Onko turkulaisia paikalla?
Millaista on asua Turussa? Kertokaa hyvät/huonot puolet. Mies on sieltä kotoisin ja itse haaveilen sinne muutosta, kun on alkanut pk-seudun asuntojen hinnat ja välimatkat jurppimaan. Millaista aluetta on Hirvensalo? Mitä (muita) hyviä asuinalueita on?
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:01"]
Ei hirvensalo enää ole mikään hienostoalue. Paljon muitakin löytyy, jos siis omakotitaloa meinasitte. Jos tässä nyt alan jotain kaupunginosaa mainostamaan, niin seuraavat 10 vastausta väittää huonoksi, joten tyydyn vain sanomaan, että parempiakin on kuin hirvensalo.
[/quote]
Eihän av:n mukaan Turussa ole muita huonoja alueita kuin Hirvensalo. Eniten alueesta "tietää" ja "kuulee" ne jotka eivät ole koskaan edes asuneet siellä. :)
[/quote]
Älä nyt loukkaannu, ihan kiva se on mutta surkeat liikennejärjestelyt. Toki se omituinen ökyslummi (pienellä alueella toinen toistaan omituisempia kalliita taloja, alueen yleisilme sillisalaatti) myös pilaa Hirvensalon mainetta.
Turussahan on mahtavia vanhoja pientaloalueita, joista saattaa löytää kivoja taloja, Vähä-Heikkilä ja Kähäri esim.
Satakunnantien varrelta kannattaa katsella.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:16"]
Turussahan on mahtavia vanhoja pientaloalueita, joista saattaa löytää kivoja taloja, Vähä-Heikkilä ja Kähäri esim.
Satakunnantien varrelta kannattaa katsella.
[/quote]
Niin ja Vasaramäki.
Hirvensalo oli eliittialue 80-90-luvulla mutta ei ole enää. Nykyisin Turun seudun eliittialueita ovat Liedon Vanhalinna ja Kaarinassa Kuusisto.
Turussa on paljon ihania asuinalueita etenkin jos vanhemmat puistomaisen vehreät asuinalueet miellyttävät. Vasaramäki, Kaerla, Pohjola, Pääskyvuori, Vähä-Heikkilä, Räntämäki, Nummi, Peltola, Pohjola... Onhan näitä. Perheellisille keskustan läheisyys ei kai ole tärkeää.
Erityisesti lapsiperheen kannalta paras vaihtoehto tällä hetkellä lienee Paattinen - jos pitkähkö etäisyys Turun keskustaan ei haittaa.
Anteeksi nyt vaan, mutta Hirvensalon liikenneongelmista puhuttu jo kauan ja silti ihmiset muuttaa sinne ongelman tietäen ja sitten aletaan vaatia toista siltaa. Lähtekööt töihin 10min aikaisemmin niin kerkeevät. En itse ainakaan halua toisen sillan rakennuskustannuksiin osallistua. Miten paljon lisää viellä rakennettaisiin jos saisivat viellä toisen sillan.
Anteeksi ap. meni ohi aiheen! Mutta joo, en siis minään suosittele Hirvensaloa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:19"]
Turussa on paljon ihania asuinalueita etenkin jos vanhemmat puistomaisen vehreät asuinalueet miellyttävät. Vasaramäki, Kaerla, Pohjola, Pääskyvuori, Vähä-Heikkilä, Räntämäki, Nummi, Peltola, Pohjola... Onhan näitä. Perheellisille keskustan läheisyys ei kai ole tärkeää.
[/quote]
Pohjolasta taitaa olla keskustaan jopa kilometri!
Paattisille en muuttaisi. Sieltä on pitkät matkat keskustaan ja palveluihin. Paitsi, jos tykkää asua maalla eikä ne palvelut ole niin tärkeitä, sitten eri juttu... Mutta silloinhan voisi muuttaa vaikka meren rannalle Rymättylään ennemmin.
Raision Ihala on kiva alue. Lyhyt matka Turkuun ja monta mahdollista ajoreittiä. Raision Myllyn alueen ostosparatiisi on lähellä ja myöskin Turun länsikeskuksen myymälät.
Mun miehen mukaan Hirvensalo on hienoa aluetta, mutta hänhän ei ole kymmeneen vuoteen Turussa asunut. Sinä aikana on varmaan moni asia muuttunut. Itse olen aina pitänyt Turun tunnelmasta, kun olen siellä vieraillut. Hyviä ravintoloita, kulttuuria, sopivan boheemia... Vähän niin kuin Tampere, mutta meri lähellä mikä on suuri plussa. Kesällä niin ikään aurajoen ranta on ihana. Itse espoolais-helsinkiläisenä myös arvostan tuota aiemmin mainittua kompaktiutta.
*
Aino pieni miinus on se, että turkulaiset ihmiset ovat melko pidättyväisiä ja murre aika kamala :D, mutta ne ovat loppujenlopuksi pikkujuttuja.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:39"]
Paattisille en muuttaisi. Sieltä on pitkät matkat keskustaan ja palveluihin. Paitsi, jos tykkää asua maalla eikä ne palvelut ole niin tärkeitä, sitten eri juttu... Mutta silloinhan voisi muuttaa vaikka meren rannalle Rymättylään ennemmin.
[/quote]
Paattinen on maaseutukylä - bussit kulkee keskustaan aika hyvin ja omalla autolla keskustaan kestään noin 20 minuuttia. Taksi keskustaan maksaa kylläkin yli 40€.
Paattisille rakennettiin juuri uusi ala-aste ja asunnot ovat siellä kohtuuhintaisia moneen muuhun alueeseen verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:47"]Mun miehen mukaan Hirvensalo on hienoa aluetta, mutta hänhän ei ole kymmeneen vuoteen Turussa asunut. Sinä aikana on varmaan moni asia muuttunut. Itse olen aina pitänyt Turun tunnelmasta, kun olen siellä vieraillut. Hyviä ravintoloita, kulttuuria, sopivan boheemia... Vähän niin kuin Tampere, mutta meri lähellä mikä on suuri plussa. Kesällä niin ikään aurajoen ranta on ihana. Itse espoolais-helsinkiläisenä myös arvostan tuota aiemmin mainittua kompaktiutta.
*
Aino pieni miinus on se, että turkulaiset ihmiset ovat melko pidättyväisiä ja murre aika kamala :D, mutta ne ovat loppujenlopuksi pikkujuttuja.
Ap
[/quote]
Toi on muuten totta. itse Hirvensalossa juuri tuon kymmenisenvuotta asuneena voin taata, että miehesi yllättyisi muutoksen määrästä melkoisesti. eikä kaikki muutos aina tarkoita suuntaa parempaan.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:47"]
Mun miehen mukaan Hirvensalo on hienoa aluetta, mutta hänhän ei ole kymmeneen vuoteen Turussa asunut. Sinä aikana on varmaan moni asia muuttunut. Itse olen aina pitänyt Turun tunnelmasta, kun olen siellä vieraillut. Hyviä ravintoloita, kulttuuria, sopivan boheemia... Vähän niin kuin Tampere, mutta meri lähellä mikä on suuri plussa. Kesällä niin ikään aurajoen ranta on ihana. Itse espoolais-helsinkiläisenä myös arvostan tuota aiemmin mainittua kompaktiutta. * Aino pieni miinus on se, että turkulaiset ihmiset ovat melko pidättyväisiä ja murre aika kamala :D, mutta ne ovat loppujenlopuksi pikkujuttuja. Ap
[/quote]
Hirvensalossa on hienoja alueita, vai pitäisikö sanoa hienoja katuja, joissa on "ökytalo" toisensa vieressä. Esim. Papinsaaressa.
Ja sitten siellä on vuokrakolhooseja. Esim. Haarlassa.
Itse olen tykännyt asua Turussa, muutin 90-luvun loppupuolella töiden perässä pohjoisesta ja olen todellakin viihtynyt. Autolla pääsee aika kivasti, ei pahoja ruuhkia ja julkisetkin kulkee kohtuudella ja ennen kaikkea asuminen paljon halvempaa kuin pk-seudulla.
Ihme vähättelyä aina kun mainitaan Hirvensalo. Taitaa olla Yks parhaiten ansaitsevia aluieita turussa. Muutama wt taloyhtiö ei muuta kokonaistilannetta.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:39"]
[/quote]
Paattinen on maaseutukylä - bussit kulkee keskustaan aika hyvin ja omalla autolla keskustaan kestään noin 20 minuuttia. Taksi keskustaan maksaa kylläkin yli 40€.
Paattisille rakennettiin juuri uusi ala-aste ja asunnot ovat siellä kohtuuhintaisia moneen muuhun alueeseen verrattuna.
[/quote]
Itse olen tykännyt asua Moisio - Yli-Maaria alueella. Omalla autolla keskustaan 10-12 minuuttia, todella hyvä reitti ja Myllyyn Raision puolelle alle 10 minuuttia. Bussillakin pääsee kohtuullisesti.
Varaudu ap kulttuurin muutokseen: vieraille ei puhuta ellei kyse ole hengenvaarallisesta tilanteesta ja kavereita on kouluiän (ja viimeistään opiskeluaikojen) jälkeen vaikea saada.
t. Helsingissä asuva entinen turkulainen. Välillä haaveilen takaisin, kunnes muistan miten epäsosiaalista väkeä Turussa asuu.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:00"]Ihme vähättelyä aina kun mainitaan Hirvensalo. Taitaa olla Yks parhaiten ansaitsevia aluieita turussa. Muutama wt taloyhtiö ei muuta kokonaistilannetta.
[/quote]
Anteeksi! nyt ei puhuttu rahasta vaan pelkästään Hirvensalosta asuinalueena.
Martti, Portsa ja Uittamo. Paljon ihania omakoti tai puutaloalueita ihan keskustan tuntumassa tai hyvien pyöräteiden päässä. Tervetuloa Turkuun vain teille! Ei me nyt niin sisäänpäinkääntyneitä olla. Tule vaikka kesällä samppiksen lauteille ja aloita keskustelu ja katso pääsetkö lauteilta pois :)
Noilla spekseillä Vasaramäki tai Mäntymäki.