Kuinka vaikeaa on saada pitkät hiukset?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiuksethan kasvavat itsestään, mutta eivät minun hiukseni vyötärölle asti kasva, vaikka niitä ei koskaan leikattaisi.
No just siksi ei kasva. Jos ei leikkaa latvasta huonokuntoista säännöllisesti pois niin sitten se murenee ja hapertuu itsekseen koko ajan pidemmältä matkalta.
Ei siinä enää hiusten kasvu ehdi paikata tuota katoa..
Miksi näin tapahtuisi? Kyllä ne kasvavat koko ajan pidemmiksi, sitä huonokuntoista osaa on vaan sitten enemmän.
Se kaksihaarainen hius jotenkin "halkeaa" koko ajan ylempää ja ylempää ja samalla samalla tulee niihin kahteen haaraan lisää haaroja.. Lopulta on sellaisia latvoja joissa on aina sentin välein uusi haarauma..
Ja tällainen hius murenee ja katkeilee. Sellaista hassua sentin pätkää löytyi ainakin mulla lavuaarista ja kylppärin lattialta kun en raaskinut leikata säännöllisesti siinä vaiheessa kun kasvatin tukkaa pitkäksi.
Ja kamalalta se kyllä näyttikin vaikka pienen omaisuuden käytin niihin kaikkiin latvaseerumeihin ja öljyihin joilla yritin saada sitä hamppulatvaa terveen näköiseksi.
Aivan älytöntä.
Mulla on vyötäröön asti hiukset enkä ole kyllä tehnyt yhtään mitään asian eteen. Älä leikkaa pituuksia pois niin ei ne hiukset itsestään lyhene. Leikkaa vaan kaksihaaraiset silloin kun niitä löytyy, että kasvaa siisteinä ja terveen näköisinä
Kun mulla oli permanentti tai raitoja, hiukset ei kasvaneet juuri olkpäitä pidemmälle.
Nykyään ei käsittelyjä ja ovat hyvin pitkät. Vinkin sain kaveriltani. En uskonut, että mulla kasvaa, mutta niin kävi. Käsittelyt murensivat hiuksi latvoist.
Vierailija kirjoitti:
"Ja jos ei juuri răäkkää hiuksiaan, ne eivät välttämättä mene pitkinäkään sellaiseen kuntoon että saksia paljon tarvittaisi."
Mikä tällaista toimintaa on?
Hius kärsii varsinkin vaalentamisesta mutta myös muusta värjäämisestä, jossa käytetään hapetinta.
Hius kärsii permantista ja toistuvista kuumakäsittelyistä, myös sauna on hiuksille liian kuuma. Hiukset kannattaa suojata saunassa.
Alkoholipitoiset kampausnesteet ja muut liuottimia sisältävät hiustuotteet kuivattavat myös hiusta. Tupeeraus kuluttaa jne. Liian ahkera harjaaminen ja kampaaminen kuluttaa, samoin hiusten liehuminen tuulessa ja hankaantuminen yöllä tyynyliinaa vasten.
Riippuu täysin geeneistä. Jos sinulla on sellaiset geenit, että
- hiuksia on paljon
- ne ovat paksuja
- ne kasvavat nopeasti ja
- niiden elinikä on pitkä
niin ne kasvavat vyötärölle saakka kun vaan annat niiden kasvaa. Mutta jos ei ole tuollaisia geenejä, ne eivät joko koskaan kasva niin pitkiksi tai jos kasvavat, niin näyttävät hiirenhännältä, koska niitä ei ole paljon/ne ovat ohuita ja niistä suuri osa on koko ajan vaihtumassa eli putoavat juuri päästyään siihen pituuteen.
Millään ulkoisilla aineilla ei voi vaikuttaa hiukseen, se on kuollutta ainetta. Kemiallisilla käsittelyillä (permanentit, värjäykset) voi turvottaa sitä, mutta ei se sen elinikää lisää. Eikä kasvua voi kiihdyttää pillereillä ellei jostain olennaisesta vitamiinista tai hivenaineesta ole puutetta.
Mä en tee mitään erityistä. Värjään vaaleilla raidoilla, föönaan päivittäin, kiharran, en käytä lämpösuojatuotteita, en syö vitamiineja tms.
Hiukset ovat pitkät, paksut, sileät, hyväkuntoiset. V. 2020 alussa polkka, nyt rintaliivien selkänauhaan asti. Ja on tasattu monta kertaa tässä 2 v aikana. Viimeksi 6kk sitten laitetuista raidoista näki että kasvua oli n. 9cm.
Hassusti tässä asiassa kävi niin, että kun lakkasin kasvattamasta pitkää tukkaa niin nyt mulla on pitkä tukka. Ja siis pidempi kuin ikinä aiemmin. Samoinhan monet sanoo että alkoivat laihtua vasta kun lopettivat laihduttamisen.
Nyt siis sanon että se on helppoa, mutta jos olisit kysynyt asiaa vaikka 10 vuotta sitten niin olisin sanonut sen olevan mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja jos ei juuri răäkkää hiuksiaan, ne eivät välttämättä mene pitkinäkään sellaiseen kuntoon että saksia paljon tarvittaisi."
Mikä tällaista toimintaa on?
Hius kärsii varsinkin vaalentamisesta mutta myös muusta värjäämisestä, jossa käytetään hapetinta.
Hius kärsii permantista ja toistuvista kuumakäsittelyistä, myös sauna on hiuksille liian kuuma. Hiukset kannattaa suojata saunassa.
Alkoholipitoiset kampausnesteet ja muut liuottimia sisältävät hiustuotteet kuivattavat myös hiusta. Tupeeraus kuluttaa jne. Liian ahkera harjaaminen ja kampaaminen kuluttaa, samoin hiusten liehuminen tuulessa ja hankaantuminen yöllä tyynyliinaa vasten.
Kannattaa suojata myös pakkaselta eli pitkä tukka vaikka nutturalle ja pipon sisälle suojaan.
Riippuu iästä vanhempana lyhyempi kasvuaika sen lisäksi että monella ohut tukka joten turha kasvattaa.
Kun lopettaa hiusten pahoinpitelyn
- ei värjäystä
- ei kuivausta föönillä vaan pyyhkeellä
- ei käytetä kiristäviä nutturoita!
- varo käyttämästä hiuslenkkejä aina samassa kohdassa.
- pesee hiukset max 2 krt viikossa. Antaa hieman rasvoittua välissä.
Vierailija kirjoitti:
Harvalla pitkähiuksisella ne latvat ovat huippukuntoiset ja silkinsileät, kyllä vähänkin pidemmistä hiuksista usein hiukan kaksihaaraisia ja kuivuutta löytyy ainakin tarkalla silmällä. Ei ole maailmanloppu.
Minulla on, ehkä siksi koska en värjää enkä käytä fööniä ym hiuksia rasittavia välineitä. Ja kasvaa tosi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenmaailman lisäravinteet eivät auta kuin korkeintaan siinä tapauksessa, että sulla on niistä aineista oikeasti puutetta.
Kyllä joku biotiini auttaa. Ei siis omaa kokemuksta (mulla kasvaa hiukset pitkiksi), mutta monella muulla on.
Tämä nyt ei liity tuohon biotiiniin, mutta moni varmasti muistaa, kun jokunen vuosi tuli markkinoille ripsiä kasvattavia ja tuuhentavia aiheita. Ne sisältävät samaa vaikuttavaa ainetta kuin glaukoomaan tarkoitetut silmätipat, joiden sivuvaikutuksena on mm. ripsien kasvu. Että on niihin karvoihin mahdollista vaikuttaa erilaisilla aineilla.
Mulla on ihan huomaamatta tukka venähänyt, kun en ole koronan takia käynyt leikkauttamassa. Vyötärölle on matkaa vielä 13 cm. Jos en nyt mene leikkauttamaan, mulla on vuoden päästä vyötäröpituiset hiukset ja pitemmät kuin koskaan eläessäni. Ei näy vielä kaksihaaraisia joten voisin koettaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu iästä vanhempana lyhyempi kasvuaika sen lisäksi että monella ohut tukka joten turha kasvattaa.
Olen 40.
Ap
Se on kovin yksilöllistä, mutta monelle se todella vaikeaa.
Reikäperuukki tai pälvikalju sitten taas onnistuu paljon helpommin, monelle jompi kumpi tai jopa molemmat voivat tulla vaikka yht'aikaa.
Hiukset pebaan asti kirjoitti:
Kun lopettaa hiusten pahoinpitelyn
- ei värjäystä
- ei kuivausta föönillä vaan pyyhkeellä
- ei käytetä kiristäviä nutturoita!
- varo käyttämästä hiuslenkkejä aina samassa kohdassa.
- pesee hiukset max 2 krt viikossa. Antaa hieman rasvoittua välissä.
Pesen ja föönaan joka päivä. Hiukset pitkät ja hyväkuntoiset, leikkaamiselle on tarvetta korkeintaan kerran vuodessa.
Olin just viisi vuotta leikkaamatta, kyllä ne kasvaa kun ei leikkaa.
Mutta lettikampauksia kyllä joutuu käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 40.
Ap
Mä 55 ja edelleen kasvoi vyötärölle, kun lakkasi käymästä kampaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenmaailman lisäravinteet eivät auta kuin korkeintaan siinä tapauksessa, että sulla on niistä aineista oikeasti puutetta.
Kyllä joku biotiini auttaa. Ei siis omaa kokemuksta (mulla kasvaa hiukset pitkiksi), mutta monella muulla on.
Tämä nyt ei liity tuohon biotiiniin, mutta moni varmasti muistaa, kun jokunen vuosi tuli markkinoille ripsiä kasvattavia ja tuuhentavia aiheita. Ne sisältävät samaa vaikuttavaa ainetta kuin glaukoomaan tarkoitetut silmätipat, joiden sivuvaikutuksena on mm. ripsien kasvu. Että on niihin karvoihin mahdollista vaikuttaa erilaisilla aineilla.
Mä jouduin käyttämään silmätippaa toiseen silmään, ja ne ripset tuuhentui ja kasvoi pituutta. En ollut uskoa.
Itse en tee mitään oikein. Pahoinpitelen hiuksiani harjaamalla niitä märkänä ja kuivattamalla föönillä nopeasti. Pesen lähes joka päivä hiukset. En syö vitamiineja, enkä mitään muutakaan lisiä. Laitan säännöllisesti vaaleita raitoja. Hiukseni ovat vyötärömittaiset ja hyväkuntoiset. Ikää minulla on 56 vuotta.