BATTLE: Turku vs Tampere vs Helsinki
Muutetaan Järvenpäästä, mikä olis kivoin kaupunki? =) Mielellään myös kiva opiskelijoille.
Kommentit (40)
Älkää tulko Helsinkiin, kiitos. Teitä junantuomia on täällä jo ihan tarpeeksi.
Tampere!
Asuin 5 vuotta, nyt asunut kolme Helsingissä. Ihan mukava kaupunki, mutta Tampere lähempänä sydäntä.
Turku on noista ainakin kaikkein kaunein. Asumisesta en osaa sanoa, kun en noista kahdessa ole asunut. Pääkaupungissa on kaikki kalliimpaa kuin muualla.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:42"]Älkää tulko Helsinkiin, kiitos. Teitä junantuomia on täällä jo ihan tarpeeksi.
[/quote]
Aiotko siis opiskella? Eikö silloin kannata valita opiskelupaikan perusteella asuinkaupunki eikä toisin päin? Aikuistuisit
Turussa taitaa olla halvimmat asunnot ja lyhyet välimatkat. Asun itse nyt toista rupeamaa Turussa. Ei tämä ole ollenkaan niin "paha" ja sisäänlämpiävä kuin takavuosina. En siis ole alunperin turkulainen. Asumiskokemusta Stadista n. 15v. Enää en haluaisi muuttaa sinne, pidän mieluummin vanhat muistoni... :)
Mä pidän Tampereesta ja Turusta, Helsinkiä en pidä oikein minään.
Itse asun nykyään Tampereella ja viihdyn oikeen hyvin. Sopivan iso, muttei liian. Joukkoliikenne toimii ja vuokraakin pystyy maksamaan opintotuella. Meillä 5 kilsaa keskustaan ja silti ihan mahtavat lenkkimaastot järvimaisemissa. Mutta kuka mihinkin tykästyy. Turkuun en muuttaisi ikinä! Joku siinä vaan ei iske, murrettakaan ei selvinpäin kestä. :D Ite oon miettiny et jos Helsinkiin lähtis kattomaan muutamaks vuodeks menoa, turkasen kallista vaan asua. Mutta ois kai se hyvä synnyinkaupunkiinsa tutustua. :D
Helsinkiin minua ei saisi enää kuin kilon palasina. Turussa olen viihtynyt loistavasti. Tampereella en ole asunut, mutta minusta tuntuu että se on kehitykseltään paljon positiivisemmassa nosteessa mitä Turku.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:42"]Älkää tulko Helsinkiin, kiitos. Teitä junantuomia on täällä jo ihan tarpeeksi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:47"]Aiotko siis opiskella? Eikö silloin kannata valita opiskelupaikan perusteella asuinkaupunki eikä toisin päin? Aikuistuisit
[/quote]
Hohhoijaa...Olen itse asiassa syntyperäinen helsinkiläinen, kahteenkymmeneen vuoteen en siellä tosin ole asunut. Siksi kiinnosti kuulla mielipiteitä. Ja ei, en ole opiskelija, tyttäreni on.
T. AP
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:42"]Älkää tulko Helsinkiin, kiitos. Teitä junantuomia on täällä jo ihan tarpeeksi. [/quote] [quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:47"]Aiotko siis opiskella? Eikö silloin kannata valita opiskelupaikan perusteella asuinkaupunki eikä toisin päin? Aikuistuisit [/quote] Hohhoijaa...Olen itse asiassa syntyperäinen helsinkiläinen, kahteenkymmeneen vuoteen en siellä tosin ole asunut. Siksi kiinnosti kuulla mielipiteitä. Ja ei, en ole opiskelija, tyttäreni on. T. AP
[/quote]
Missä hän sitten opiskelee...? Ei kai hän opiskelupaikkaansa äidin asuinkaupungin mukaan valitse, vaan sen, mitä haluaa opiskella. Jos siis on opiskelija, eikä koululainen.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:42"]Älkää tulko Helsinkiin, kiitos. Teitä junantuomia on täällä jo ihan tarpeeksi. [/quote] [quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:47"]Aiotko siis opiskella? Eikö silloin kannata valita opiskelupaikan perusteella asuinkaupunki eikä toisin päin? Aikuistuisit [/quote] Hohhoijaa...Olen itse asiassa syntyperäinen helsinkiläinen, kahteenkymmeneen vuoteen en siellä tosin ole asunut. Siksi kiinnosti kuulla mielipiteitä. Ja ei, en ole opiskelija, tyttäreni on. T. AP
[/quote]
Missä hän sitten opiskelee...? Ei kai hän opiskelupaikkaansa äidin asuinkaupungin mukaan valitse, vaan sen, mitä haluaa opiskella. Jos siis on opiskelija, eikä koululainen.
[/quote]
Heh, joo, hyvä huomio. On siis lukiossa. Mutta pääasiassa mua kiinnostaa nyt kommentit kyseisistä kaupungeista.
Manse on paras! Kohta asunut 10 v täällä
Stadissa parhaat menomestat, pois en muuttaisi! :)
Itse muutin Riihimäeltä Turkuun, oon tykännyt. Tosin arkkitehtuuri on paikka paikoin ihan hemmetin rumaa, sellasta matalaa harmaata rakennusta. Ja ihmiset välillä tosi juroja, huonoa asiakaspalvelua jne. Sama ongelma kyllä varmaan aika monessa paikassa. Kokeilemalla löytää (ehkä) sen kivan kaupungin.
Helsinki, jos haluat matkustaa usein ulkomaille. Tampere, jos saadaan melu, roskaus ja ilmansaaste kuriin +asuntojen hinnannousu kuriin. Turku jos haluat saaristoon ja meren.
Muuta Forssaan. Sieltä on suunnileen yhtä pitkä matka kaikkiin noihin. Forssassa saat kaiken!
Turkuun ehdottomasti! Sopivan kokoinen kaupunki ihanilla ravintoloilla ja täydellinen kaupunki opiskelijoille.