Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä oikeasti lämpimät kengät? Sorelit ei auta.

Vierailija
04.02.2015 |

Minulla on huono ääreisverenkierto ja palelen talvella todella helposti. Urheilu talvella on erikseen, silloin tulee muutenkin niin hiki, ettei tarvita talviturkkia päälle. Mutta normaalissa talviolossa, kävelen bussipysäkille, odotan 10 minuuttia, kävelen töihin, kävellen kaupassa, sellaiset puolesta tunnista tuntiin lähinnä kevyttä kävelyä tai seisoskelua. Mikään varustus ei riitä minulle!

Pärjään -10 asteessa, kun päälläni on merinovillainen aluspaita, sen päällä väljä pitkähihainen paita, sen päällä merinovillainen neule. Kaikki aluspaitaa lukuunottamatta sen verran löysiä, että ilma kiertää todella hyvin välissä. Näiden päällä Fjällrävenin Kyla parka-talvitakki, jota kaupassa mainostivat lämpimimmäksi takiksi. Keskivartalo pysyy näillä lämpimänä. Päässä on karvalakki, korvaläppineen. Ja niiden päällä se talvitakin vuorattu karvahuppu. Pää pysyy lämpimänä näin.

Jalassa on puolison XL-kokoiset toppahousut, joiden alla on merinovillaiset pitkät legginsit ja niiden päällä verkkarit. Jalat on ok. Käsissä on numeroa liian isot Hestran jotkut ultimate-Siperia-hanskat, joiden alla on mummun kutomat villatumput. Kädet ok.

Varpaat palelee Sorelin talvikengissä. Palelevat silloinkin, jos laitan miehen kaksi numeroa liian isot Sorelit jalkaan ja niissä on paksu villasukka. Siis villa, ei puuvilla.

MIKÄ AVUKSI? Mistä oikeasti lämpimät kengät. Rahasta ei ole kiinni, voin maksaa vaikka 500€, kunhan ne oikeasti pitää nuo sinertävät varpaat lämpiminä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja lapsilla on kuomat. Näyttää kamalilta, mutta jalat pysyy lämpiminä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskimoiden hylkeennahkakengät

Vierailija
4/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uggit on todella lämpimät. Minulla riittää ihan ohut sukka kovallakin pakkasella eikö ole ikinä paleltanut. Voin suositella!

Vierailija
5/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorelit ollu ihan paskat mulla. Liukkaat ja jalat palelee. Päätyivät postinhaku-kengiksi :/Parhaat ollu ratsastustalvisaappaat esim Horze ja pidän kovilla pakkasilla niitä muutenkin. Alla tiukat villaneulesukat ja päällä isommat. Mulla taas ongelmana sormien paleleminen esim.juuri ratsastaessa ja jos olen hetkenkin tuulessa ilman hanskoja on sormet ihan syväjäässä ja tunto pois! Vinkkejä???

Vierailija
6/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut huopikkaita?

Vierailija
7/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin juuri Prismasta pilkki-/kelkkakengät (en ole ihan varma mitkä ne oikeasti edes ovat). Sellaiset isot paksut toppasaapikkaat, joissa irrotettava thinsulate vuori. Ihan kuin pumpulissa kävelisi ja ovat todella lämpimät.

Vierailija
8/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorelit on lämpimät, mutta jos sinulla on niiden villasukkien alla vääränlaiset sukat, jotka ensin hikoavat liian kuumassa ja sitten jättävät kostean nihkeyden jalkoihin, palelee varmasti. Jalkoja myös palelee, jos sinulla on jossakin muualla liian vähän vaatetta, tai jos tukit kengät liian täyteen sukkia eikä jää tarvittavaa ilmatilaa. Minulla on äärettömän huono ääreisverenkierto, sormiakin pistelee jo nollakelissä, vaikka on kunnolliset käsineet ja sama vika jaloissa, mutta sorelit + villasukat + villapohjasukat pitää jalat lämpiminä.

Soreleista ja vastaavista seuraava vaihtoehto on jo lämmittimin varustetut kengät, jos sellaiset ostat ja vielä palelee niin vika ei enää ole jaloissa... Partioaitta ja muut vastaavat kaupat myyvät näitä superkenkiä.

Vierailija
9/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huopatossut. Maailman parhaat! Osta laadukkaat huopatossut ja sisään vielä villasukat niin pärjäät!
t. toinen viluvarvas joka ei huopikkaistaan luovu

Vierailija
10/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huopatossut jalkaan ja huopakäsineet käteen niin ei palele <3

Vierailija
11/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.sissos.fi/tuote/polarmate-plus-lady/6430011655656/

Nämä siis ostin ja lämpöiset ovat. -8

Vierailija
12/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ongelmana sekä sormet että varpaat. Sormet eivät pysy lämpiminä, vaikka mitä olisi käsissä (kahdet lapaset ja karvavuoriset nahkarukkaset on paras), mutta jalat tarkenevat puolisen tuntia, kun on niin isot kuomat, että niihin mahtuu hyvin kolmet villasukat päällekkäin. Kaksissa sukissa palelee, mutta kolmet riittää jopa tunnin ulkoiluun, jos on korkeintaan 10 astetta pakkasta. Missään muissa kengissä en tarkene.

Vierailija
13/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:00"]

http://www.sissos.fi/tuote/polarmate-plus-lady/6430011655656/ Nämä siis ostin ja lämpöiset ovat. -8

[/quote]

Sorelit ovat täsmälleen samanlaiset, eli en usko auttavan.

Huopatossutehtaalle siis pitää lähteä..

ap

Vierailija
14/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi Sievin Arktis -saappaat on tosi hyvät.

Kannattaa myös muistaa, etteivät mitkään talvikengät pysy kovin montaa vuotta ahkerassa käytössä täydellisen lämpiminä. Kerrokset painuvat lysyyn ja aina ne suojakalvot tms. kenkien rakenteissa alkavat jostain kohti falskata. Vähän sama kuin urheilukengissä siis: tietyn käyttöajan jälkeen pitää ostaa uudet.

Vierailija
15/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile oikeasti huopatossuja! Jos et usko niin lainaa joltain tutulta yhden ulkoilun ajaksi.Jos ne on ehjät niin tulet hämmästymään. Ei oikeasti palele!

Vierailija
16/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:48"]Uggit on todella lämpimät. Minulla riittää ihan ohut sukka kovallakin pakkasella eikö ole ikinä paleltanut. Voin suositella!
[/quote]

Sama täällä. Minulle ei mitkään kengät riittäneet.. Kunnes ostin Uggit. Aidot eivät ole edes liukkaat yhtään liukkaat kun on pari kertaa kävellyt pohjat hyviksi. Ei tarvitse villasukkaa, edes kovilla pakkasilla.

Vierailija
17/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UGGit on parhaat, lampaankarva lämmittää! <3

Vierailija
18/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huopikkaita suosittelen minäkin. Kaikkein kylmimmille keleille merinovillasukat vielä jalkaan ja saat nauttia ihanasta lämmöstä.

Vierailija
19/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin pisteet UGGeille, vaikka mielestäni ovatkin rumat, eikä nillä ole kovin hyvä kävellä varsinkaan pidempää matkaa. Olen silti käyttänyt, eikä ole jalkoja palellut edes -30 asteessa, vaikka oli vain yhdet ohuet sukat jalassa.

Vierailija
20/22 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti huopatossut :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä