Kuinka pitkään uskotte, että maskeja vielä käytetään Suomessa?
Korona tulee olemaan vielä vuosia, mutta käytetäänkö jatkuvasti maskeja tulevina vuosinakin? Vai veikkaatteko, että se jossain vaiheessa loppuu?
Kommentit (62)
Niin kauan kuin lammaskansa niitä aikoo naamallaan pitää.
Joillakin on niiin herkkä hipiä, etteivät he kestä edes ohkaista maskia. Toiset taas ahdistuvat kun pieni kankaan palanen on kasvoilla. Toiset ovat taas niin itserakkaita, että he tahtovat kaikkien näkevän heidän naamansa.
Joidenkin vapaus on niin helposti vietävissä, että mitättömän pieni kankaan palainen pystyy sen viemään. Ehkä lippalakkikin voisi olla heille vapauden menetys.
Minun uskomiseni pituudella ei ole mitään tekemistä maskien käytön kanssa.
Uskomatonta että naamarätti sana ottaa toisille koville. 🤪
Mä käytän naamarättejä niin kauan kuin pidän. Jos se jotakuta vatuttaa niin se on voi voi. En tyrkytä niitten käyttöä kenellekään. Jokainen tekee niin kuin tahtoo.
vammaispalsta kirjoitti:
Uskomatonta että naamarätti sana ottaa toisille koville. 🤪
Tää on ihan uskomaton palsta nykyään. Kaikesta yliloukkaannutaan.
Täysin yhdentekevää minulle, koska maskia ei ole pakko pitää eikä sen pitämättäjättäminen ole kovinkaan paha synti.
Paitsi tietysti palstalla ja mediassa, mutta nämä nyt öyhöttävätkin nyt ihan kaikesta.
Hyvää joulun odotusta kaikille ❤
Töissäni, sairaalassa, joudun käyttämään eläke- ikään saakka. Todennäköisesti käytän vapaa- ajallani ensi talven, ehkä keväänkin. Riippuen epidemian kulusta.
Jos väki ei halua tehdä tarvittavaa koronan estämiseksi, niin aion käyttää maskia sisätiloissa harkintani mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut aivan eristyksissä koko korona-ajan, tilannut ruuat kotiin jne, en ole tavannut KETÄÄN ja pidän ulkonakin pitkän turvavälin, asun yksin. Tosi harvoin käynyt kaupassa tai missään, ja silloin AINA olen pitänyt maskia. Eikä minullakaan mitään flunssia tai muitakaan tauteja ole ollut, eli kyllä selvästi maski estää kaikki taudit! Ainakin minulle tämä oma kokemukseni on vedenpitävä todiste maskin tehosta.
Eristyksellä ei ole varmaan ollut mitään tekemistä sen kanssa, kun ei ole tartuntoja tullut. Juu, varmaan ne pari maskinkäyttökertaa kaupassa olivat se ratkaiseva valinta.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on niiin herkkä hipiä, etteivät he kestä edes ohkaista maskia. Toiset taas ahdistuvat kun pieni kankaan palanen on kasvoilla. Toiset ovat taas niin itserakkaita, että he tahtovat kaikkien näkevän heidän naamansa.
Joidenkin vapaus on niin helposti vietävissä, että mitättömän pieni kankaan palainen pystyy sen viemään. Ehkä lippalakkikin voisi olla heille vapauden menetys.
No olisihan se lippalakki vapauden menetys, jos käsky sen pitämiseen tulisi ns. ylhäältä päin, eikä saisi itse valita pitääkö jotain päässään vai ei. Eikö sinusta sitten olisi? Jos sinun olisi pakko käyttää lippalakkia, vaikka et haluaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisihan se lippalakki vapauden menetys, jos käsky sen pitämiseen tulisi ns. ylhäältä päin, eikä saisi itse valita pitääkö jotain päässään vai ei. Eikö sinusta sitten olisi? Jos sinun olisi pakko käyttää lippalakkia, vaikka et haluaisi?
Noinko lapsellisesti sinä kiukuttelet turvavyönkin kanssa?
Mä en käytä enää laisinkaan. Tuli sen verran paha ihottuma. Käyttäkööt ne, jotka haluaa.
Ainakin niin kauan käytän, kun lentokoneissa on käytettävä. Noita työmatkoja kuitenkin on. Muuten pidän kaupassa käydessäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? En ole laittanut ikinä vastentehtoisesti turvavyötä. Näen sen järkevänä, ja toiseksi kuljen henkilöautolla todella harvoin. Jos en haluaisi käyttää turvavyötä, voisin valita toisenlaisen matkustusmuodon niinä kertoina, joina nyt olen kulkenut autolla.
Eihän maski ja turvavyö muuten ole mitenkään vertailukelpoisia. Jos joudun liikenneonnettomuuteen, on suuri todennäköisyys kuolla tai loukkaantua, mutta jos kohtaisin koronavirusta kantavan henkilön vaikka kauopassa, ei edes tartunnan todennäköisyys olisi suuri, kuolemasta puhumattakaan. ja toisaalta nyt meillä on rokote, eli olen suojannut itseni rokotteella. Turvavyölle vastaavaa tehokkaampaa keinoa ei ole. Mutta rokote on ehdottomasti maskia tehokkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestä perusteeton lippalakkipakko on ihan yhtä järkevä sääntö kuin turvavyöpakko liikenteessä?
Niin kauan kuin ihmiset jatkavat perusteetonta pelkoaan, eli pitkään.
Töissä piti käyttää maskeja, mutta niin monelle tuli kaikenlaisia oireita niistä niin käyttöpakko loppui aika nopsaa. Hyvä niin.