Meluisa kerrostalohissi
Ylimmässä kerroksessa olevan kaksioni makuuhuoneen seinän takana on hissikuilu. Vanha koppihissi pitää kovaa pauketta joka kerta kun se pysähtyy, mikä kuuluu makuuhuoneeseen ja muualle asuntoon.
Minulla on uniongelmia ja pauke (ja hissin hurina mikä myös kuuluu selkeästi) vaikeuttaa unen päästä kiinni saamista.
Mitä voin tehdä? Makkarin seiniin on jo asennettu äänieristelevyt mutta ei uskoisi että niitä olisi edes olemassa. Onko taloyhtiö velvollinen tekemään asialle mitään?
Talo on rakennettu 60-luvulla.
Kommentit (5)
Ihmisten pitäisi kävellä rehellisesti portaissa, monet miehet ovat aivan sika läskejä, ihrat pursuavat näkyville, huohottaen ja läähättäen raahavat niitä ruokakassejaan hissiin, tuijottelevat peileistä joka suuntaan levinneitä kasvojaan, hissit joutuvat kovaan rasitukseen, vaijerit katkeamispisteeseen. Sitten he sättivät naapurin hoikkia naisia, kun he edes yrittävät pienten lastensa kanssa ehtiä hissin ensin. Joutavat odottamaan, mokomat hienohelmat ja ruipelot.
Vierailija kirjoitti:
Ei noille mitään voi. Vain muutto auttaa. Itse en olisi edes muuttanut tuollaiseen asuntoon, en pystyisi nukkumaan.
Sitä ei tiedä aina etukäteen :'(
Ne kerrostalon alkuperäiset liukuovi,säleikkökoppihissit on NIIN järkyttäviä pommikoneita yöllä.
Itse jouduin pitämään korvatulppia 2 v ennen kuin taloon tuli hissiremppa. Se auttoi nukkumaan.
Pystytkö muuttamaan sänkyä toiseen paikaan?
Isännöitsijätoimistosta voi vuokralainenkin tiedustella tai laittaa toivomusta uusittaisiinko hissi. Tai joskus vaan uuden kämpän etsiminen jää ainoaksi vaihtoehdoksi.
Ihmisille tekisi kyllä hyvää kulkea portaita jos on nuori ja toimivat jalat. Ne jalat toimisi vielä vanhanakin. Miksei myös vähän iäkkäämpi voisi treenata jalkoja,jos esim kolmas tai neljäs kerros...
Itse nousen kahdeksanteen asti joka kerta.
Ymmärrän tietty ettei aina jaksa ja kauppakassin kanssa jos tulee.
Hissi on sellainen missä ovet ovat asennettu kerroksittain, ja hissin ovenpuoleinen seinä liukuu siinä vieressä kun hississä seisoo. Valitettavasti ainoa muu huone minne voisin viedä sängyn on olohuone minne se ei mahdu, ja äänet kuuluvat sinnekin melkein yhtä kovaa. Tietenkään asuntoesittelyssä ei kuulunut pihaustakaan eikä hissin toisella puolella olevalla naapurilla ole samaa ongelmaa.
Laitoin taloyhtiöön mailia asiasta. On surullista harkita muuttoa pois ensiasunnosta vasta muutaman päivän jälkeen siitä kun tänne muutti.
AP
Ei noille mitään voi. Vain muutto auttaa. Itse en olisi edes muuttanut tuollaiseen asuntoon, en pystyisi nukkumaan.