Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vaikeaa on saada pitkät hiukset?

Vierailija
15.11.2021 |

Suunnilleen vyötärömittaiset.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiuksethan kasvavat itsestään, mutta eivät minun hiukseni vyötärölle asti kasva, vaikka niitä ei koskaan leikattaisi.

Noin minäkin luulin, koska nuorempana kasvatin pitkää tukkaa käytännössä aina. Ja koska halusin ehdottomasti tosi pitkän tukan eikä se tuntunut millään kasvavan niin skippasin sitten sen siistimistä ja jos joskus annoin leikata latvoja, niin aina just max sentin kaksi.

Sitten lopulta luovutin ja leikkasin kerralla n 30 cm pois eli kaiken sen huonon ja ohuen lirun latvoista ja vähän enemmänkin, jotta sain liki kaiken aikoinaan värjätyn osankin pois, koska olin jo hyvän aikaa kasvattanut omaa väriä.

Nyt sitten reilu 5 vuotta myöhemmin mun tukka on vyötäisille vaikka enää en ihan näin pitkää tukkaa enää edes välttämättä haluaisi. Tuntuu ihan hassulta, että tukasta voi napsaista ihan surutta 5-10 senttiäkin pois ja se on edelleen pitkä (ja etenkin paksu) ja ihan hetkessä se on kasvanut taas samaan mittaan. En olisi ikinä uskonut tätä silloin nuorena, kun pitkästä tukasta haaveilin..

Mulle on käynyt vanhemmiten (olen 39-vuotias) samoin. Hiusten kasvutahti on vaan kiihtynyt. Nuorempana tuntui ettei kasva sitten millään.

Nyt koitan epätoivoisesti ylläpitää polkkaa. Sellaista edestä pitempää mutta kasvaa hujauksessa ylipitkäksi.

Hiukseni ovat aika paksut muttei kuitenkaan niin paksut että näyttäisi hyvältä kovin pitkänä. Ohenee latvaa kohti.

Tai nyt varmaan kasvaa taas lapaluiden alle paksuina jos latvoja leikkaa kerta pari vuodessa. Siitä alkaa sitten ohentumaan latvoista mitä pitemmäksi kasvaa.

Paksut hiukset ovat mielestäni sellaiset että ponnari on ranteen paksuinen. Sellaiset näyttävät hyviltä superpitkinä.

Kampaajalla kävin taas ja hän sanoi että kuutisen senttiä tullut lisää. Näki tyvikasvusta. 2 kk aiemmin kävin edellisen kerran ja tuossa välissä kaveri leikkasi hiuksia lyhyemmiksi kun oli kasvaneet liikaa.

Eli todellakin kasvatusprojekti riippuu siitä kuinka nopeeta hius kasvaa ja siitä kuinka hyväkuntoisena se kasvaa.

Itse käsittelen hiuksia aika paljon. Suoristan monta kertaa viikossa ja lisäksi raidoitan hiuksia parisen kertaa vuodessa ja usein vaaleammalla värillä. Minulla kylläkin hyvä suoristusrauta eli hius suoristuu nopeasti. Ei tarvitse hitaasti vetää läpi jolloin rasittaa enemmän hiusta.

Vierailija
42/45 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tee mitään. Hiuksia ei ole värjätty ja pesen markettishampoolla lähes joka päivä. Hoitoainetta pistän ehkä kerta viikkoon. En myöskään käytä hiustenkuivaajaa tai rautaa yms kun harvoin kun lähtee johonkin🙂 Tytär napsaisee latvat pari kertaa vuodessa, olen 40+ nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset pebaan asti kirjoitti:

Kun lopettaa hiusten pahoinpitelyn

- ei värjäystä

- ei kuivausta föönillä vaan pyyhkeellä

- ei käytetä kiristäviä nutturoita!

- varo käyttämästä hiuslenkkejä aina samassa kohdassa.

- pesee hiukset max 2 krt viikossa. Antaa hieman rasvoittua välissä.

Ei ne silti kasva sen pitemmäksi kuin mitä niiden kasvuaika sallii. Et voi noilla konsteilla estää hiusta irtoamasta, kun sen on aika vaihtua.

Vierailija
44/45 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkuutin hiukset 6 kk sitten ja ne ovat kasvaneet 12 cm. Ei kaksihaaraisia. En värjää mutta pesen joka 2-3. päivä, en käytä tehohoitoja, föönaan keratiinia säästävällä asetuksella, käytän muotovaahtoa ja lakkaa, tupeeraan ja nukun hiukset auki. En ole koskaan selvittänyt, miten pitkäksi kasvaisivat, koska yleensä leikkaan ne lyhyeksi, kun ne yltävät lapojen alareunaan. Mummillani hiukset ylettyivät vielä vanhana yli takapuolen. Olen ajatellut tällä kertaa kokeilla, kävisikö minullekin noin.

Ravinto ja elintavat todellakin vaikuttavat hiuksiin. Mulla tuo kasvuvauhti on ollut aina hurja mutta tuuheuteen on vaikuttanut se, mitä syö. Kun olin tupakoiva, alkoholia juova sekasyöjä, mulla pakeni hiusraja ja päänahka paistoi. Ripset ja kulmakarvat olivat pitkät mutta harvat. Kauheasti oli vauvahiusta, joka vaan putoili. Hiusvitamiineista ei ollut tähän apua.

Kaksi vuotta raittiina, savuttomana vegaanina ja huh että nyt on leijonanharja ja nätit kulmat&ripset. Oletan, että kyse on hyvistä rasvoista, ravinnon paremmasta energiasisällöstä, kasviksien sisältämästä piistä ja lisääntyneestä nesteen saannista. Edes 10 kg painonpudotus tuossa yhteydessä ei tehnyt haittaa hiuksille.

Vierailija
45/45 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hidasta hommaa tämä on. Olen keski-ikäinen mies ja päätin, että kokeillaan kasvattaa pitkät hiukset vielä, kun kaljuuntuminen ei ole täysin lähtenyt käsistä. Nyt olen kohta puolitoista vuotta kasvatellut ja pisimmillään yltävät tuohon olkapäille asti, mutta vielä en saa esimerkiksi kunnolla hiuksia kiinni, koska ehkä karanneesta hiusrajasta johtuen etuhiukset eivät ole tarpeeksi pitkät.

Shampoota menee paljon enemmän ja hoitoainetta. Hiuksia pitää myös harjata ja kuivata. Irtohiuksia löytyy ties mistä ja muutenkin elämä pitkien hiusten kanssa on vaivalloisempaa kuin lyhyiden. Ajattelin vielä ainakin pari vuotta kasvatella ja katsotaan sitten mitä tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä