Kuntoutustuki ei poikkeaa paljon toimeentulotuesta, saa vähemmän asumistukea kuntoutustuella
Kyllä kuntoutustuki on vähän enemmän rahaa mutta se kuluu samalla tavalla kuin toimeentulotuki. Lääkkeiden haittavaikutukset vievät sen osan kuntoutustuesta mitä jää jos se miinustetaan toimeentulotuella.
Nii, että älkääpäs itkekö siinä!
Heittäkää ite nappi naamaan ja tulkaa kokeilemaan kuntoutustukea!
Tämä systeemi ollaan juuri tällä tavalla ajateltu.
Toimeentulotuesta ja kuntoutustuesta olen saanut yhtä paljon säästöä kuin olen alkanut säästämään jossain tilanteissa ja 200e on mahdollista säästää, vähintään 50e tai oikeastaan jotain siitä väliltä.
Kommentit (16)
Äläpä jaa väärää tietoa. Kuntoutustuella olijat ovat kyllä eläkkeensaajan asumistuen piirissä, joka on korkeampi kuin yleinen asumistuki.
Vierailija kirjoitti:
Äläpä jaa väärää tietoa. Kuntoutustuella olijat ovat kyllä eläkkeensaajan asumistuen piirissä, joka on korkeampi kuin yleinen asumistuki.
Minun eläkkeensaajan asumistuki ei ole.
Yleinen asumistuki on 80% vuokrasta ja minulla on eläkkeensaaja asumistuki 20% vuokrasta.
Vierailija kirjoitti:
Ja äläpä sinä alepa! Puhu suomi brother!
Minulla on n. 3000 euron kuntoutustuki ja velaton omistusasunto. Ihan mukava tässä on elellä.
kuntoutustuki on sama kuin eläke joten asumistuki muuttuu myöskin jos työkkärin rahoilta sinne pääsee. eläkeläisten asumistukea ei enää ole.
Olen ikionnellinen siitä että saan tällä hetkellä kuntoutustukea. Tuloni ovat 1200€/kk. Jos en saisi kuntoutustukea niin tuloni olisivat n 650€/kk. Katsos kun kaikki eivät ole oikeutettuja toimeentulotukeen tai asumistukeen, kuten esim minä jolla sattuu olemaan töissä käyvä mies (pienipalkkainen). Pystyn käymään vielä fysioterapiassa lievittämässä kipujani, jos tipun työttömäksi niin missään nimessä ei ole enää ikinä varaa siihen, sitten sinnittelen kivuissa.
Kuntoutustuki ja kuntoutusraha ovat eri asioita.
https://www.kela.fi/kuntoutusraha?inheritRedirect=true
https://www.kela.fi/tyokyvyttomyyselake-ja-kuntoutustuki?inheritRedirec…
Kaikki tulot vaikuttaa as.tukeen yms.
PS. Kuntoutustuella EI kuulu eläkkeensaajien as.tukeen
Vierailija kirjoitti:
kuntoutustuki on sama kuin eläke joten asumistuki muuttuu myöskin jos työkkärin rahoilta sinne pääsee. eläkeläisten asumistukea ei enää ole.
Tarkoitatko että kela disinformoi minua koska minun pitäisi kuntoutustuella saada "normaalia" asumistukea mutta ei eläkkeensaajan asumistuke.
Minulle tulee mieleen tästä keskustelusta romaani joka jättää auton sossun eteen, ihan sen varalta haen eläkkeensaajan asumistukea!
Bonjourney 123... tarkistusnumero kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko että kela disinformoi minua koska minun pitäisi kuntoutustuella saada "normaalia" asumistukea mutta ei eläkkeensaajan asumistuke.
Minulle tulee mieleen tästä keskustelusta romaani joka jättää auton sossun eteen, ihan sen varalta haen eläkkeensaajan asumistukea!
Kysymysmerkit puuttui!!!!
Ikinä kuullutkaan tuollaisesta tuesta.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin eläkeläisten asumistuki on olemassa. Älä puhu höpöjä. Eläkeläisillä on myös korkeammat asumismenorajat kuin yleisessä asumistuessa.
Yritätteko nyt pommin varmasti sanoa minulle että saan normaalia asumistukea kelalta kuntoutustuella vai haluatteko ryppyillä kuin minulla ei ole niin paljon rahaa. Jotenkin en sulata sitä että kela olisi disinformoinut minua 4vuotta.
Vastatkaa kunnolla oikea De Facto!
Tähän halutaan yhteiskunnallinen vastaus!
Vierailija kirjoitti:
Yritätteko nyt pommin varmasti sanoa minulle että saan normaalia asumistukea kelalta kuntoutustuella vai haluatteko ryppyillä kuin minulla ei ole niin paljon rahaa. Jotenkin en sulata sitä että kela olisi disinformoinut minua 4vuotta.
Kuulehan nyt latvalaho. Kuntoutustuella saa eläkkeensaajan asumistukea joten kukaan ei väitä että pitäisi saada yleistä. Ainoa poikkeus on, jos sinulla on lapsi. Silloin eläkkeensaaja kuulu yleisen asumistuen piiriin.
Moni noista nuorista tuen saajista asuu vielä vanhempiensa luona eikä maksa mitään vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan nyt latvalaho. Kuntoutustuella saa eläkkeensaajan asumistukea joten kukaan ei väitä että pitäisi saada yleistä. Ainoa poikkeus on, jos sinulla on lapsi. Silloin eläkkeensaaja kuulu yleisen asumistuen piiriin.
Eläkkeensaajan asumistuki on korkeampi kuin yleinen asumistuki?
Teidän pitäisi saada nappi/napit kouraan ja käydä äidinkielentunnilla uudestaan.
Jos asumistuki on korkeampi niin eikö silloin se tuki ole nimenommaan silloin isompi niissä prosenteissa joista vähennetään omaosuus ja tässä ketjussa ei kukaan sano niin niin te olette disinformaation levittäjiä ja kateuden kiertolaisia.
Paskoja politiikkoja!
Olen tyytyväinen niillä tuloilla mitä minulla on.
Juha Sipilä on suomen pääministeri!
Onneksi Jumala antaa tasapainoa ja hahmotusta enemmän noiden ekonomiaan joita syrjitään.
Olen vähemmistöä minkä olemassaoloa ei edes myönnettä mutta psykopaatit haluavat kumminkin olla sitä vähemmistön loistetta mitä minä olen.
Nosto.