Olen ollut vuoden sisään sairaana useita kertoja. Voiko johtua hampaiden kunnosta, masennuksesta, mistä?
Olen pohdiskellut tässä.
Viime keväänä en muista olinko sairaana.
Hatara mielikuva, että jotain nuhaa oli mutta ei kuumeilua. Kesällä sairastin nuhakuumeen sekä korvatulehduksen.
Syksyllä sairastellut koko ajan. Jälleen kipeänä ja kuumeessa. Korvat kutisee ja kipuilee.
Olen alkanut miettimään, että mihin ennen erinomainen vastustuskykyni on kadonnut. En sairastunut vaikka perheessä sairasteltiin.
Hammaslääkärissä kävin ja ientulehdus päällä. Varmaan ollut jo pidemmän aikaa hammaskivestä päätellen.
Kroppani tuntuu vain luhistuvan ja olen huomannut ettei toimi enää muutenkaan samalla tavalla.
Uupumisia ollut, en laihdu enää helposti, aineenvaihdunta on hidastunut, thyroxinia on nostettu vajaatoimintaan liittyen.
Näytän vanhentuneen ja raihnistuneen.
Enkä ole edes vanha vaan elämä vielä ns. "alussa".
Mielessä pyörii kuolema ja olen taas masentunut ihan kaikkeen.
Minua ei edes haittaisi vaikka kehoni sanoisi lopullisesti irti ja siltä tämä alkaa jo tuntumaan. Olen muuttunut heikoksi.
Kommentit (13)
voi johtua melkein mistä vain. Suosittelen käymään lääkärillä, jotta voidaan selvittää ettei alituisen sairauskierteen taustalla ole mitään vakavampaa, esim. diabetes voi aiheuttaa infektiokierteitä, kuten kilpirauhasongelmatkin.
Sitten kun on todettu, että kaikki on ok, niin suosittelen muuttamaan ruokavaliota anti-inflammatoriseksi ruokavalioksi (netistä löytyy ohjeet) ja kokeilla miten käy. Jos ei jaksa mitään erityisiä ruokavalioita noudattamaan, niin sitten vain alkaa syömään terveellisemmin, vaikka lisää hedelmien ja vihannesten määrää ja vähentää tai jopa lopettaa kokonaan sokerin käyttämisen -mikä vain muutos voi auttaa, on aina yksilöllistä millä keho toimii parhaiten.
Stressi ja masennus todellakin huonontavat vastustuskykyä. Ilo on paras lääke lisäämään vastustuskykyä. Oletko kuullut esimerkki tapauksia joissa ihminen on parantanut itsensä nauramalla usein. Joten huumoria kehiin vaikka väkisin.
Luottamus siihen että Jumala/ elämä kantaa,myös huonojen aikojen yli, auttaa myös asiaa.
Vierailija kirjoitti:
voi johtua melkein mistä vain. Suosittelen käymään lääkärillä, jotta voidaan selvittää ettei alituisen sairauskierteen taustalla ole mitään vakavampaa, esim. diabetes voi aiheuttaa infektiokierteitä, kuten kilpirauhasongelmatkin.
Sitten kun on todettu, että kaikki on ok, niin suosittelen muuttamaan ruokavaliota anti-inflammatoriseksi ruokavalioksi (netistä löytyy ohjeet) ja kokeilla miten käy. Jos ei jaksa mitään erityisiä ruokavalioita noudattamaan, niin sitten vain alkaa syömään terveellisemmin, vaikka lisää hedelmien ja vihannesten määrää ja vähentää tai jopa lopettaa kokonaan sokerin käyttämisen -mikä vain muutos voi auttaa, on aina yksilöllistä millä keho toimii parhaiten.
Diabetestä ei ole ainakaan. Verensokerini ovat usein todella hyvät. Mittailen aina välillä.
Kilpirauhasen vajaatoimintaa olen sairastanut 10 vuotta, thyroxinin ylläpitoannos on nyt 100-125 mikrog ja en enää pahasta aivosumusta ja väsymyksestä luojan kiitos kärsi. Siis sellaisesta kun olin todella vajaatoiminnalla, sen tunnistan ja onneksi edes se taitaa olla ainakin oireiden perusteella ihan ok.
Ehkä nuo flunssakierteet ja tulehdukset mietityttävät eniten.
Olet oikeassa että ruokavalio on hyvin tärkeä.
Normaali ruokavalioni koostuu kasviksista, proteiinista ja rasvoista. Ruokajuomana vesi.
On päiviä kun syön sokerisia tuotteita ja tiedän, että aiheuttavat tulehduksia. Ne pitäisi jättää tyystin.
Marjoja toki voisi lisätä ruokavalioon.
Läåkärille menokin voisi olla kohdallaan, kävin siellä syksyllä kylläkin mutta en saanut apua enää sen jälkeen kun huomattiin että kilpirauhasarvot ok. Tuli vain viesti, että veriarvot ok ja kontrolli vuoden päästä.
Masennukseen ja uupumiseen ei tällä kertaa myöskään puututtu.
AP
N30 kirjoitti:
Koronarokote syypää
Olen siis ollut sairaana enemmän tänä vuonna ennen rokotteitakin. Rokotteiden jälkeen myös paljon.
Yskin keuhkoja nytkin pihalle ja joka paikkaan sattuu, kuumetta jne.
AP
Epäilen, että minulla on keuhkoissa vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Stressi ja masennus todellakin huonontavat vastustuskykyä. Ilo on paras lääke lisäämään vastustuskykyä. Oletko kuullut esimerkki tapauksia joissa ihminen on parantanut itsensä nauramalla usein. Joten huumoria kehiin vaikka väkisin.
Luottamus siihen että Jumala/ elämä kantaa,myös huonojen aikojen yli, auttaa myös asiaa.
Mutta tarvittan ensin luja pätös lopeta tupakointi kuin kaljan juonti. Molemmat vie varsinkin naisilla elimistön huonoon kuntoon jo 50vuotiaana. Siihen päälle vaihdevuodet ja masennus- lääkeet.Onkin koktaili ja sitä ei nouse yksin.Tarvitaan katkaisuhoito ja A-klinikka apuun. Mutta monikaan alkoholisti oli kyse mies tai nainen ei hae apua. Valitaa masentaa ymm.kun rahat loppu.Kunnes taas eläke kilahtaa tilille iloitaan kaljan ja röökin voimalla.Keihin Jumalan kantaminen ei auta. Vain kaikki ovet heidän edestä kiinni,joutuvat katsomaan totuta silmiin ja hakemaan apua A-kinikalta..
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Koronarokote syypää
Olen siis ollut sairaana enemmän tänä vuonna ennen rokotteitakin. Rokotteiden jälkeen myös paljon.
Yskin keuhkoja nytkin pihalle ja joka paikkaan sattuu, kuumetta jne.
AP
ota yhteys lääkäriin
huono fyysinen kunto