Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa ja ahdistaa ihan hirveästi, tapan varmaan kohta itseni :(

Vierailija
03.02.2015 |

Tai ainakin siltä tuntuu! Erosin avomiehestäni melkein vuosi sitten. Mies jätti yllättäen ja vaihtoi minut 10 vuotta nuorempaan. Sain varoaikaa muuttamiseen muutaman päivän, joten otin ensimmäisen TODELLA rupukuntoisen yksiön vastaan. :(

Tää asunto on aivan kammottava! Putket oli jo valmiiksi tukossa kun muutin tähän, mutta huoltomies ei suostu tulemaan avaamaan, käskee vain lotrata kalliita putkenavausaineita viemäriin (jotka eivät auta)

Kylppärin valo ei toimi, eikä uuden lampun vaihtaminen auttanut. Joka paikassa haisee kissan kusi ja biojäte, en ymmärrä mistä tuo löyhkä tulee. Siivosin kämpän perusteellisesti kun muutin tähän (hajut olivat jo silloin), mutta eivät ole kadonneet..

Naapureinani on joku pelottava narkkarimies, joka könyää aina yömyöhään rappukäytävässä ja murisee itsekseen. Seinänaapurinani on vanha nainen joka valittaa ihan kaikesta mitä minä teen! Kyttää minua ikkunastaan kun tulen kotiin. Viimeksi valitti minulle siitä, kun luonani kävi muutama kaveri, että en saisi tuoda mitään nuoria hulluja hänen rappuunsa.

Vuokranantaja on tosin ihan mukava, oli jotenkin tosi epätoivoinen saamaan jonkun tähän asuntoon.. :(

Huomenna olisi tarkoitus mennä katsomaan erästä toista asuntoa. Miinuksena vain se, että tuossa asunnossa on yli 100€ korkeampi vuokra.. Uuden vuokra on n. 460€ (en kehtaa laittaa tarkkaa summaa ettei kukaan tunnista)

Tuo oli halvin asunto minkä onnistuin löytämään ja kaikki ystävänikin sanovat että vuokra on erittäin halpa... Mua vaan ahdistaa miten saan rahat riittämään. Saan tällä hetkellä työttömyystukea ja asumistukea yhteensä n. 700€/kk..

Voikohan takuuvuokraa maksaa osissa? Kun minulla kuitenkin on vuokrasopimusta tässä asunnossa kuun loppuun saakka, niin suostuukohan kukaan vuokranantaja sellaiseen, että maksan takuuvuokran nyt ja ensimmäisen kuun vuokran sitten kun muutan asuntoon...

Sossusta en saa luultavasti mitään (en ole ainakaan aiemmin saanut, on aina vaan vedottu että kun olen alle 25-vuotias ja minulla on ammatti)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet pienituloinen, ja pienituloiset asuvat vaatimattomasti. Miksi sulla pitäisi olla korkeampi elintaso kuin mihin sulla on varaa?

Vierailija
22/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:10"]

Siis miehesi alkoi seurustella 13-vuotiaan kanssa?

[/quote]

Siis 10 vuotta itseään nuorempaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet alle 25-vuotias ja miehesi vaihtoi sinut 10 vuotta nuorempaan? Tee siitä rikosilmoitus.

Vierailija
24/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:10"]Mäkin asun kämäsessä yksiössä, mutta ei nmun tee mieli tappaa itseäni. Sulla taitaa olla päässä vikaa muutenkin.
[/quote]

Ja tää kommentti varmaan auttaa? Kun näät ihmisen makaavan maassa niin meetkö potkimaan sitä päähän?

Vierailija
25/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske vaikka tällä http://www.sosiaalikollega.fi/virtu.fi/laskurit/toimeentulotukilaskuri

Lisäksi voit neuvotella sosiaalityöntekijän kanssa siitä saisitko rahat vuokratakuuseen. Kannattaa siis pyytää päästä tapaamaan sosiaalityöntekijää tai sosiaaliohjaajaa (lain mukaan järjestyttävä 7 päivässä), se on aivan eri asia kuin etuuskäsittelijä, joka on suorittanut jonkin talouden tutkinnon ja yrittää vaan säästää kunnan rahoja. Yleensä ihmisten asiat sujuvat paremmin, kun käyvät tapaamassa oikeaa sossua.

Vierailija
26/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:13"]

Mä en edelleenkään tajua miksi ap:n esittämä tilanne ei olisi mahdollinen? Siis jos ap:lle tehdään vuokrasopimus joka alkaa 1.3.2015 ja ap asuu nykyisessä asunnossaan tuohon päivämäärään saakka.

Jos takuuvuokra olisi vaikka tonnin (2kk:n vuokra), niin miksi ap ei voisi maksaa 500€ nyt ja 500€ sitten kun muuttaa. Miten tuo eroaa tilanteesta jossa ap maksaa 1000€ vuokranantajalle 1.3.2015? Vääntäkää nyt rautalangasta kun haukuitte minut tuossa toisessa ketjussa idiootiksi?

[/quote]

Siksi koska jos takuuvuokra on tonnin niin se on tonnin eikä 500€. AP maksaa siis muuttaessaan 1000€ + ensimmäisen kuun vuokran, oletko oikeasti noin yksinkertainen?

Vierailija
27/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:10"]Mäkin asun kämäsessä yksiössä, mutta ei nmun tee mieli tappaa itseäni. Sulla taitaa olla päässä vikaa muutenkin. [/quote] Ja tää kommentti varmaan auttaa? Kun näät ihmisen makaavan maassa niin meetkö potkimaan sitä päähän?

[/quote]

Tarkoitin, että Ap:n ongelma taitaa todellisuudessa olla jokin muu kuin huono asunto.

Vierailija
28/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:10"]

Siis miehesi alkoi seurustella 13-vuotiaan kanssa?

[/quote]

Siis 10 vuotta itseään nuorempaan.

ap
[/quote]

Höpö höpö, kiinni jäit. Ei kukaan sano että mies jätti koska vaihtoi minut 10 vuotta itseään nuorempaan.

Vierailija
29/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:16"]

Mä en edelleenkään tajua miksi ap:n esittämä tilanne ei olisi mahdollinen? Siis jos ap:lle tehdään vuokrasopimus joka alkaa 1.3.2015 ja ap asuu nykyisessä asunnossaan tuohon päivämäärään saakka.

Jos takuuvuokra olisi vaikka tonnin (2kk:n vuokra), niin miksi ap ei voisi maksaa 500€ nyt ja 500€ sitten kun muuttaa. Miten tuo eroaa tilanteesta jossa ap maksaa 1000€ vuokranantajalle 1.3.2015? Vääntäkää nyt rautalangasta kun haukuitte minut tuossa toisessa ketjussa idiootiksi?

[/quote]

Siksi koska jos takuuvuokra on tonnin niin se on tonnin eikä 500€. AP maksaa siis muuttaessaan 1000€ + ensimmäisen kuun vuokran, oletko oikeasti noin yksinkertainen?

[/quote]

Häh? Minä olen käsittänyt että jos takuuvuokraksi ilmoitetaan 2 kk:n vuokra, niin se sisältää myös ensimmäisen kuun vuokran. Ei kai kenelläkään ole varaa muuttaa vuokralle jos pitää tuollaisia summia olla kertamaksuna.

Vierailija
30/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvooooooo menepäs ap kehittelemään parempio

Vierailija
31/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katse tulevaisuutta kohti. Uusi asunto on kiikarissa, sehän on hieno juttu! Onnea siis, että pääset tuosta ahdistavasta asuntotilanteesta pois. Voisitko tehdä jonkun työkeikan, että saisit vuokrarahat (takuuseen) kerättyä, vaikka joku lehtienjako- tai siivoussijaisuus tms.?

Voisit alkaa tehdä kotisiivousta tai lastenvahtimiskeikkoja?

Ole onnellinen, että pääsit tuollaisesta 10 vuotta nuorempaan vaihtaneesta vajakki hyyppäristä, eipä kovin kaksiselta tyypiltä kuulosta!

Oikein hyvää tulevaisuutta sinulle <3

Vierailija
32/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:16"]

[/quote]

[/quote]

Häh? Minä olen käsittänyt että jos takuuvuokraksi ilmoitetaan 2 kk:n vuokra, niin se sisältää myös ensimmäisen kuun vuokran. Ei kai kenelläkään ole varaa muuttaa vuokralle jos pitää tuollaisia summia olla kertamaksuna.

[/quote]

HUOH!!! Väännetään nyt rautalangasta:

Jos vuokra on 500€ ja takuuvuokraksi on ilmoitettu 1kk:n vuokra = asukas maksaa asuntoon muuttaessaan 1000€

Jos vuokra on 500€ ja takuuvuokra 2 kk:n vuokra = Asukas maksaa 1500€

Jos vuokra on 500€ ja tv 3 kk:n vuokra = 2000€

Menikö jakeluun?

33/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:04"]Kerrankin näin päin, suurimmaksi osaksi se on aina nainen joka hakee eroa ja vaihtaa uuteen mieheen. [/quote] Ei muuten ole.

[/quote]

Tässä nyt jo alkuun.

http://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/asianajaja-avioliitto-kestaa-niin-kauan-kuin-nainen-jaksaa/127494

"

Asianajaja: Avioliitto kestää niin kauan kuin nainen jaksaa"

"Työstä saamansa tuntuman perusteella Kiukkonen sanoo, että naiset hakevat avioeroja enemmän kuin miehet."

Pitäiskö tästä vielä jaksaa katsoa jotain virallistakin tilastoa?

Vierailija
34/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis PALJON minun pitää siitä asunnosta maksaa, jos takuuvuokraksi on ilmoitettu 920€? Oletin että tuossa olisi tosiaan vain puolet sitä rahaa minkä saan pois muuttaessani takaisin.

Enhän minä sitten minnekään muuta, jos minun pitää maksaa 1380€ kerralla... :( Tuosta alle tonnista olisin vielä voinut selvitäkin.

ap

Vierailija
35/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:29"]

Siis PALJON minun pitää siitä asunnosta maksaa, jos takuuvuokraksi on ilmoitettu 920€? Oletin että tuossa olisi tosiaan vain puolet sitä rahaa minkä saan pois muuttaessani takaisin.

Enhän minä sitten minnekään muuta, jos minun pitää maksaa 1380€ kerralla... :( Tuosta alle tonnista olisin vielä voinut selvitäkin.

ap

[/quote]

**ttu sä oot tyhmä. Ei ihme että mies jätti.

36/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:04"]Kerrankin näin päin, suurimmaksi osaksi se on aina nainen joka hakee eroa ja vaihtaa uuteen mieheen. [/quote] Ei muuten ole.

[/quote]

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_kriisit/kunnes-elama-meidat-erottaa/

" Naiset löysivät erosyitä miehiä enemmän, mikä tukee sitä havaintoa, että erohakemuksista länsimaissa noin 70–80 prosenttia jättää nainen. Vaaranen selittää suurta prosentuaalista eroa."

Vierailija
37/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:29"]

ap

[/quote]

Sosiaalitoimistosta saa muistaakseni yhden kuukauden vuokratakuun. Lisäksi voit saada sosiaalista luottoa. Mene nyt sinne sosiaalitoimistoon, olet oikeutettu tt-tukeen. Ei kukaan voi elää niin pienellä rahalla kuin sinulle jää vuokran jälkeen käteen. Mainitsemasi vuokrat ovat kohtuullisia yksinasuvalle.

Vierailija
38/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:10"]Mäkin asun kämäsessä yksiössä, mutta ei nmun tee mieli tappaa itseäni. Sulla taitaa olla päässä vikaa muutenkin.
[/quote]

Tuo on maallista.
Ihan varmaan saat kohta toisen asunnon.

Vierailija
39/39 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun tulot on nyt yhteensä 700 euroa ja nykyinen vuokra on 360 euroa, niin eihän sinulle jää elämiseen vuokran jälkeen kuin 340 euroa? Sinun tulisi jo nykyisellään saada joka kuukausi sosiaalitoimistosta toimeentulotukea vähintään 140 euroa, koska perusosa, (eli se mikä sinulle pitää jäädä elämiseen mm. vuokran, sähkölaskun ja lääkekulujen jälkeen) on 480 euroa. Saat myös asumistukea enemmän uuteen asuntoosi, koska sen vuokra on korkeampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä