Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen teini-ikäinen tyttö juoksee rahan perässä..

Vierailija
04.02.2015 |

Olen pistänyt merkille että mieheni teini-ikäinen tyttö käy meillä vain silloin kun isä on luvannut antaa rahaa, osallistuu yhteisille perhereissuille silloin kun ne suuntautuvat ukin tai mummin luokse jossa se alkaa ensimäisenä puhumaan kaikesta mitä hän haluaisi ostaa, vai että saisi rahaa. Minun vanhempien luoksen tyttö ei juurikaan koskaan halua lähteä mukaan PAITSI rippijuhliin vanhempani sai kutsun ja silloin kun tytöllä on syntymäpäivät tai on joulu hän usein itse ehdottaa että "olis kiva nähdä ukki ja mummi puolikkaita välillä" tottakai kun on toiveissa saada rahaa tai jokin lahja. Viimeksi mieheni sanoi jo lapselleen napakasti että nyt ei ole rahaa kun lapsi hinkusi 180 euron takkia, ei ole sen koomin tyttöä meillä näkynyt kovinkaan usein. Viimekäynnillä toissapäivänä hän huomasi MINUN ostaneen ITSELLENI uuden tabletin (kaksoset tiputti kannettavani lattialle josta hajosi kovalevy, vakuutus korvasi ja ostin tabletin) alkoi tyttö kirjaimellisesti riehua että onpa kumma kun on itselle varaa ostella sitä ja tätä mutta hänelle ei koskaan mitään että hän tulee VAATIMAAN minulta saman rahan kuin minkä olen tablettiin laittanut, totesin lapselle tässä vaiheessa että nyt jos alkaa taas rahasta kiukkuaminen saa isäsi viedä sinut takaisin kotiinsa, tämä sopikin isälle ja tyttärelle oikein hyvin ja tytär meni äitinsä luokse. Oli vielä autossa raivonnut rahasta.

Miten joku äiti voi lapsensa opettaa noin huonoille käytöstavoille. Mieheni maksaa kuitenkin lapselle 270 euroa elatusmaksua ja antaa lapselle JOKA kuukausi 50e käyttörahaa omiin menoihin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:14"]Mun pikkusisko on samanlainen. Meillä 8 vuotta ikäeroa, hän on 16. Jatkuvaa kinuamista, pyytämistä ja asioiden listausta mitkä taas pitäisi saada ostaa. Aikuinen kuin aikuinen, kävi töissä tai ei, kelpaa rahoittajaksi. Soittelee ihmisille aina taka-ajatus mielessään eikä yhtään häpeä valitella rahattomuuttaan. Tiedän, että meidän mummi rahoittaa neidin hankintoja parhaansa mukaan, mutta kun mikään ei riitä. Pelottaa, mitä tulee teinistä, joka on oppinut, että ruinaaminen kannattaa. [/quote] Nuo iät mainitsin ihan sen takia, että myös minä saan vihat niskaani aina sitä mukaa, kun kieltäydyn maksamasta. Viimeisin esimerkki oli kun me lähdettiin äkkilähdöllä miehen kanssa Barcelonaan. Sisko oli netistä katsonut, että joo o, useemman satasen matka, hän on oikeutettu saamaan sitä ja tätä TAI PÄÄSEMÄÄN MATKALLE MUKAAN. Kieltäydyin jakamasta rahoja, jotka olin itse säästänyt enkä ole sen koommin siskosta kuullut... En ymmärrä.

[/quote]

Miksi ihmeessä sinä kustantaisit sisaresi matkalle?  No hei haloo, oikeesti
[/quote]

En tiedä. Ehkä sisko edelleen ajattelee niinkuin meille lapsena opetettiin, että jos yksi saa niin kaikille muillekkin on annettava? Tota meille hoettiin etenkin karkkipäivänä.

Vierailija
22/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte että 50e on vähän, niin kerrottiinko missään että paljon saa äidiltään rahaa ? Tuo 50e on kohtuullinen, teinin ei tarvitse ostaa mitään 50e meikkivoiteita. Ja jos ei kelpaa, aina voi yrittää saafa töitä. Tosin tämän teinin asenne vaikuttaa kyllä siltä, että sen rahan eteen ei olla valmiita tekemään mitään. T. 19v, joka on 13-vuotiaasta asti VAPAAEHTOISESTI tehnyt töitä vaikka iskän pussin nyörit olisivat auenneet hyvinkin paljon useammin kuin mitä tarvitsin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isä jättää kaksoset, pidä huoli, että isä osallistuu heidän kasvattamiseen paremmin.

Vierailija
24/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksisitkö tälle nuorelle jotain töitä, kun hän teille tulee, josta saisi sitten palkkaa?

Jos ei työt kiinnosta, niin sitten ei voi mitään.

Tekisit samalla palveluksen sekä tytölle että meille muille, jotka elävät samassa yhteiskunnassa hänen kanssaan, jos hän oppisi rahan käyttöä.

Vierailija
25/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaisia teinejä (ja vanhempiakin) vaan on. En tiedä mistä se rahanhimo johtuu. Tosin onhan sellainen kai itsellänikin ollut, kun 12-vuotoaasta lähtien olen ollut erilaisissa kesätöissä.

Ap voi kertoa tälle teinille että sitten kun tienaa omat rahansa, saa myös käyttää ne omiin menoihinsa. Niinkuin ap nyt.