiä yleensä siis 1-3 kertaa kuussa. Näin ollut minulla niin kauan kuin muistan.
Kesälomalla haluan n. 2 kertaa viikossa, muina aikoina 1-3 kertaa kuukaudessa. Näin ollut viimeiset 20 vuotta. Eli kuulun siihen porukkaan naisia, joille arki ja sen velvollisuudet on libidon pahin tappaja.
Pisti aloituksessa silmään tämä kohta "kuinka usein hän sitä harrastasi, jos itse saisi valita".
Miksi hän ei saa itse valita? Joko hän elää raisk aajan kanssa, tai sitten hän ei osaa masturboida. Kumpikin vaihtoehto on aika kylmäävä. Toivottavasti käsitin väärin.
Normaalisti päivittäin pois lukien punaiset päivät. Se olisi halu / tarve. Saanti on sitten ihan eri maailmasta.
Minulla on tässä elämänvaiheessa spontaani halu, joten stressi tai kiire ei vie libidoa. Välillä elämässä on ollut aikoja, jolloin niinkin on ollut. Aika tasainen libido ja seksiä haluaisin 2-4 x viikossa. Ei enää kiertoa.
Vastasin nyt useammin kuin 2 kertaa viikossa, koska se pätee nykyiseen hyvään parisuhteeseen. Edellisessä huonossa parisuhteessa 1-2 kertaa viikossa. Toisen käytöksellä ja sillä, tunteeko olevansa rakastettu ja onnellinen, on iso merkitys seksihaluihin.
N41