Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikaisin kävelemään oppineet aikuisina

Vierailija
03.02.2015 |

Te, jotka opitte kävelemään aikaisin ts. alle vuoden ikäisinä, mieluusti reilusti alle vuoden ikäisinä, oletteko muutenkin elämässänne erityisen menestyneitä?

Mammaryhmässämme on melkoinen kilpailu siitä, kenen lapsi oppii aikaisin kävelemään, sillä se tuntuu ennustavan suoraan koko lapsen tulevaisuuden onnistumisen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin 7 kkna. Ei mainittavaa menestystä saati mitään mistä äitini voisi liputtaa muille. Lapseni on tosin pelottavan fiksu ja nyt 1,5 v:nä osaa sivusta kytänneenä käyttää nettiä. Oppi tosin kävelemään vasta viikko sitten.

Vierailija
2/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opin kävelemään noin 8 kk iässä, minusta tuli tradenomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Ihan "normaalin" menestynyt olen vaikka opin kävelemään 8 kk iässä. Mies oppi kävelemään 1v2kk iässä ja on yhtä "menestynyt", tosin korkeammin koulutettu.

Vierailija
4/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin kävelemään ilman tukea 8,5 kk ikäisenä, puolitoistavuotiaana puhuin ymmärrettäviä lauseita ja osasin laulaa Enkeli taivaan jne. Olen käynyt lukion ja tänä päivänä teen töitä teurastamosiivoojana.

Vierailija
5/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin kävelemään 9 kk ikäisenä. Lukihäiriö, hamsterin keskittymiskyky, huono itsetunto, korkeakoulutettu ja ok työssä. 

Vierailija
6/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä oli kiire oppia kaikki asiat. Käveli tuen kanssa jo 7kk ja puhui 1,5v. ihan täysillä ja oppi itse lukemaan 5v. ym ym. Ja vielä ala-asteella oli todella hyvä koulussa mutta sitten tuli murkkuikä ja yläaste+lukio meni keskinkertaisesti. Ja ihan on nykyään aikuisena tavis.

Vierailija
7/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika oppi aika myöhään. Moni pitää nerona. Eikä ole liikunnassakaan huono, mutta liikkuu vain omaksi ilokseen. 

Vierailija
8/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset oppi sekä että. 1v6kk , 9kk ja 1v4kk...
Mammakerholaisille tuumasin näissä tilanteissa, että jokainen lapsi on omanlaisensa. Ihanaa kun kehitys tahteja on useita ja näin ollen on rikkautta seurata lapsia. Hymyä hymyä ja omaan arvoon nuo keuhkoilijat.

Vierailija
9/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin 9kk iässä. Lukio ja yliopisto alla, johtotason töissä ja kouluttaudun sivussa yhä lisää.

Vierailija
10/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 19:36"]

jokainen lapsi on omanlaisensa. Ihanaa kun kehitys tahteja on useita ja näin ollen on rikkautta seurata lapsia.

[/quote]

No niin, niin, on, on, mutta onhan äo:takin erilaisia, on 80 ja on 160 jne....

Vierailija
11/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älytöntä tommonen kilpailu, antaa niiden vauvojen kasvaa ja kehittyä rauhassa omaan tahtiin :( Ärsyttää vanhemmat, jotka jaksaa kehuskella aikaisin liikkuvalla lapsellaan! Ja nimenomaan ylimieliseen sävyyn ("nopeet syövät hitaat, meillä onkin vähän fiksumpi kaveri")!!!

Vierailija
12/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku oppi kävelemään 9kk iässä..puhe alkoi luistamaan sitten vasta yli viisi vuotiaana. Joutui puhekouluun vai mikä se on. Nyt normaali lukion juuri suorittanut nuori mies.

Vierailija
13/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja kaikki lapseni oppineet käveleen 10 kk ikäisinä. Omassa neuvolakortissani lukee, että puhuin 2-3 -sanaisia lauseita 1v3kk. Yksi lapsistani ei paljoa puhunut 2-vuotiaaseen asti, mutta sitten alkoikin puhua vireheettömästi kerrasta. Keräili varmaan sanavarastonsa täyteen:) samainen lapsi muuten oppi sekä päivä- ja yökuivaksi heti, kun vaippa vaan otettiin pois - olis varmaan pitänyt ottaa aikaisemmin jo.

Vierailija
14/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä monilapsisessa tuttavaperheessä lapset ovat oppineet (=opetettu) kävelemään todella aikaisin, varmaan jotain 7kk ikäisinä. Pakko sanoa että eivät ole mitään penalin terävimpiä kyniä. Yksi on hyvä oppilas, mutta muilla on ollut jopa vaikeuksia päästä luokalta.

Vierailija
15/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskushan on sanottu, että aikaisin kävelemään oppineet kävelevät kielensä yli. En sitten tiedä pitääkö tuo paikkansa...

Vierailija
16/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut ja muutenkin elämässäni epäonnistunut. Opin kävelemään 10kk.

Vierailija
17/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oppi kävelemään 9kk vanhana, puhui lauseilla ja laski kymmeneen alle 2v (siis laski, ei vain luetellut numeroita "hauki on kala" systeemillä. Koulussa pienryhmässä ja koulumenestys keskinkertainen, tosin ei tee koskaan mitään siellä, läksyistä puhumattakaan. Tulevaisuus näyttää miten käy aikuisena.

Vierailija
18/18 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelemisestä en tiedä,mutta meidän poika syntyi keskosena 31+3 ja oppi kävelemään 1v,olisi varmaan aikaisemmin ,mutta ei vaan uskaltanut laskea irti ja alkaa kävellä,sitten kun alkoi kävellä pysyi tosi hyvin pystyssä eikä kolhinut ihmeemmin itseään.

puhumaan ei ole oppinut oikein vieläkään 2.5v kauheasti olisi asiaa ja tietää tosi paljon ihme juttuja,sanat vaan on hukassa,yrittää miettiä,ei vaan löydy sanoja,tuntuu samalta kuin itse yrittäisin puhua englantia,ymmärrän hyvin, sanat vaan hukassa kun yrittää puhua.

mummo sanoi että faija ei osannut puhua kunnolla kouluun mennessä ja faija väitti että en itsekään puhunut kunnolla kouluun mennessä, sen jutuista vaan ei aina tiedä kun on juoppo mulkku.

tv.mies39v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan