Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sinulla on taloudellisesti pelivaraa hätätilanteessa?

Vierailija
16.11.2021 |

Jos pesukone menee rikki, telkkari lakkaa toimimasta tai koira pitää viedä lääkäriin. Löytyykö säästöistä heti vaikkapa 1000e vai joutuuko käyttämään luottokorttia?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy säästötililtä ehkä n 7000€ joista voi heti käyttää jos tulee kriisi. Sijoituksissa 25t. Oli aiemmin huomattavasti enemmän mutta hajautettiin vähän sijoituksia ostamalla uusi talo. Miehelle jäi kyllä vielä reilusti rahaa.

Vierailija
62/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kakskymppisestä saakka laittanut pikkusumman rahastoon joka on nyt jo yli 300% plussalla. Hankin muutamat kotimaiset osakkeet noin 8 vuotta sitten. Kaikki yhteensä yli 200 000. Itse säästetty yli 20 vuotta, enkä koskaan niihin kajonnut. Kasvakoon korkoa rauhassa. Antaa turvallisuuden tunnetta jos tulee jokin taloudellinen hätätilanne, nämä voi realisoida nopeasti tarvittaessa. Käteistä on tilillä pikkukatastrofeja(hammaslääkäri yms) varten noin 7000 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä saman verran kuin Andy MacCoylla aikanaan oli taskussa, jos sattuisi löytymään jotain kivaa ostettavaa. Minulla ne "donat" eivät tosin ole taskussa vaan pankissa. Ja koska kaikkia munia ei kannata laittaa samaan koriin, niin pääasiallisen pankin ohella käytän myös toisen ryhmän pankkia.

Kesällä veti pyykkikone viimeiset henkäyksensä palveltuaan sitä ennen 25 vuotta uskollisesti. Tililtä maksoin uuden koneen suoraan kertamaksulla. Muutama viikko sitten sain uudet silmälasit, hintavat koska monitehot. Tililtä maksoin taas koko summan kerralla. Meni käyttötili aika vähiin, mutta muutaman päivän päästä tulee täydennystä.  

Andylla oli ko. haastattelussa kaikki rahansa taskussa tarkoituksenaan ostaa koko summalla kitaroita...

Lapsi oli päässyt yksin karkkikauppaan.

Vierailija
64/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on heti käteistä noin 15 tuhatta, miehellä suunnilleen saman verran. Nopeasti realisoitavaa löytyy molemmilta enemmänkin.

Vierailija
65/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy hyvät rahoituspuskurit, olenhan rahoittanut esimerkiksi Kreikkaa ja Italiaa, sekä muita Välimeren maita.

Vierailija
66/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on puskuria sen verran, että reilut kaksi vuotta voisin olla ilman tuloja. Ja näinä aikoina se tuo kyllä kieltämättä turvallisuuden tunnetta...

Vierailija
67/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 6000€ saatavissa takaisinostoilla viikossa.

Tilillä vaihteleva määrä rahaa, välillä mennään kädestä suuhun, välillä tonneja puskuria.

Toiminimiyrittäjä.

Vierailija
68/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin, tällä hetkellä n. 34 000 €, eläke netto, 1500€/kk tulee joka kuukausi. Kotini, rivarikolmio n. 80 m2, on uudehko ja velaton, kaikki asumiskulut (lämpö ja vesi sis.) 240 €/kk. Enköhän minä pärjää.

Vierailija
69/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään puskureita itsellä. Joskus satunnaisesti voi olla muutama satanen. Mieheltä onnistuu kyllä kodinkoneen osto vaikkei suuria säästöjä olekkaan ja tarvittaessa voi ottaa lainaa jota ei kyllä mielellään ottaisi tms.

Vierailija
70/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeltä löytyy yhteensä muutama tonni hätävaraa. Toinen meistä aikuisista pääsi vakityöhön ja siinä ihan keskituloisten joukkoon, joten olettaisin että hätävara kasvaa ajan kuluessa.

Vierailija
71/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko käyttämään luottokorttia. No ei välttämättä joudu, mutta kannattaa. Niissä saattaa olla esim. Ostoturvavakuutus, kerryttää jotain bonusta tai lentopistettä. 

Joka tapauksessa maksan muutenkin mielummin ensin luottokortilla ja vasta sitten mietin mistä ja milloin maksu katetaan. 

Vierailija
72/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin riittävästi tällä hetkellä. Olen näet varautunut pian tulevaan 5000 €uron viemäriremonttilaskuun. Sen jälkeen jää vararahastoon vielä reilusti 3 kk tuloja vastaava summa. Elämä jatkuu . . .

Vierailija
73/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Just taas tilipäivänä siirsin edellisen kuun "ylijäämän" eli 1500 e säästötilille. Heti palkkapäivänä menee jo automaattisesti tietty summa säästötilille ja sijoituksiin tietyt summat.

Vierailija
74/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoineina puoli miljoonaa.

Vierailija
75/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30000€

Vierailija
76/76 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kakskymppisestä saakka laittanut pikkusumman rahastoon joka on nyt jo yli 300% plussalla. Hankin muutamat kotimaiset osakkeet noin 8 vuotta sitten. Kaikki yhteensä yli 200 000. Itse säästetty yli 20 vuotta, enkä koskaan niihin kajonnut. Kasvakoon korkoa rauhassa. Antaa turvallisuuden tunnetta jos tulee jokin taloudellinen hätätilanne, nämä voi realisoida nopeasti tarvittaessa. Käteistä on tilillä pikkukatastrofeja(hammaslääkäri yms) varten noin 7000 euroa.

Ei se ole käteistä joka on tilillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi