Miehen teini-ikäinen tyttö juoksee rahan perässä..
Olen pistänyt merkille että mieheni teini-ikäinen tyttö käy meillä vain silloin kun isä on luvannut antaa rahaa, osallistuu yhteisille perhereissuille silloin kun ne suuntautuvat ukin tai mummin luokse jossa se alkaa ensimäisenä puhumaan kaikesta mitä hän haluaisi ostaa, vai että saisi rahaa. Minun vanhempien luoksen tyttö ei juurikaan koskaan halua lähteä mukaan PAITSI rippijuhliin vanhempani sai kutsun ja silloin kun tytöllä on syntymäpäivät tai on joulu hän usein itse ehdottaa että "olis kiva nähdä ukki ja mummi puolikkaita välillä" tottakai kun on toiveissa saada rahaa tai jokin lahja. Viimeksi mieheni sanoi jo lapselleen napakasti että nyt ei ole rahaa kun lapsi hinkusi 180 euron takkia, ei ole sen koomin tyttöä meillä näkynyt kovinkaan usein. Viimekäynnillä toissapäivänä hän huomasi MINUN ostaneen ITSELLENI uuden tabletin (kaksoset tiputti kannettavani lattialle josta hajosi kovalevy, vakuutus korvasi ja ostin tabletin) alkoi tyttö kirjaimellisesti riehua että onpa kumma kun on itselle varaa ostella sitä ja tätä mutta hänelle ei koskaan mitään että hän tulee VAATIMAAN minulta saman rahan kuin minkä olen tablettiin laittanut, totesin lapselle tässä vaiheessa että nyt jos alkaa taas rahasta kiukkuaminen saa isäsi viedä sinut takaisin kotiinsa, tämä sopikin isälle ja tyttärelle oikein hyvin ja tytär meni äitinsä luokse. Oli vielä autossa raivonnut rahasta.
Miten joku äiti voi lapsensa opettaa noin huonoille käytöstavoille. Mieheni maksaa kuitenkin lapselle 270 euroa elatusmaksua ja antaa lapselle JOKA kuukausi 50e käyttörahaa omiin menoihin.
Kommentit (25)
Ihan normaali nainen... ei huolta!
Mun pikkusisko on samanlainen. Meillä 8 vuotta ikäeroa, hän on 16. Jatkuvaa kinuamista, pyytämistä ja asioiden listausta mitkä taas pitäisi saada ostaa. Aikuinen kuin aikuinen, kävi töissä tai ei, kelpaa rahoittajaksi. Soittelee ihmisille aina taka-ajatus mielessään eikä yhtään häpeä valitella rahattomuuttaan. Tiedän, että meidän mummi rahoittaa neidin hankintoja parhaansa mukaan, mutta kun mikään ei riitä. Pelottaa, mitä tulee teinistä, joka on oppinut, että ruinaaminen kannattaa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:14"]Mun pikkusisko on samanlainen. Meillä 8 vuotta ikäeroa, hän on 16. Jatkuvaa kinuamista, pyytämistä ja asioiden listausta mitkä taas pitäisi saada ostaa. Aikuinen kuin aikuinen, kävi töissä tai ei, kelpaa rahoittajaksi. Soittelee ihmisille aina taka-ajatus mielessään eikä yhtään häpeä valitella rahattomuuttaan. Tiedän, että meidän mummi rahoittaa neidin hankintoja parhaansa mukaan, mutta kun mikään ei riitä. Pelottaa, mitä tulee teinistä, joka on oppinut, että ruinaaminen kannattaa.
[/quote]
Nuo iät mainitsin ihan sen takia, että myös minä saan vihat niskaani aina sitä mukaa, kun kieltäydyn maksamasta. Viimeisin esimerkki oli kun me lähdettiin äkkilähdöllä miehen kanssa Barcelonaan. Sisko oli netistä katsonut, että joo o, useemman satasen matka, hän on oikeutettu saamaan sitä ja tätä TAI PÄÄSEMÄÄN MATKALLE MUKAAN. Kieltäydyin jakamasta rahoja, jotka olin itse säästänyt enkä ole sen koommin siskosta kuullut... En ymmärrä.
Jos mulle olis vetäny kilarit siit tabletist ni oisin räjähtäny päästäni ja käskeny painuu vittuu. Itsekäs kusipää..
50 eurolla ei saa juuri mitään. 270€ menee mutsille joka maksaa ruuan harrastuksen puhelimen ja matkat. Ostaa vaatteita käyttöesineitä hygieniatuotteet jne. Hyvä jos suostuu aina niitäkään maksaa?
Ihan varmasti haluaa nähdä muutenki kuin rahanperässä, mutta kyllä se raha vaan tulee tarpeeseen varsinkin jos on yksinhuoltaja.
Ois nyt ees puolet uudesta takista maksanut
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 14:18"]
Miten joku äiti voi lapsensa opettaa noin huonoille käytöstavoille. Mieheni maksaa kuitenkin lapselle 270 euroa elatusmaksua ja antaa lapselle JOKA kuukausi 50e käyttörahaa omiin menoihin.
[/quote]
Eikö isä ole osallistunut lapsen kasvatukseen?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:14"]Mun pikkusisko on samanlainen. Meillä 8 vuotta ikäeroa, hän on 16. Jatkuvaa kinuamista, pyytämistä ja asioiden listausta mitkä taas pitäisi saada ostaa. Aikuinen kuin aikuinen, kävi töissä tai ei, kelpaa rahoittajaksi. Soittelee ihmisille aina taka-ajatus mielessään eikä yhtään häpeä valitella rahattomuuttaan. Tiedän, että meidän mummi rahoittaa neidin hankintoja parhaansa mukaan, mutta kun mikään ei riitä. Pelottaa, mitä tulee teinistä, joka on oppinut, että ruinaaminen kannattaa. [/quote] Nuo iät mainitsin ihan sen takia, että myös minä saan vihat niskaani aina sitä mukaa, kun kieltäydyn maksamasta. Viimeisin esimerkki oli kun me lähdettiin äkkilähdöllä miehen kanssa Barcelonaan. Sisko oli netistä katsonut, että joo o, useemman satasen matka, hän on oikeutettu saamaan sitä ja tätä TAI PÄÄSEMÄÄN MATKALLE MUKAAN. Kieltäydyin jakamasta rahoja, jotka olin itse säästänyt enkä ole sen koommin siskosta kuullut... En ymmärrä.
[/quote]
Miksi ihmeessä sinä kustantaisit sisaresi matkalle? No hei haloo, oikeesti
Elarit ja myös lapsilisä se on jo 400€. Tyttö asuu äitinsä luo eli ihan luonnollisesti että äiti maksaa loput. Myös isä antaa taskurahaa. Vaikka on kotona kaksoset ja vaimo.
Eli aivan saatana ahne teini.
Tee niin kuin minä tein. Näytin lapsille omat ja puolison tulot, ja sen päälle laskut. Niin loppui tuo rahan keräily.
No se on teini. Voishan se juosta mulkun ja rahan perässä.
Säälittävää? 50e menee kun käyt yhtenä päivänä kuukaudessa baarissa tai ajat taxilla kerran pari. 50e kuluu kun ostat H&M yhdet housut tai kaksi paitaa. 50 eurolla saat yhden meikkivoiteen. Merkkivaatteita, hygieniatuotteita tai edes hajuvettä ei 50 eurolla osteta. Väittäisin, että kyllä teini-ikäinen, noin 14-17 vuotias tarvitsee vähintään 150e käyttörahaa per kuukausi. Rahaa ei välttämättä tarvitse laittaa suoraan lapsen tilille, mutta tuon verran hänen vaatteisiin ja muihin meikki- sekä hygieniatuotteisiin kuluu. Säälittää tämän lapsen puolesta, mikäli vanhemmat tosiaan ovat noin pihejä rahojensa suhteen.
Ekaksi tuli mieleen että miten joku ISÄ voi opettaa tyttärensä noin huonoille käytöstavoille?? Toivottavasti osaa opettaa kaksosilleen paremmin.
Menee varmaan kauppaopistoon.
t. Mies
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:45"]
Säälittävää? 50e menee kun käyt yhtenä päivänä kuukaudessa baarissa tai ajat taxilla kerran pari. 50e kuluu kun ostat H&M yhdet housut tai kaksi paitaa. 50 eurolla saat yhden meikkivoiteen. Merkkivaatteita, hygieniatuotteita tai edes hajuvettä ei 50 eurolla osteta. Väittäisin, että kyllä teini-ikäinen, noin 14-17 vuotias tarvitsee vähintään 150e käyttörahaa per kuukausi. Rahaa ei välttämättä tarvitse laittaa suoraan lapsen tilille, mutta tuon verran hänen vaatteisiin ja muihin meikki- sekä hygieniatuotteisiin kuluu. Säälittää tämän lapsen puolesta, mikäli vanhemmat tosiaan ovat noin pihejä rahojensa suhteen.
[/quote]
150€, anteeksi mitä? Olen itse 16-vuotias ja tuollaista rahasummaa ei saa (eikä kyllä tarvitsekaan) kukaan ystäväpiiristäni kuukausittain. 50 euroakin on ihan kelpo summa ja esimerkiksi lukiolaisten vanhemmilla menee järjetön summa rahaa jo pelkästään oppikirjoihin, bussikortteihin ja muihin pakollisiin hankintoihin. Minun vanhempani ainakin ovat opettaneet, että kaikkea ei voi saada mitä haluaa ja ei sinne H&M:n edes tarvitse mennä joka kuukausi tuhlailemaan, ellei oikeasti tarvitse jotain. Vanhempani joutuvat maksamaan myös toisen teini-ikäisen siskoni sekä esikouluikäisen veljeni tarpeelliset asiat, joten en todellakaan edes kuvittele saavani satasia joka kuukausi... Fiksut vanhemmat, jos nimenomaan opettavat teini-ikäisellekin rahan arvoa.
Ihan normaali teinari, tunteet heittelee eikä ymmärrä vielä ettei sitä rahaa ole tuosta noin vaan.
Mutta ilkeä ja inhottava äitipuoli, lasta uhkaillaan hylkäämisellä ja on selkeästi osoitettu ettei hänestä välitetä isänsä luona. Se välittäminen ei tarkoita että rahaa pitäisi antaa, mutta jo tuo, että haukutaan lasta netissä, kertoo paljon aloittajasta.
[/quote]
Se rahankäyttö alkaa sitten kun alkaa itse tienata killinkinsä..
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:56"]
Ihan normaali teinari, tunteet heittelee eikä ymmärrä vielä ettei sitä rahaa ole tuosta noin vaan. Mutta ilkeä ja inhottava äitipuoli, lasta uhkaillaan hylkäämisellä ja on selkeästi osoitettu ettei hänestä välitetä isänsä luona. Se välittäminen ei tarkoita että rahaa pitäisi antaa, mutta jo tuo, että haukutaan lasta netissä, kertoo paljon aloittajasta.
[/quote]
Onpa taas jeesustelua..
Odotetaan, että ne sun kaksoset kasvaa ja opit, että kaikki lapset ruinaa rahaa. Erityisesti ne, jotka isä on hylännyt.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:55"]
[/quote]
150€, anteeksi mitä? Olen itse 16-vuotias ja tuollaista rahasummaa ei saa (eikä kyllä tarvitsekaan) kukaan ystäväpiiristäni kuukausittain. 50 euroakin on ihan kelpo summa ja esimerkiksi lukiolaisten vanhemmilla menee järjetön summa rahaa jo pelkästään oppikirjoihin, bussikortteihin ja muihin pakollisiin hankintoihin. Minun vanhempani ainakin ovat opettaneet, että kaikkea ei voi saada mitä haluaa ja ei sinne H&M:n edes tarvitse mennä joka kuukausi tuhlailemaan, ellei oikeasti tarvitse jotain. Vanhempani joutuvat maksamaan myös toisen teini-ikäisen siskoni sekä esikouluikäisen veljeni tarpeelliset asiat, joten en todellakaan edes kuvittele saavani satasia joka kuukausi... Fiksut vanhemmat, jos nimenomaan opettavat teini-ikäisellekin rahan arvoa.
[/quote]
olisipa meilläkin tällainen teini. joka päivä kitinää miten maija saa sitä ja tota, liisa sai i phonen ja hänenkin pitää saada. no jokin päivä hänkin tulee ymmärtämään että raha ei kasva puussa.
Jos teini sa omiin menoihinsa vain 50 e kuukaudessa, en ihmettele. Ei sillä paljon vaatteta ostella, elokuvissa käydä, meikkejä hankita. Älä sotkeennu sinä.
Kaikkihan me juostaan rahan perässä, sinäkin.
Mutta ahnetta, läpinäkyvää ja moraalitonta tuommoinen, silti. Ehkä.