Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa ja ahdistaa ihan hirveästi, tapan varmaan kohta itseni :(

Vierailija
03.02.2015 |

Tai ainakin siltä tuntuu! Erosin avomiehestäni melkein vuosi sitten. Mies jätti yllättäen ja vaihtoi minut 10 vuotta nuorempaan. Sain varoaikaa muuttamiseen muutaman päivän, joten otin ensimmäisen TODELLA rupukuntoisen yksiön vastaan. :(

Tää asunto on aivan kammottava! Putket oli jo valmiiksi tukossa kun muutin tähän, mutta huoltomies ei suostu tulemaan avaamaan, käskee vain lotrata kalliita putkenavausaineita viemäriin (jotka eivät auta)

Kylppärin valo ei toimi, eikä uuden lampun vaihtaminen auttanut. Joka paikassa haisee kissan kusi ja biojäte, en ymmärrä mistä tuo löyhkä tulee. Siivosin kämpän perusteellisesti kun muutin tähän (hajut olivat jo silloin), mutta eivät ole kadonneet..

Naapureinani on joku pelottava narkkarimies, joka könyää aina yömyöhään rappukäytävässä ja murisee itsekseen. Seinänaapurinani on vanha nainen joka valittaa ihan kaikesta mitä minä teen! Kyttää minua ikkunastaan kun tulen kotiin. Viimeksi valitti minulle siitä, kun luonani kävi muutama kaveri, että en saisi tuoda mitään nuoria hulluja hänen rappuunsa.

Vuokranantaja on tosin ihan mukava, oli jotenkin tosi epätoivoinen saamaan jonkun tähän asuntoon.. :(

Huomenna olisi tarkoitus mennä katsomaan erästä toista asuntoa. Miinuksena vain se, että tuossa asunnossa on yli 100€ korkeampi vuokra.. Uuden vuokra on n. 460€ (en kehtaa laittaa tarkkaa summaa ettei kukaan tunnista)

Tuo oli halvin asunto minkä onnistuin löytämään ja kaikki ystävänikin sanovat että vuokra on erittäin halpa... Mua vaan ahdistaa miten saan rahat riittämään. Saan tällä hetkellä työttömyystukea ja asumistukea yhteensä n. 700€/kk..

Voikohan takuuvuokraa maksaa osissa? Kun minulla kuitenkin on vuokrasopimusta tässä asunnossa kuun loppuun saakka, niin suostuukohan kukaan vuokranantaja sellaiseen, että maksan takuuvuokran nyt ja ensimmäisen kuun vuokran sitten kun muutan asuntoon...

Sossusta en saa luultavasti mitään (en ole ainakaan aiemmin saanut, on aina vaan vedottu että kun olen alle 25-vuotias ja minulla on ammatti)

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:13"]

Mä en edelleenkään tajua miksi ap:n esittämä tilanne ei olisi mahdollinen? Siis jos ap:lle tehdään vuokrasopimus joka alkaa 1.3.2015 ja ap asuu nykyisessä asunnossaan tuohon päivämäärään saakka.

Jos takuuvuokra olisi vaikka tonnin (2kk:n vuokra), niin miksi ap ei voisi maksaa 500€ nyt ja 500€ sitten kun muuttaa. Miten tuo eroaa tilanteesta jossa ap maksaa 1000€ vuokranantajalle 1.3.2015? Vääntäkää nyt rautalangasta kun haukuitte minut tuossa toisessa ketjussa idiootiksi?

[/quote]

Siksi koska jos takuuvuokra on tonnin niin se on tonnin eikä 500€. AP maksaa siis muuttaessaan 1000€ + ensimmäisen kuun vuokran, oletko oikeasti noin yksinkertainen?

[/quote]

Nyt sä olet yksinkertainen. Tuohan on neuvotteluasia vuokranantajan kanssa. Itse Muutin tammikuussa uuteen asuntoon ja mä sovin vuokrananatajan kanssa että maksan takuuvuokran kahdessa erässä. Maksoin ekan erän kun muutin ja toisen nyt tammikuun lopussa. Ainakin mulla oli ymmärtävä vuokranantajan jolle tuo sopi kun selitin että olisi parempi kun jakautuisi kahdelle palkalle tuo summa. :) 

[/quote]

Ei ole laillista maksaa osissa

Vierailija
2/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:55"]

Mä en edelleenkään tajua miksi ap:n esittämä tilanne ei olisi mahdollinen? Siis jos ap:lle tehdään vuokrasopimus joka alkaa 1.3.2015 ja ap asuu nykyisessä asunnossaan tuohon päivämäärään saakka.

Jos takuuvuokra olisi vaikka tonnin (2kk:n vuokra), niin miksi ap ei voisi maksaa 500€ nyt ja 500€ sitten kun muuttaa. Miten tuo eroaa tilanteesta jossa ap maksaa 1000€ vuokranantajalle 1.3.2015? Vääntäkää nyt rautalangasta kun haukuitte minut tuossa toisessa ketjussa idiootiksi?

[/quote]

Siksi koska jos takuuvuokra on tonnin niin se on tonnin eikä 500€. AP maksaa siis muuttaessaan 1000€ + ensimmäisen kuun vuokran, oletko oikeasti noin yksinkertainen?

[/quote]

Nyt sä olet yksinkertainen. Tuohan on neuvotteluasia vuokranantajan kanssa. Itse Muutin tammikuussa uuteen asuntoon ja mä sovin vuokrananatajan kanssa että maksan takuuvuokran kahdessa erässä. Maksoin ekan erän kun muutin ja toisen nyt tammikuun lopussa. Ainakin mulla oli ymmärtävä vuokranantajan jolle tuo sopi kun selitin että olisi parempi kun jakautuisi kahdelle palkalle tuo summa. :) 

[/quote]

Ei ole laillista maksaa osissa

[/quote]

Ja paskat, sehän on neuvottelukysymys. Itse tosin en vuokranantajana vuokraa enää sellaiselle, jolla ei ole varaa maksaa takuuvuokra heti. Ja näin ihan vain siksi, että se persaukisuus ja säälin vonkaaminen tulee esiin tulevaisuudessakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun tehtävä ei ole katsoa ikää ja ammattia, vaan sitä, että sinulla jää tietty summa peruselämiseen. Jos tuet ei riitä, niin saat sossusta.

Kokeile siivota asunto kloriitilla. Vuokranantajan tehtävä on korjata vialliset kalusteet, eli lamppu ja tukossa oleva pönttö. Älä suostu pompoteltavaksi, aina kaikki huoltomiehet sitä tuntuvat yrittävän.

Takuuvuokra on tosiaan TAKUUvuokra, ei sisällä normivuokria. Tähänkin voi kysyä sossusta apua, tosin en tiedä maksavatko jos ei ole muuttopakkoa.

Tsemppiä tilanteeseen :) Kannattaa yrittää vaihtaa asunto ehdottomasti, jos et yhtään siinä viihdy ja tunne oloasi hyväksi.

Vierailija
4/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:29"]

Siis PALJON minun pitää siitä asunnosta maksaa, jos takuuvuokraksi on ilmoitettu 920€? Oletin että tuossa olisi tosiaan vain puolet sitä rahaa minkä saan pois muuttaessani takaisin.

Enhän minä sitten minnekään muuta, jos minun pitää maksaa 1380€ kerralla... :( Tuosta alle tonnista olisin vielä voinut selvitäkin.

ap

[/quote]

Maksat ensin takuuvuokran 920 euroa. Sitten maksat joka kuukausi vuokran, eli sen 460 euroa, myös siltä ensimmäiseltä kuukaudelta. Takuuvuokran 920 e saat kokonaan takaisin itsellesi, sitten kun muutat pois, ellet oo hajottanu koko kämpää paskaks tai jättäny vuokria maksamatta.

Vierailija
5/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
6/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuja ja onnea matkaan! Asioilla on tapana järjestyä:) hali <3

Vierailija
7/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin näin päin, suurimmaksi osaksi se on aina nainen joka hakee eroa ja vaihtaa uuteen mieheen.

Vierailija
8/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet sähköhoidosta? 

Vierailija
9/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuuvuokraa ei valitettavasti ole laillista laskuttaa osissa. Mutta tuo ilmoittamasi summa on niin mitättömän pieni, että etköhän sinä pärjää.

Vierailija
10/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta voi saada lainaa. Pyydät siis takuuvuokran sieltä ja se peritään takaisin palkasta.

Vierailija
11/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainassa on sota, eli sulla on asiat aika hyvin (:

Vierailija
12/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kukaan vuokranantaja suostu siihen ettet maksa takuuta tai ekan kuun vuokraa. Mutta, tarkistuta asumistukesi, se varmaankin nousee. 

Asut varmaan jossain landella kun vuokra on noin halpa. Yritätkö päästä töihin? Jos tilanteesi on väliaikainen niin lainaa jostain rahaa, jotta selviät. 

Jos saat työttömyysetuudet ja asumistuet niin et välttämättä sossusta  ole oikeutettu saamaan paljoa (kohtuuvuokran jälkeen sinulle kuuluu 485,50 e käteen, mutten tiedä mikä siellä on yksinasuvan kohtuuvuokra. VArmaan ei paljoakaan). 

Vierailija
13/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:04"]Kerrankin näin päin, suurimmaksi osaksi se on aina nainen joka hakee eroa ja vaihtaa uuteen mieheen.
[/quote]

Ei muuten ole.

Vierailija
14/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sinulle jää käteen vuokran jälkeen? Vertaa sitä toimeentulotuen perusosaan. Monethan hakevat toimeentulotukea työttömyyskorvauksen ohella. 

Vierailija
15/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin asun kämäsessä yksiössä, mutta ei nmun tee mieli tappaa itseäni. Sulla taitaa olla päässä vikaa muutenkin.

Vierailija
16/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehesi alkoi seurustella 13-vuotiaan kanssa?

Vierailija
17/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Nyt on mennyt sulla huonosti. :( Mun mielestä toi vuokra kuulostaa todella halvata, riipuu tietenkin missä kaupungissa asut. Kuitenkin kannattaa maksaa vähän enemmän kivasta asunnosta kuin asua halvalla läävässä. Ja jos rahat ei riitä elämiseen ja vuokraan niin sitten vaan sossuun. Ja etsit kokoajan aktiivisesti töitä. Kyllä saat rahat riittämään, vähän aikaa elelet vaan niukasti. Takuuvuokran voit hakea myös sossusta, tai pankista. Älä tapa itseäsi tai muserru näistä vastoinkäymisustä, sulla on vielä jännittävä elämä edessä. Kohta tää asunto sotku ja luuseri ex mies on muisto vain. Joskus muuten onnistuu tuo takuuvuokran siirtäminen suoraan vanhalta vuokranantajalta uudelle.

Vierailija
19/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:08"]

Ukrainassa on sota, eli sulla on asiat aika hyvin (:

[/quote]

mullekkin tuli ekana mieleen että et tapa jos venäjä kerkee ensin..

Vierailija
20/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet alle 25 v ja miehesi vaihtoi 10 v nuorempaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän